מזג אוויר בניו זילנד

מזג אוויר בניו זילנד

מזג אוויר בניו זילנד- הקדמה

מזג האוויר בניו זילנד הוא אחד מהפרמטרים הבלתי צפויים, הבלתי יציבים, אך החשובים ביותר לכל מי שמתכוון לטייל במדינה.

תכנון מסלול בניו זילנד חייב להתחיל בהבנת מזג האוויר: מזג האוויר בניו זילנד מחולק ל-4 עונות רגילות- קיץ, סתיו, חורף ואביב. כל עונה שונה לחלוטין מקודמתה ויש להביא זאת בחשבון. הקיץ על הנייר הוא העונה הטובה ביותר לטיולים בכל רחבי ניו זילנד אך גם היקרה ביותר, ובאופן משמעותי. הסתיו והאביב מציעים הזדמנויות לנופים מיוחדים יותר, אך לשם כך תזדקקו להתמודד עם מזג אוויר קריר וגשום יותר (שוב על הנייר). החורף הוא עונה מסובכת בפני עצמה: כפור, שלג, רומנטיקה ובעיות נגישות לפעמים. לכן מומלץ שלא להסתבך עם העונה הזו, לפחות לא בפעם הראשונה.

במדריך זה תוכלו למצוא מידע על:

  1. עונות השנה בניו זילנד.
  2. מזג האוויר (כולל סטטיסטיקת ימי גשם) ביעדים החשובים של ניו זילנד.
  3. 5 טיפים שכדאי לדעת בנושא מזג האוויר בניו זילנד.

 

מזג אוויר באי הצפוני

אוקלנד

אוקלנד שנמצאת בחלקו הצפוני של האי הצפוני, נהנית ממזג אוויר נוח למדי לאורך כל ימות השנה. עונות המעבר מזמינות מאד בדרך כלל ומאפשרות טיולים בטבע. בעונת החורף כשרוב היעדים בניו זילנד אינם מומלצים לטיול (לא כולל חופשות סקי), אוקלנד וחבל נורת'לנד שמצפון לעיר חייבים להלקח בחשבון. בקיץ צפויים ימים שמשיים רבים, ועם עליית הטמפרטורות המקומיים נהנים לבלות בחופים שבפרברי העיר. תאמינו או לא, אם אתם מתכוונים להגיע לאוקלנד בחודשי הקיץ המקומיים, כדאי אפילו לוודא שיש מיזוג אוויר בחדרים, רק ליתר בטחון.

אוקלנד-Auckland
ממוצעי טמפרטורה בקיץ (דצמבר-מרץ) 23 מקס' / 15.5 מינ'
ממוצע ימים גשומים בקיץ 12 ימים
ממוצעי טמפרטורה בסתיו (אפריל-מאי) 19 מקס' / 11.5 מינ'
ממוצע ימים גשומים בסתיו 16 ימים
ממוצעי טמפרטורה בחורף (יוני-אוגוסט) 15 מקס' / 8 מינ'
ממוצע ימים גשומים בחורף 18 ימים
ממוצעי טמפרטורה באביב (ספטמבר-נובמבר) 18 מקס' / 11 מינ'
ממוצע ימים גשומים באביב 16 ימים

רוטורואה

רוטורואהRotorua
ממוצעי טמפרטורה בקיץ (דצמבר-מרץ) 22 מקס' / 12 מינ'
ממוצע ימים גשמים בקיץ 9 ימים
ממוצעי טמפרטורה בסתיו (אפריל-מאי) 16.5 מקס' / 7.5 מינ'
ממוצע ימים גשומים בסתיו 12 ימים
ממוצעי טמפרטורה בחורף (יוני-אוגוסט) 12.5 מקס' / 4 מינ'
ממוצע ימים גשומים בחורף 11 ימים
ממוצעי טמפרטורה באביב (ספטמבר-נובמבר) 16.5 מקס' / 7.5 מינ'
ממוצע ימים גשומים באביב 11 ימים

וולינגטון

וולינגטון-Wellington
ממוצעי טמפרטורה בקיץ (דצמבר-מרץ) 19.5 מקס' / 13 מינ'
ממוצע ימים גשומים בקיץ 12 ימים
ממוצעי טמפרטורה בסתיו (אפריל-מאי) 15.5 מקס' / 10 מינ'
ממוצע ימים גשומים בסתיו 13 ימים
ממוצעי טמפרטורה בחורף (יוני-אוגוסט) 12 מקס' / 7 מינ'
ממוצע ימים גשומים בחורף 15 ימים
ממוצעי טמפרטורה באביב (ספטמבר-נובמבר) 15 מקס' / 9 מינ'
ממוצע ימים גשומים באביב 14 ימים

