הפארק הלאומי פיורדלנד ומילפורד סאונד- Fiordland National Park & Milford Sound

הפארק הלאומי פיורדלנד ומילפורד סאונד- Fiordland National Park & Milford Sound

ניו זילנד ואוסטרליה

יפה כגלויה ופראית בו זמנית, מציעה טיפוס אל פסגות אדירות, השתאות מול מפלים אדירים, הליכה ביערות גשם בתוליים ושייט בפיורדים עוצרי נשימה- היריעה פשוט קצרה מדי כדי להכיל את כל השפע שקיים במחוזותיה של ארץ הפיורדים. הפארק הלאומי פיורדלנד ממוקם בדרום מערב האי הדרומי, והוא הגדול מבין הפארקים הלאומיים בניו זילנד- שטחו כ-12,500 קמ"ר. הפארק הלאומי פיורדלנד נחשב כמקום היפה ביותר בניו זילנד (ואולי בעולם כולו). אין טיול בניו זילנד, בין אם עצמאי ובין אם טיול מאורגן בניו זילנד, שלא עוצר כאן. טיול בפארק הלאומי פיורדלנד הוא חגיגה של נופים וצבעים לעיניים.

העיירות טה אנאו ומאנאפורי

לפארק הלאומי פיורדלנד שתי עיירות מרכזיות: טה אנאו (Te Anau) ומאנאפורי (Manapouri). בעיירות אלו מרוכזים כמעט כל מקומות הלינה של הפארק. רוב מקומות הלינה הינם ברמת 3-4 כוכבים ממספר סוגים: מוטלים, דירות מאובזרות, מלונות קטנים ו-B&B. מי שמעוניין בלינה ברמה גבוהה יותר יוכל למצוא באיזור מספר מצומצם מאד של מלונות 5 כוכבים או לודג'ים. ככלל, האיזור אינו שופע במקומות לינה ולכן ישנה חשיבות להזמנה מוקדמת של מקום הלינה שלכם- בפרט בשיא העונה או בתקופות החגים.

העיירה טה אנאו היא העיירה המרכזית יותר, בה נמצאות גם מספר חנויות ומסעדות למטיילים. לצד העיירה שוכן אגם טה אנאו, האגם השני בגודלו בניו זילנד. האגם נוצר בתהליך דומה לתהליך הווצרותם של פיורדים, ועל כן 3 השלוחות היוצאות ממנו מכונות "פיורדים". בטה אנאו מספר אטרקציות מרכזיות ובראשן מערות התולעים הזוהרות- אחד משני האתרים הטובים ביותר לצפות בריכוזים גדולים של תולעים זוהרות. מדובר באטרקציה של כ-3 שעות הכוללת הליכה נוחה במערות+שייט בסירות קטנות בעודכם משתאים למול מראות התולעים הזוהרות שמאירות את הדרך. מטה אנאו יוצאים טיולי יום רבים, טיסות נוף ואפילו טיסות המובילות מטיילים לנקודות מפתח בפארק כגון טרמינל ההפלגות של מילפורד סאונד.

לצד העיירה/היישוב מאנאפורי נמצא אגם מאנאפורי: זהו הוא אחד מהאגמים היפים שיש לניו זילנד להציע והוא כולל 33 איים ומסלולי הליכה נופיים. מאגם מאנאפורי מתחיל "מסע ההגעה" הקסום אל הפיורד דאוטפול סאונד.

מילפורד סאונד- הפלא השמיני

האתר הבולט ביותר בארץ הפיורדים ואחד המתויירים בניו זילנד כולה הוא הפיורד מילפורד סאונד- זהו הפיורד הצעיר ביותר מבין הפיורדים שבפארק וגם הנגיש ביותר. הוא נחווה בצורה הטובה ביותר באמצעות שייט נופי של כ-2-3 שעות שמתחיל ומסתיים באותה נקודה. השייט בפיורד מספק נופים אדירים אל הצוקים שנופלים ישירות אל תוך המים מגובה של כ-1,000 מטרים, וכן של מפלים שוצפים, יערות גשם סבוכים ומים צלולים. אם יתמזל מזלכם, תוכלו אפילו לפגוש בכלבי ים ודולפינים. הטרמינל ממנו יוצאות ההפלגות הנופיות אל מילפורד סאונד, מרוחק כשעתיים נסיעה מהעיירות טה אנאו ומאנאפורי. מטיילים שאינם ממהרים, יוכלו לקבל חוויה אותנטית יותר ממילפורד סאונד בדמות שייט עם לינה- חוויה בלתי נשכחת לכל החיים. ניתן לחוות את מילפורד סאונד גם על ידי מספר מסלולי הליכה קצרים היוצאים מטרמינל ההפלגות וכן על ידי טיסה נופית.

