הר קוק – Mount Cook

הר קוק – Mount Cook

כביש

הר קוק, או "אאורקי" במאורית ("מחורר העננים") הינו ההר הגבוה ביותר בניו זילנד. גובהו כ-3,700 מטרים מעל פני הים והוא חלק משרשרת הרי "האלפים הדרומיים" הנמתחים כמעט לכל אורכו של האי הדרומי.

הגעה

הר קוק ממוקם בחבל קנטרברי, במרחק של כ-4 שעות נסיעה מדרום לעיר קרייסטצ'רץ' וכשעתיים וחצי של נסיעה מצפון לעיירה וואנקה. בדרך אליו, עיירות גדולות וצמחייה ירוקה מתחלפות בצמחייה אלפינית צחיחה ובאגמי טורקיז שנגלים בצידי הדרך. חלקה האחרון של הנסיעה עובר בכביש מספר 80, מול נופיו האדירים של ההר המושלג הנראה היטב לעין ממרחק רב. הכביש מסתיים ב-Mount Cook Village המשמש כנקודת יציאה הנוחה ביותר לטיולים בפארק. מלון הרמיטג' היוקרתי שנמצא בתחנת השירות Mount Cook Village, שוכן למרגלותיו של הר קוק ומספק נופים מרהיבים של ההר והפארק. בכפר השירות ישנן גם מספר מסעדות, סופרמרקט ומרכז מבקרים.

טיול בהר קוק

40% משטחי הפארק הלאומי הר קוק מכוסים בקרחונים! בין הקרחונים הידועים ביותר בפארק ניתן למצוא את קרחון טזמן, הקרחון הארוך ביותר בניו זילנד, וקרחון הוקר. ניתן לצפות בקרחונים דרך מסלולי ההליכה הרבים שבפארק, וגם באמצעות טיסות נופיות הכוללות נחיתה על קרחון טזמן. בפארק הלאומי חיים גם 40 מינים של ציפורים, כולל ציפור הקיה, הציפור היפה והחוצפנית, שאוהבת להציק ולגנוב חפצים ממטיילים. אפשרויות נוספות לטיולים הן רכיבה באפניים, טיולי ג'יפים מודרכים, שייט לצפייה בשברי קרחונים, וטיול מסוג Heli Hike ששיאו הוא הליכה על קרחון טזמן וכניסה למערות קרח. חובבי האסטרונומיה ישמח לדעת כי בפארק הלאומי נמצא גם פלאנטריום מוביל מסוגו במדינה. הר קוק נחשב כאחת משמורות הטבע המובילות בעולם לצפייה בשמיים ובכוכבים.

הר קוק

 

שייט לצפייה בשברי קרחון טזמן

מידע חיוני למטיילים

טיולים רגליים הם דרך מצויינת לחוות את נופיו של הפארק הלאומי. לצד טרקים ארוכים וקשים למנוסים בלבד, ישנו מספר מכובד של מסלולי הליכה קצרים בדרגת קושי קלה-בינונית מהם נשקפים נופים חלומיים של הפארק.

בשל הקרבה לרכס האלפים הדרומיים ולחוף המערבי הסוער בו גובל הר קוק, מזג האוויר באיזור אינו יציב בכל ימות השנה. גם בעונת הקיץ, ישנם סיכויים לימים סוערים, גשומים וקרים. על כן, חשוב שלא לצאת למסלולי הליכה בטבע כשמזג האוויר סוער או צפוי להיות סוער בהמשך היום.

אם תרצו לישון בקרבת הר קוק, מומלץ שתשריינו את מקום הלינה שלכם מראש. בתחנת השירות Mount Cook Village כמעט ואין מקומות לינה, למעט מלון Hermitage ועוד מספר מצומצם של מוטלים. אפשרויות הלינה הנוספות הן ביישובים המרוחקים יותר Twizel ו-Tekapo השוכנים כשעת נסיעה מהפארק. המחירים בפארק יקרים במעט מאשר המחירים ביישובים שמחוצה לו, אך לא בהפרשים משמעותיים.

מסלול הליכה בהר קוק

 

אנו בנו ווריז טורס נשמח לתכנן לכם טיול בנהיגה עצמית בניו זילנד!

לא רוצים לנהוג בצד השני של הכביש? אין בעיה! יש לנו גם טיול מאורגן בניו זילנד הכולל את כל האתרים הייחודיים ביותר.

צרו קשר עוד היום: 050-888-2346.

שתף:
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!