 

מזג אוויר באי הדרומי

קרייסטצ'רץ'

מזג האוויר שבעיר קרייסטצ'רץ' מעניין מאד. הטמפרטורות נוחות באופן יחסי במשך היום, אך לקראת הערב הן צונחות בצורה משמעותית, הערבים הופכים לקרים, ויש להתלבש בהתאם. למרות הערבים הקרים ולמרות שקרייסטצ'רץ' נמצאת במרכז האי הדרומי, היא ממעטת לקבל גשמים ביחס ליעדים אחרים, רבים וטובים ברחבי האי. מיעוט הגשמים היחסי מאפשר לטייל בקלות בעיר ובסביבתה במשך רוב חודשי השנה ולהתחיל ממנה מספר לא מבוטל של טיולים ברחבי האי הדרומי, שכן היא משמשת נקודת פתיחה חשובה לטיולים לכיוון צפון, דרום או מערב.

קרייסטצ'רץ'-Christchurch
ממוצעי טמפרטורה בקיץ (דצמבר-מרץ) 21.5 מקס' / 11 מינ'
ממוצע ימים גשומים בקיץ 11 ימים
ממוצעי טמפרטורה בסתיו (אפריל-מאי) 16 מקס' / 5 מינ'
ממוצע ימים גשומים בסתיו 12 ימים
ממוצעי טמפרטורה בחורף (יוני-אוגוסט) 11.5 מקס' / 1 מינ'
ממוצע ימים גשומים בחורף 12 ימים
ממוצעי טמפרטורה באביב (ספטמבר-נובמבר) 17 מקס' / 6 מינ'
ממוצע ימים גשומים באביב 10 ימים

הוקיטיקה- החוף המערבי של האי הדרומי

הוקיטיקה הינה אחת הערים המרכזיות בחוף המערבי של האי הדרומי. מזג האוויר בהוקיטיקה ובחוף המערבי בכלל סוער ואינו יציב כלל בכל עונות השנה- מדובר באיזור ובו יורדים אלפי מילימטרים של גשם במשך השנה. הגשמים עלולים לרדת ללא הפסקה במשך שבוע שלם. ניתן לראות שגם חודשי האביב והקיץ אינם חסינים כלל מגשמים, ולכן טיולים רבים באיזור עלולים להשתבש לפחות באופן חלקי. אם בכוונתכם להזמין אטרקציות כגון טיסה נופית או טיפוס על קרחון, דעו כי ההחלטה על היציאה לאטרקציה תתקבל ממש ברגע האחרון, כשיתברר מזג האוויר הצפוי לשעות הקרובות. מזג האוויר הוא החסרון הגדול של החוף המערבי, אך עדיין מדובר באחד האיזורים היפים ביותר שניו זילנד מציעה למטיילים בה, ולכן רבים מחליטים שלא לוותר עליו. אם תצליחו להגיע לכאן בימים שמשיים או רק מעוננים, הרווח יהיה כולו שלכם! מסלולי ההליכה שבחוף המערבי מספקים נופים קסומים לקרחונים, לפסגות הרים מושלגים, לאגמים צלולים וליערות עבותים, אך אין לצאת למסלולי ההליכה כשמזג האוויר סוער- זוהי סכנת חיים.

הוקיטיקה-Hokitika
ממוצעי טמפרטורה בקיץ (דצמבר-מרץ) 19 מקס' / 11 מינ'
ממוצע ימים גשומים בקיץ 15 ימים
ממוצעי טמפרטורה בסתיו (אפריל-מאי) 15.5 מקס' / 7 מינ'
ממוצע ימים גשומים בסתיו 17 ימים
ממוצעי טמפרטורה בחורף (יוני-אוגוסט) 12 מקס' / 3.5 מינ'
ממוצע ימים גשומים בחורף 18 ימים
ממוצעי טמפרטורה באביב (ספטמבר-נובמבר) 15 מקס' / 7 מינ'
ממוצע ימים גשומים באביב 19 ימים

דונדין

דונדין-Dunedin
ממוצעי טמפרטורה בקיץ (דצמבר-מרץ) 18 מקס' / 9 מינ'
ממוצע ימים גשומים בקיץ 10 ימים
ממוצעי טמפרטורה בסתיו (אפריל-מאי) 13 מקס' / 7 מינ'
ממוצע ימים גשומים בסתיו 10 ימים
ממוצעי טמפרטורה בחורף (יוני-אוגוסט) 10.5 מקס' / 3.5 מינ'
ממוצע ימים גשומים בחורף 8 ימים
ממוצעי טמפרטורה באביב (ספטמבר-נובמבר) 14 מקס' / 7 מינ'
ממוצע ימים גשומים באביב 9 ימים

