פרייזר איילנד-Fraser Island

פרייזר איילנד-Fraser Island

ניו זילנד ואוסטרליה

הקדמה

פרייזר איילנד שבמרכז החוף המזרחי של אוסטרליה מחזיק בתואר "אי החולות הגדול בעולם", והוא מוכר כאתר מורשת של אונסק"ו. באי אין כבישים כלל, וההתניידות בו היא אך ורק באמצעות רכבי שטח ייעודיים עם גחון גבוה, או בהליכה רגלית. פרייזר איילנד מתהדר באגמים קסומים, במקווי מים קטנים, ביערות גשם, בדיונות חול ובתצורות אבן. על האי מתגוררים כלבי הדינגו- כלבי הפרא האוסטרלים.

טיול לאי החולות פרייזר הוא חלומם של מטיילים רבים המגיעים לאוסטרליה ולרוב הוא גם עומד בציפיות בצורה מעוררת כבוד, כשהוא נשאר אחת מהחוויות הבולטות ביותר בזכרונם של המטיילים.

צמחייה על החוף בפרייזר איילנד

 

אגם וואבי

הגעה אל האי

אל האי פרייזר איילנד ניתן להגיע באמצעות שייט מעבורת של כ-10 דקות מהיישוב הקטן Rainbow Beach או בשייט מעבורת של כ-40 דקות מהעיר Hervey Bay- שתיהן במרכז החוף המזרחי. על אף שהרווי ביי צפונית יותר מריינבו ביץ' וההגעה ממנה לוקחת יותר זמן, רוב המטיילים בוחרים לעשות את הדרך אל האי מכאן: ראשית, בשונה מהיישוב הקטן ריינבו ביץ' הרווי ביי היא עיר מסודרת עם סופרמרקטים, תחנות דלק, חברות השכרה, מסעדות ומרכזים מסחריים שמאפשרים להצטייד היטב לטיול במקום כה מבודד כמו פרייזר איילנד. שנית, להרווי ביי ערך מוסף בדמות נמל תעופה, כך שניתן להגיע אליה באמצעות טיסה ישירה מסידני או מבריסביין ללא מאמץ רב.

אפשרויות הטיול בפרייזר איילנד

ניתן לטייל באי בשתי דרכים עיקריות: בנהיגה עצמאית או בטיול מודרך/מאורגן. הנהיגה בפרייזר איילנד אינה מתאימה לכל אחד: נהגים מתחילים ללא נסיון רב, מטיילים בודדים, ונהגים שאינם מורגלים לרכבים גדולים ובעיקר לג'יפים, מומלץ שיצטרפו לאחד מהטיולים המודרכים שיוצאים על בסיס יומי מהרווי ביי ומריינבו ביץ'.

טיול מאורגן/מודרך בפרייזר איילנד:

טיול מאורגן הוא פתרון מצוין למי שאינו רוצה להתעסק עם כל כאב הראש הלוגיסטי הכרוך בתכנון טיול לפרייזר איילנד ורוצה רק לספוג את נופיו הבתוליים של האי. מלבד הצורך בהזמנת הטיול המאורגן מראש, לא תצטרכו לדאוג למזון, למקום לינה על האי, לרכב ולמסלול טיול. טיול מאורגן באי גם מבטיח שקט נפשי מתקלות ומפנצ'רים, שאולי עשויים לקרות, אך הם יתוקנו על ידי החברה המארגנת והטיול יימשך כסדרו. יש לא מעט גרסאות של טיולים מאורגנים בפרייזר איילנד: טיולים באוטובוס שטח גדול, טיולי ג'יפים ואף טיולי Tag Along- טיולי ג'יפים בהם המטיילים הם גם הנהגים- זהו פתרון ביניים מצוין למי שאינו רוצה לטייל לבד, אך כן רוצה להרגיש גם אקסטרים! הטיולים המאורגנים יוצאים משתי העיירות המרכזיות, אך גם מגולד קוסט, מבריסביין ומנוסה הדס. ישנם אפילו טיולים חד יומיים, אך הם קצרים מאד ומתאימים בעיקר למי שסובל מבעיות גב ולא יכול להסתדר עם נהיגה מקפיצה לאורך זמן וכן למי שרוצה להרגיש בטעימה קטנה בלבד מהאי.

