המדריך למטייל בעיר אוקלנד

המדריך למטייל בעיר אוקלנד

העיר אוקלנד ( Auckland) – מבוא

"עיר המפרשים" אוקלנד הינה העיר הגדולה ביותר בניו זילנד, ובה מתגוררים כשליש מתושבי ניו זילנד. בעיר אוקלנד נוחתות מרבית הטיסות לניו זילנד, וסביר שגם אתם תמצאו את עצמכם בעיר כחלק ממסלול הטיול שלכם במדנה. על אף שאוקלנד איננה המטרה המרכזית של המטייל כשהוא מתכנן את טיולו בניו זילנד, לא כדאי להתעלם מהעיר המקסימה, ששופעת בכל טוב: גורדי שחקים, רחובות תוססים, נמל יפהפה, גנים מטופחים, סצינה קולינרית מהטובות בניו זילנד, פרברים שלווים עם מפרצים קסומים וטבע מרשים במרחק פסיעה מהמרכז. למעשה ניתן לומר שאוקלנד היא העיר הגדולה האמיתית היחידה בניו זילנד. אתרי החובה של נו ווריז טורס לפני שעוזבים את אוקלנד הם:

 

מגדל Skytowerהאייקון המפורסם של העיר אוקלנד

מגדל התקשורת סקיי מתנשא לגובה 328 מטרים והוא המגדל הגבוה ביותר בחצי הכדור הדרומי. המגדל הפך לאחד מסמלי העיר אוקלנד, כשהוא מושך מעל ל-600,000 מבקרים בשנה. מגדל סקיי טאוור הפך למרכז בילויים וכיום מציע למבקריו לא מעט אטרקציות: מהתצפית המרהיבה על כל העיר וסביבתה ממעלה המגדל, דרך ארוחה במסעדה המסתובבת היחידה בניו זילנד והליכה בין שמיים וארץ, ועד לבילוי בקזינו המפורסם של אוקלנד, שנמצא גם הוא בתוך הקומפלקס. הסקי טאוור כולל בתוכו אפילו שני בתי במלון ברמה גבוהה מאד בהם תוכלו ללון.

נמל אוקלנד בניו זילנד

 

Devonportהפרבר הקסום של אוקלנד

דבונפורט הוא אחד הפרברים התיירותיים הבולטים של אוקלנד. הפרבר ממוקם מצפון למרכז העיר, וניתן להגיע אליו בנסיעה בת כ-20 דק' ברכב דרך גשר אוקלנד בעל 8 הנתיבים, או בשייט מעבורת שאורך כ-12 דק' בלבד- דרך מעולה ליהנות מנופי הנמל העירוני היפהפה. האווירה הנינוחה בשילוב החופים החוליים הנעימים, בתי הקפה והברים הניו זילנדיים, חנויות הבוטיק והבתים הויקטוריאנים הם הסיבה לכך שכמעט כל מטייל מגיע לביקור של מספר שעות עד יום שלם בדבונפורט. אחת הפעילויות המומלצות ביותר בדבונפורט היא ההליכה לפסגת הר ויקטוריה. מפסגת ההר נשקפים נופים נהדרים לעבר מרכז העיר אוקלנד.

תצפית מהפרבר דבונפורט אל מרכז העיר אוקלנד

 

Auckland War Memorial Museumמהמוזיאונים המפורסמים בניו זילנד

מוזיאון המלחמה של אוקלנד הינו מוזיאון מרשים מאד ובו מוצגות תערוכות עכשוויות משתנות לצד תערוכות העוסקות בהסטוריה של ניו זילנד ושל תושביה. כחלק מהצגת ההסטוריה הניו זילנדית, המוזיאון לא פסח על השבטים המאורים, האיים הפולינזיים ומסעות הגילוי של ניו זילנד. המוזיאון מתגאה בהיותו אחד המקומות הטובים ביותר ללמוד אודות התרבות וההסטוריה של השבטים המאורים וכולל חפצים, פריטים אישיים וכלי מלחמה. מוזיאון אוקלנד משמש גם כאתר הנצחה לזכרם של הנופלים במלחמות של ניו זילנד, ויש בו אגף העוסק בנושאי פעילות וולקנית ורעידות אדמה. הכניסה למוזיאון בתשלום של כ-25‏$.

