טיול חורף בניו זילנד

טיול חורף בניו זילנד

טיול חורף בניו זילנד- הקדמה

לא חסרות סיבות לטוס לניו זילנד בכל תאריך ובכל עונה. אך מה עושים כשמוגבלים רק ליוני-אוגוסט? יתכן שאתם יכולים לצאת לטיול ארוך עם הילדים רק בתקופת החופש הגדול, יתכן שנקבעה לכם פגישה עסקית בניו זילנד דווקא בחורף הניו זילנדי, או שאולי אתם פשוט רוצים לברוח מהחום הנוראי של הקיץ הישראלי ולגלות יעד נעים יותר. לא משנה מה הסיבה- טיול חורף שונה באופן ניכר מטיול ביתר עונות השנה בניו זילנד (לטובה ולרעה).

במאמר זה נעסוק בכל הפרמטרים והשיקולים שיש להביא בחשבון כשמתכננים טיול חורף בניו זילנד.

מזג האוויר בחורף- סלט של הכל מהכל

עונת החורף הרשמית בניו זילנד חלה בין החודשים יוני-אוגוסט. בחודשים אלו הטמפרטורות צונחות משמעותית באי הדרומי עד לכדי 0 מעלות ומטה. באי הצפוני מזג האוויר מתקרר אף הוא באופן משמעותי, אך לרוב נשמר בין 0 ל-10 מעלות. בטיול חורף בניו זילנד יש להתלבש בהתאם.

בעוד שאנו מורגלים לקשר את החורף עם שמיים אפורים וגשמים, יתכן שתופתעו לדעת שבחורף הניו זילנדי, כמויות הגשמים אינן בולטות משמעותית בהשוואה לעונות אחרות. יתרה מכך, השמיים נוטים להיות בהירים. למשל: חודש דצמבר, שהוא בכלל חודש קיצי מובהק נחשב כחודש הגשום ביותר בשנה במספר לא מבוטל של יעדים באי הדרומי: קווינסטאון, דונדין וטה אנאו.

לכן, מלבד הגשמים שיורדים בניו זילנד בכל עונות השנה, עוצמתו האמיתית של החורף הניו זילנדי נובעת בעיקר מהשילוב הכולל של הקור, הרוחות והשלגים.

חורף בניו זילנד

אל תקלו ראש בנהיגה בטוחה בחורף

טיול חורפי בניו זילנד הרבה פחות ודאי מטיול ביתר עונות השנה. מלבד תחזית מזג האוויר שיש לבדוק מדי יום בכל איזור בו אתם נמצאים, עליכם להיות מודעים למצב הכבישים ומסלולי ההליכה. בעונת החורף כבישים רבים נסגרים בעקבות נזקי הסופות ובעקבות כבישים שאינם בטיחותיים דיו לנהיגה בתקופה זו. למשל: כבישים בגובה, כבישים בקרבת מעברי הרים או כבישים הסמוכים למקורות מים. אם בכוונתכם לטייל באמצעות רכב שכור בניו זילנד אל תתביישו לשאול בעת האיסוף האם הרכב עבר טיפול תחזוקה מקיף לקראת החורף. כמו כן, שרשראות שלג הן בגדר חובה. קחו בחשבון נסיעות איטיות, עיכובים בדרכים ושינויים בלתי צפויים במסלול.

סקי בניו זילנד

אמנם בעוד רגע נפרט על כל הפעילויות המומלצות ביותר לטיול חורף בניו זילנד, אך אי אפשר שלא להקדיש לסקי פסקה נפרדת. זוהי הפעילות המזוהה ביותר עם החורף בניו זילנד. ברחבי המדינה פזורים מגרשי סקי המתאימים לכל הרמות: ממתחילים ועד למקצוענים. אתר הסקי הגדול ביותר ביותר בניו זילנד נמצא בפארק הלאומי טונגרירו: Mount Ruapehu. טונגרירו הוא גם איזור הסקי היחיד באי הצפוני. הוא נחשב לפחות מוצלח מאתרי הסקי שבאי הדרומי ממספר סיבות: הוא חשוף לטמפרטורות גבוהות יותר, כך שהשלג פחות ראוי לגלישה מקצועית, לא פעם שורר באיזור ערפל כבד שאינו מאפשר לגלוש בבטחה, וגם מבחינת התשתית, הוא אינו משתווה לאתרי הסקי המובילים שבאי הדרומי.

אתרי הסקי המפורסמים של האי הדרומי פזורים בדרום האי, בעיקר בקרבתן של וואנקה וקווינסטאון. הודות לטמפרטורות הנמוכות איכות המסלולים הגבוהה נשמרת לאורך כל עונת החורף.

אתרי הסקי בניו זילנד אינם משתווים ברמתם לאתרי הסקי המפורסמים והמוצלחים של אירופה כמעט מכל בחינה: מבחינת תשתית, מבחינת גודל ומבחינת מקומות הלינה. כך שאם אתם מגיעים עם רזומה מכובד של חופשות סקי רבות באירופה, מוטב לערוך תיאום ציפיות מלכתחילה. כן כדאי לדעת, שעל האיכות והגודל מפצים נופים משגעים, אווירה צעירה, אנשים טובים ומנומסים ואירועים מגניבים שמתקיימים לכבוד החורף.