טיול בנהיגה עצמית בפרייזר איילנד:

טיול בנהיגה עצמית הוא דרך נפלאה ומרגשת במיוחד לחוות את פרייזר איילנד. הנסיעה בדרכי החול הצרות שבפנים האי ועל חוף הים היא נסיעה מקפיצה, מטלטלת וסוחפת- הכל חוץ ממשעממת. זה רק אתם והג'יפ מנותקים מן העולם ומקליטה סלולרית בתוך אי רווי אגמים, בעלי חיים, יערות גשם, וכמובן, איך לא, חול.

כדי לצלוח את הטיול העצמאי על האי, חובה לדאוג לתכנון מקדים של מסלול הטיול שלכם. תכנון טיול מקדים לפרייזר איילנד כולל:

  • הזמנת רכב שטח, מעבורת ומקום לינה באי מראש- ברוב חודשי השנה הביקוש לשירותי קרקע בפרייזר איילנד גובר על ההיצע והחברות המקומיות מתקשות להתמודד עם העומס, בדגש על עונת הקיץ והחגים המקומיים. באי פרייזר עצמו מספר דל מאד של מקומות לינה שנחטפים מהר מאד בעונות השיא ולכן חשוב לשריין אותם מספר חודשים לפני הגעתכם.

 

  • היכרות מעמיקה עם פרייזר איילנד זמן רב מראש: משך הטיול באי מושפע מאור היום (אין תאורה באי) וכן משעות הגאות והשפל- חוף הים המזרחי של האי מכונה גם כ"כביש המהיר" שלו. בשעות הגאות, החוף אינו עביר, וניתן לעבור ממקום למקום אך ורק דרך פנים האי. יש להחליט היכן אתם מתמקמים באי, ולאילו אתרים תרצו להגיע. חשבו את משך ההגעה והמעברים מאתר לאתר וקחו זמן ספייר להתעכבויות לא צפויות כגון פנצ'ר או תקלה ברכב.

 

  • הגעה מוקדמת ליישוב ממנו תצאו לפרייזר איילנד כדי להספיק להתארגן ולהצטייד בנחת: מאחר ואינכם מלווים בנהג ובמדריך, עליכם לדאוג לכל הסידורים בעצמכם- באי בקושי ניתן למצוא תחנות שירות (תחנות דלק, מסעדות וחנויות מזון), וכל מה שקיים יקר להחריד ומצומצם מאד, ולכן כדאי מאד להקדיש מספר שעות ואף יום שלם להתארגנות ולהכנות לפני העלייה לאי.

נהיגת שטח בפרייזר איילנד

כמה זמן להקדיש לפרייזר איילנד?

רוב המטיילים מגיעים לפרק זמן של בין לילה ועד שלושה לילות, וזו בהחלט כמות זמן מספקת. תוכלו להספיק לעבור בנחת בכל אתרי האי ואף לטבול באגמים וללכת במסלולי ההליכה. משפחות שלרוב נאלצות לטייל בקצב איטי יותר, ומאד מחוברות לטבע יכולות להשאר גם ל-4-5 לילות כדי להספיק הכל בנחת, ומטיילים שאינם רוצים להכנס עמוק לשטח, יוכלו להגיע לטיול חד יומי קליל כדי לטעום ולשוב לציוויליזציה במהרה.

אגם מקנזי- חלום שמתגשם

כשמדברים על פרייזר איילנד, ישר קופצות לראש תמונות של אגם מקנזי (Lake Mckenzie)- האתר הפופולארי ביותר באי, ובצדק רב! זהו אגם צלול, מהיפים ביותר שיש לאוסטרליה להציע. החול הלבן הבהיר וגווני הכחול של האגם נראים בלתי הגיוניים, אך הם בדיוק כך גם במציאות. למרבה השמחה השחייה באגם בטוחה לחלוטין ואין חשש מבעלי חיים מסוכנים. אם הגעתם עד לפה, אל תפספסו את אגם מקנזי!

אגם מקנזי

אנו בנו ווריז טורס נשמח לתכנן לכם טיול מותאם אישית באוסטרליה!

לא רוצים לנהוג בצד השני של הכביש? אין בעיה! יש לנו גם טיול מאורגן באוסטרליה עם כל היעדים האטרקטיביים ביותר ביבשת.

צרו קשר עוד היום: 050-888-2346.

שתף:
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!