מוזיאון אוקלנד

Auckland Botanic Gardens

הגנים הבוטאניים של אוקלנד שוכנים במרחק של כ-20 דקות נסיעה ממרכז העיר. מטיילים יכולים להתרשם ממגוון של מעל ל-10,000 צמחים מאיזורים שונים בעולם. מסלולי ההליכה יובילו אתכם למספר מתחמים בגן עם תצוגות קבועות ולמתחמים אחרים עם תצוגות עונתיות. בעונת האביב ובעונת הקיץ ניתן לצפות בפריחת העצים העונתיים, ובעונת החורף נמצאים פרחי הקמליה והמגנוליה. בין השבילים ישנן פינות חמד עם מדשאות ואגמים בהם ניתן לעצור לנוח, פסלים חביבים ואף בית קפה.

הגנים הבוטאניים באוקלנד

האי Waiheke

אי היין של אוקלנד נחשב ללוקיישן נגיש ומרהיב ביופיו לטעימות יין יוקרתי המיוצר בניו זילנד ומיוצא למדינות בכל העולם. אל האי ניתן להפליג בקלות באמצעות מעבורת של כ-40 דקות ממרכז העיר אוקלנד. האי הוא חווייה של טבע, חופים וקולינריה- השילוש הקדוש. תוכלו לצעוד במסלולי ההליכה הקלילים הפזורים ברחבי האי, לשכור רכב ולנהוג מסביבו, להצטרף לטיול מודרך באי ולבקר בעיירה הראשית של האי- Onetangi. בעיירה גלריות, חנויות אמנים, מסעדות, בתי קפה וחופים. ביקור באי היין אינו שלם ללא טעימות יין וארוחת צהריים באחד מהיקבים המפורסמים!

 

האי Waiheke Island שבאוקלנד

גשר אוקלנד

גשר אוקלנד הוא אחד מהסמלים המובהקים של העיר. אורכו כ-1,020 מטרים וגובהו כ-43 מטרים. לגשר 8 נתיבים ואם מזדמן לכם ניתן אפילו להגיע לנסיעה נופית עליו עם רכבכם השכור, בתנאי שאתם מחוץ ל-Rush Hours. ניתן לצפות בגשר גם כשיוצאים להפלגה ממרכז העיר וכששטים במעבורות. גשר אוקלנד מציע אטרקציה אתגרית שנקראת Bridge Climb. המשתתפים בפעילות יקבלו ציוד מותאם ויטפסו מעל לגשר, משם ייצפו בנופי 360 מעלות מתגמלים במיוחד של העיר.

גשר נמל אוקלנד

 

פארק Rainbow's End

אם אתם נמצאים בניו זילנד בטיול משפחתי ואתם מחפשים עצירה לאתנחתא לפני, אחרי או בין הטיולים, כדאי שתכירו את הלונה פארק הגדול של אוקלנד, המציע מתקנים מהנים לילדים בכל הגילאים: כמו רכבות הרים, מגלשות מים, מכונית מתנגשות, משחקי וידיאו ומגרש גולף. ניתן לבלות בפארק חצי יום עד יום שלם בקלות!

כמה זמן מומלץ לשהות באוקלנד?

למטיילים המגיעים לטיול קצר של עד 3 שבועות, מומלץ לשהות בעיר עד 2 לילות. מטיילים המגיעים לטיול ארוך יותר יכולים להשאר בעיר גם 3 ו-4 לילות ללא בעיה. מכיוון שאוקלנד היא העיר הגדולה ביותר בניו זילנד (ואין לה עוד מתחרות בגודל), היא מלאה באתרים ובפעילויות מגוונות שתוכלו לחוות רק בה, לפני או אחרי שתטיילו בטבע הניו זילנדי המדהים.

מוזמנים לקרוא גם על אטרקציות בניו זילנד >>

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני כ- 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!