שייט במילפורד סאונד

הנסיעה אל מילפורד סאונד

כביש 94 (Milford Highway) הוא הכביש היחיד המחבר את טה אנאו ומאנאפורי אל הטרמינל של מילפורד סאונד. הכביש נחשב כאחת מעשרת הדרכים היפות בעולם ומהווה טיול יום כשלעצמו. כביש ה"מילפורד רואד" רווי בעצירות למסלולי הליכה קצרים ולתצפיות מרהיבות לעבר עמקים, הרים גבוהים, יערות, ערוצי נהר ונחלים. במסלולי ההליכה ניתן לפגוש בציפורים אנדמיות יפות שקשה למצוא במקומות אחרים בניו זילנד. באם בכוונתכם לשלב באותו יום גם את הטיול ב"מילפורד רואד" וגם את השייט במילפורד סאונד, מומלץ לצאת בבוקר השייט בשעה מוקדמת כדי להספיק לעבור בנחת בכל האתרים והעצירות שמציע הכביש.

מילפורד רואד- הדרך אל מילפורד סאונד

מילפורד טרק

הטרק אליו עולים לרגל מכל קצוות תבל נמצא בליבה של ארץ הפיורדים. הטרק אורך לרוב 4 ימים ומתחיל בקרבת העיירה טה אנאו. חשוב לזכור כי מספר המטיילים בטרק מוגבל ועל כן יש להזמין מקום לטרק חודשים רבים מראש. ניתן ללכת בטרק באופן עצמאי או בסיור מודרך בקבוצה קטנה. אלו שאינם מעוניינים לבצע את הטרק המלא, ורוצים רק לטעום ממנו, יוכלו לבחור בטיול יומי בו מבצעים רק את היום הראשון או את היום האחרון של הטרק.

דאוטפול סאונד

הפיורד דאוטפול סאונד הינו אחיו הגדול והפחות מתוייר של מילפורד סאונד. הוא נחשב כפיורד השני בגודלו בניו זילנד מבין 14 הפיורדים של ניו זילנד. לא ניתן להגיע אל הפיורד בצורה עצמאית, והגישה אליו מעט יותר מורכבת: הטיול אל הדאוטפול סאונד מתחיל בשייט באגם מאנאפורי בו עוברים לגדה הנגדית של האגם. לאחר מכן ממשיכים בנסיעה בכביש סלול (המופרד מיתר הכבישים של ניו זילנד) אל הפיורד עצמו, כשבדרך חוצים את מעבר ההרים Wilmot Pass. רק לאחר מכן מתחילה ההפלגה בפיורד עצמו. נופיו המרוחקים מדהימים כל מטייל. בין היתר תוכלו להשקיף על מפלי Brown Falls הנופלים מגובה 600 מטרים ולחפש בעלי חיים ימיים כגון פינגווינים ודולפינים. כדי להרגיש באמת בחלום- שקלו לשלב שייט עם לינה בפיורד העוצמתי.

תצפית על דאוטפול סאונד

טיפ מהמומחים:

  • כל לינה וטיול בפארק הלאומי פיורדלנד בעונת הקיץ חייבים להיות מוזמנים מראש!
  • הפארק הלאומי פיורדלנד הינו אחד האיזורים הגשומים ביותר בעולם- גשמים יורדים כאן לפחות 180-200 ימים בשנה, ובימים בהם אין גשמים, אין שום הבטחה למזג אוויר חם יותר. יש להצטייד מראש בביגוד ארוך ומחמם ולבדוק את תנאי מזג האוויר לילה לפני שיוצאים לטייל בפארק.

 

להזמנת שייט במילפורד סאונד לחצו כאןלמזג אוויר בניו זילנד

שתף:
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!