קווינסטאון

מלבד היותה העיר היפה בניו זילנד המציעה שפע של טיולים, אטרקציות ובילויים, קווינסטאון היא גם עיר השער לטיולים בדרום הרחוק של ניו זילנד. מזג האוויר של קווינסטאון מושפע מהרי הרימרקבלס שלמרגלותם היא שוכנת ומהקרבה הגיאוגרפית לחוף הדרומי ולחוף המערבי של האי הדרומי- האיזורים הסוערים ביותר בניו זילנד. שעות הערב והלילה עלולות להיות קרות ואף קפואות, ויש להתלבש בהתאם. בשעות הבוקר הימים לרוב נעימים כשאין גשם, אך שימו לב שבקווינסטאון עלולים לרדת גשמים גם בחודשי הקיץ. בזמן שהחורף הניו זילנדי מונע מהמטיילים לטייל בחופשיות ביעדים רבים במדינה, קווינסטאון פורחת והופכת לאחד מיעדי הסקי המבוקשים ביותר במדינה יחד עם העיירה וואנקה שנמצאת במרחק של כשעת נסיעה מצפון לה. בגלל קרבתה של קווינסטאון ליעדים כה סוערים היה מצופה שתהיה גשומה מאד בחורף, אך במקום הגשם, החורף מברך את קווינסטאון בשלג רב שהופך אותה ליעד רומנטי שאין כמוהו. אם בכוונתכם לטייל בחורף למטרת סקי, מומלץ לשקול להגיע לקווינסטאון באמצעות טיסת פנים.

קווינסטאון-Queenstown
ממוצעי טמפרטורה בקיץ (דצמבר-מרץ) 20.5 מקס' / 8.5 מינ'
ממוצע ימים גשמים בקיץ 8 ימים
ממוצעי טמפרטורה בסתיו (אפריל-מאי) 13.5 מקס' / 3.5 מינ'
ממוצע ימים גשומים בסתיו 8 ימים
ממוצעי טמפרטורה בחורף (יוני-אוגוסט) 8.5 מקס' / 0.5- מינ'
ממוצע ימים גשומים בחורף 8 ימים
ממוצעי טמפרטורה באביב (ספטמבר-נובמבר) 15 מקס' / 4 מינ'
ממוצע ימים גשומים באביב 8 ימים

מאנפורי, פיורדלנד

הפארק הלאומי פיורדלנד רווי באלפי מילימטרים של גשמים לאורך השנה, בדיוק כמו החוף המערבי, וגם כאן קיימות סכנות לשטפונות, הצפות ושיבוש בדרכים המרכזיות. את הביקור בפארק הלאומי פיורדלנד לא תרצו להחמיץ גם אם צפוי לכם מזג אוויר סוער ביותר. אין תחליף להפלגה בפיורדים של ניו זילנד, אך יש לנהוג ולהגיע אליהם בנקיטת זהירות מירבית. על אף שמסלולי ההליכה בפיורדלנד מרהיבים, אין לצאת אליהם בימים גשומים, מכיוון שמעט גשם עלול להתפתח במהירות רבה לסערה של ממש. לסיכום, כשתגיעו לארץ הפיורדים, עליכם להיות מוכנים תמיד למזג אוויר סוער ולטמפרטורות נמוכות.

מאנפורי-Manapouri
ממוצעי טמפרטורה בקיץ (דצמבר-מרץ) 19.5 מקס' / 7.5 מינ'
ממוצע ימים גשמים בקיץ 10 ימים
ממוצעי טמפרטורה בסתיו (אפריל-מאי) 13 מקס' / 3 מינ'
ממוצע ימים גשומים בסתיו 11 ימים
ממוצעי טמפרטורה בחורף (יוני-אוגוסט) 9 מקס' / 0 מינ'
ממוצע ימים גשומים בחורף 12 ימים
ממוצעי טמפרטורה באביב (ספטמבר-נובמבר) 14.5 מקס' / 3.5 מינ'
ממוצע ימים גשומים באביב 12 ימים

 

הליכות וטרקים בניו זילנד לפי עונות השנה

כידוע, ניו זילנד היא יעד נפלא להליכות וטרקים מכל הסוגים ולכל הרמות. בניו זילנד פזורים אלפי מסלולי הליכה וטרקים לכל דורש. אם בכוונתכם לחוש את הטבע דרך הרגליים, מומלץ לוותר על הגעה בעונת החורף (יוני-אוגוסט), שכן רוב הטרקים הרציניים אינם עבירים, או סגורים, או מסוכנים לביצוע בתקופה זו של השנה. בעונות המעבר סביר להניח שתוכלו לצאת למסלולי הליכה קצרים ולמסלולים של עד יום שלם ברמה קלה-בינונית. הקיץ הוא העונה המתאימה ביותר למי שמעוניין לצאת לטרקים הגדולים של ניו זילנד. בכל אופן, בכל עונה בשנה ולפני כל מסלול הליכה של חצי שעה ומעלה, חשוב מאד לבדוק את מזג האוויר הצפוי באיזורכם באותו היום!

 

5 דברים שצריך לדעת על מזג האוויר בניו זילנד

4 עונות ביום אחד: המשפט המפורסם המאפיין כל כך טוב את מזג האוויר בניו זילנד מזג האוויר יכול לעבור כל כך הרבה תהפוכות ביום אחד בטיול שלכם. מזג האוויר איתו התחלתם את היום הוא לאו דווקא מזג האוויר שתסיימו איתו את היום.

החוף המערבי באי הדרומי והפארק הלאומי פיורדלנד גשומים כל השנה: החוף המערבי שגובל בים טזמן ממערב וברכס הרי האלפים הדרומיים ממזרח הוא איזור אקלים בפני עצמו, השונה בתכלית מיתר איזורי האקלים בניו זילנד. כמוהו גם הפארק הלאומי פיורדלנד ההררי, הצר והתלול נחשב כאיזור אקלים בפני עצמו. בעקבות תנאי הטופוגרפיה של איזורים אלו, הם נחשבים כמקומות הגשומים ביותר בניו זילנד, הסופגים אלפי מילימטרים של גשמים בשנה. לכן, חשוב להיות ערוכים לגשמים כבדים בכל יום, גם בעונת הקיץ.

דצמבר- החודש המתעתע ביותר: חודש דצמבר השייך באופן רשמי לקיץ בניו זילנד, הוא אחד החודשים הגשומים ביותר בשורה של יעדים חשובים. בינהם: קווינסטאון, טה אנאו, מאנאפורי, דונדין והחוף המערבי של האי הדרומי. בחודש דצמבר, צפויים ביעדים אלו יותר גשמים מאשר בחודש יולי, שיאו של החורף!

חבל אוטאגו- הימור בטוח יותר: זו השנה השנייה ברציפות שבחבל אוטאגו נמצאת העיירה היבשה ביותר בניו זילנד- Alexandra. העיירה נמצאת במרחק של כשעה וחצי נסיעה ממזרח לקווינסטאון וכשעתיים וחצי ממערב לדונדין, שתי ערים נוספות שפחות גשומות מרוב היעדים התיירותיים הנוספים בניו זילנד.

האי הצפוני- עומד בציפיות גם בעונות אחרות: אם החלטתם להגיע לניו זילנד באחת מעונות המעבר, או אם הזדמן לכם להגיע לניו זילנד בעונת החורף, האי הצפוני בהחלט עשוי להאיר לכם פנים. הטמפרטורות נוחות ומזכירות סתיו ישראלי. תתפלאו או לא, יתכן שאפילו תחוו מספר ימים חמים.

בזמן טיול לניו זילנד תוכלו לבדוק את התחזית היומית כאן.

 

עונות השנה בניו זילנד

ניו זילנד בקיץ (דצמבר-מרץ)

על הנייר התקופה הטובה ביותר לטיולים ולטרקים: הקיץ הוא שיאה של עונת התיירות לניו זילנד והמדינה מתמלאת בתיירים מכל העולם. טמפרטורות ממוצעות של כ-20-25 מעלות ברוב היעדים, ומסלולי הליכה עבירים בדרך כלל. שעות השמש בתקופה זו ארוכות במיוחד: השמש לא שוקעת לפני 20-20:30 בערב, כך שניתן ליהנות מימי טיול מלאים ומפעילויות בטבע. זוהי גם העונה היקרה ביותר בניו זילנד ובה כדאי להזמין את מקומות הלינה מראש, במיוחד לחודשים דצמבר-פברואר בהם חלים חגים, פסטיבלים וחופשים של בתי הספר.

ניו זילנד בסתיו (אפריל-מאי)

עם סיום הקיץ, מזג האוויר בניו זילנד מתקרר במהרה ונחילי התיירים עוזבים את המדינה. במקום התיירות הבינלאומית, מתחילה תקופה של תיירות פנים: בחודש אפריל חל חג הפסחא בו נוהגים המקומיים לטייל בכל רחבי המדינה. לכן גם באפריל כדאי לדאוג להזמנות מראש, לפחות במקומות החשובים. בין אפריל למאי חלה עוד ירידה משמעותית בטמפרטורות וניכר כי החורף ממש מעבר לפינה. תוכלו לטייל בספונטניות יתרה בתוך ניו זילנד במחירים זולים משמעותית מכל עונה אחרת. הסתיו הוא הזדמנות מצוינת לצפות בשלכת מרהיבה בדרום ניו זילנד, בדגש על איזור קווינסטאון. יש להיות עירניים למזג האוויר ולמגבלותיו: אין לצאת להליכות במקרה של סכנת גשמים והצפות. יתכנו גם שלגים מוקדמים בחודש מאי באיזורים הרריים. לקריאה נוספת על טיול בניו זילנד מחוץ לעונה לחצו כאן.

ניו זילנד בחורף (יוני-אוגוסט)

עונת החורף בניו זילנד היא תקופה מבלבלת מאד בקרב מטיילים השוקלים טיול לניו זילנד בין יוני לאוגוסט: מצד אחד הטמפרטורות נמוכות מאד, ההרים מכוסים בשלג, חלק מהכבישים אינם עבירים וכפור שורר ברחבי האי הדרומי. מצד שני, ביעדים רבים השמיים יותר בהירים ומביאים עמם פחות גשם מאשר בעונות אחרות, אפילו מבקיץ. ודווקא בגלל שהחורף מבלבל, רצוי לחפש אלטרנטיבות אחרות (כמובן שאם יש לכם נסיעת עבודה או שאתם מגיעים לאירוע/למפגש עם משפחה וחברים זה משהו אחר).

בחורף מתבלטות תיירות הסקי ועונת הפסטיבלים הגדולים של ניו זילנד. ניו זילנד מדינה הררית ועל כן חלקים רבים ממנה מכוסים בשלג בתקופה זו. מסלולי ההליכה הגדולים סגורים, נסיעות הופכות לאיטיות יותר, האי הצפוני גשום יותר מבקיץ ותצטרכו להתלבש חם במיוחד. גשמים עלולים להפתיע כמו בכל עונה. היתרונות של החורף הם: מחירים מוזלים ואפשרות לטיול ספונטני, פחות גשמים באי הדרומי, נופים חזקים במיוחד בדגש על הרים מושלגים וצפייה בזוהר הדרומי. כדי לנסות ולעשות סדר בבלאגן, מומלץ לקרוא את הכתבה המקיפה שהכנו בנושא טיול חורף בניו זילנד.

ניו זילנד באביב (ספטמבר-נובמבר)

כל עונה היא יפה ומיוחדת בפני עצמה, אך האביב לטעמנו היא אחת העונות היפות ביותר שיש לניו זילנד להציע. האביב ידוע בפריחה יפה ובהפשרת השלגים. חודש ספטמבר, תחילת האביב, עדיין קרוב מאד לחורף, ולכן סביר מאד להניח שעדיין תוכלו ליהנות מפסגות הרים מושלגות, אך בטמפרטורה סבירה יותר מאשר בחורף. ככל שהאביב הקצר מתקדם לכיוון תחילת העונה הקיץ, מזג האוויר משתפר, הפריחה מגיעה לשיאה והימים הופכים לארוכים שוב. מסלולי ההליכה נפתחים מחדש ובעלי חיים רבים ניתנים לצפייה בים, באוויר וביבשה. מכיוון שחודשי האביב בניו זילנד חלים בדיוק בין החורף הקשוח לבין הקיץ הדינאמי, בתקופת האביב מזג האוויר עלול להשתגע כמה פעמים בשבוע ואפילו כמה פעמים במשך היום, בדגש על עליות וירידות מהירות של הטמפרטורות ועל גשמים חזקים שעלולים לרדת בכל רגע. כדאי להיות מוכנים לכל תרחיש ולהכין חלופות לימים גשומים. גם בעונת האביב אינכם מחוייבים להזמנת שירותי קרקע מראש ותוכלו לטייל באופן ספונטני בהתאם להעדפותיכם ובהתאם למזג האוויר המשתנה. לחצו כאן כדי לקרוא עוד על טיול בניו זילנד בעונת האביב.

רוצים לתכנן את הטיול שלכם בניו זילנד מבלי להסתבך עם נתוני מזג האוויר? הגעתם למקום הנכון. צרו איתנו קשר עוד היום כדי לתכנן טיול עם התחשבות מקסימלית במזג האוויר בניו זילנד .

ראו גם ניו זילנד למטייל | תכנון טיול בניו זילנד

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני כ- 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!