נופים ופעילויות בטיול חורף בניו זילנד

הנופים הם מהיתרונות הבולטים ביותר שהחורף יכול להציע בניו זילנד למטייל . תזכו לראות בעינכם ניו זילנד אחרת לגמריי מניו זילנד שאותה חווים מעל ל-90% מהמטיילים. הרים מושלגים מהבסיס ועד לפסגה, עצים וכבישים מכוסים בשלג, מפלים שוצפים, אתרי טבע שעומדים ריקים וממתינים למבקרים, קרחונים בשיא יופיים עם הרבה פחות בוץ/קרח שחור מבדרך כלל ופעילות מוגברת של בעלי חיים בים וביבשה.

רשימת הפעילויות המומלצות ביותר בטיול חורף בניו זילנד:

  • מעיינות חמים ומרחצאות: אחת הדרכים הטובות והמהנות ביותר לברוח מהכפור! בכל ניו זילנד פזורים מעיינות חמים ואתרי מרחצאות. חלקם בטבע וחלקם במתחמים מוסדרים. אתרי המעיינות והמרחצאות החמים הידועים ביותר בניו זילנד נמצאים סביב העיירות רוטורואה וטאופו שבאי הצפוני ובעיירה הנמר ספרינגס שבצפון מזרח האי הדרומי. באתרי המרחצאות המוסדרים מוצעים טיפולי ספא וכן אפשרות לרחצה באמבט חם אישי. באתר המרחצאות של העיירה הנמר ספרינגס משפחות יוכלו ליהנות ממתקני מים לילדים.
  • לוויתנים בקאיקורה: ממלכת בעלי החיים הימיים של ניו זילנד נמצאת כשעתיים נסיעה בלבד מעיירת המרחצאות המפורסמת הנמר ספרינגס, וכשעתיים וחצי מהעיר קרייסטצ'רץ', כך ש"טיול משולש" בינהן בהחלט מומלץ בחורף. הלוויתנים שוחים בסמוך לחופיה של קאיקורה בכל חודשי השנה, אך חודש יולי הוא שיא עונת הנדידה של לוויתני ה-Humpback, כך שגדלים הסיכויים לאתר מספר מכובד של לוויתנים במהלך שייט מאורגן.

 

קאיקורה בחורף

 

  • קווינסטאון וואנקה- הלב הפועם של ניו זילנד בחורף: החורף משרה על קווינסטאון וואנקה אווירה רומנטית במיוחד בין החודשים יוני לאוגוסט. שתי העיירות מתמלאות במהרה בתיירות פנים בזכות עונת הסקי. לא ניתן להשוות את נופי העמקים, הנהרות והאגמים הנשקפים מפסגות ההר המושלגות בחורף לשום תקופה אחרת בניו זילנד. בחודשים אלו רבים מעדיפים להמנע מדרך איטית ומסובכת ברכב אל העיירות הציורית, ומגיעים עם טיסות פנים. בוואנקה האווירה רגועה יותר במשך היום ומתאימה לאוהבי השקט, ואילו קווינסטאון חיה ותוססת גם במשך החורף עם פסטיבלים, אירועים ובילויים.

 

טיול בקווינסטאון בחורף

 

  • אירועים ופסטיבלים: בחורף מתקיימים לא מעט פסטיבלים המוניים כדי לעודד את הניו זילנדיים לצאת מבתיהם. שניים מהידועים ביותר בתקופה זו הם פסטיבל החורף של קווינסטאון שחל בדרך כלל בחודש יוני, וה-Matariki- השנה המאורית החדשה. בתקופת פסטיבלים יש לצפות למופעי מוזיקה וריקודים, אוכל טוב, שווקים וזיקוקים. אם אתם מגיעים לניו זילנד בחורף, בדקו היטב האם מתקיים בקרבתכם פסטיבל גדול.
  • הזוהר הדרומי: אורות הדרום הם עוד ברכה גדולה למטיילים בניו זילנד בעונת החורף. ברי המזל יוכלו לצפות בשמיים מוארים בצבעי ירוק, צהוב, אדום וסגול בשורה של יעדים מרכזיים בניו זילנד: הר קוק, קווינסטאון, סטיוארט איילנד ולאורך החוף הדרומי של האי הדרומי. לשם כך כדאי לצאת לאיזור חשוך עם שמיים בהירים, ואם ניתן גם לטפס לגבעה או הר. כדי לצפות בזוהר הדרומי נדרשות סבלנות ועירנות, ועדיין הסיכויים לתפוס את הזוהר במלוא הדרו אינם גבוהים במיוחד. לכן הזוהר הדרומי הוא רק בונוס לטיולכם ולא מעבר.
  • רכבת TranzAlpine: רכבת הטראנס אלפין הינה רכבת פנורמית החוצה בנסיעה נופית את מעבר ההרים Arthur's Pass שבמרכז האי הדרומי. נקודות הקצה של הרכבת הן קרייסטצ'רץ' שבמזרח והעיר גריימאות' במערב. בזמן שבעונות הקיץ אנו ממליצים על נסיעה ברכבת הנופית אך ורק למי שזמנו בידו, או למי שמעוניין בטיול ללא נהיגה בניו זילנד, הנסיעה ברכבת הנופית מאד מומלצת בעונת החורף לכל המטיילים. ראשית, במעבר ההרים ארתור פאס יורדים שלגים ויש לנהוג בזהירות מירבית, כפי שכבר הזכרנו למעלה. שנית, מעבר ההרים ארתור פאס פשוט יפהפה בעונת החורף. סביר להניח שלא תרצו להוריד את העיניים מהחלון לאורך כל הדרך: הנסיעה עוברת בין הרים מושלגים, ערוצי נהר ונחלים הניזונים משלגים שהופשרו, יערות עצי אשור וכמובן שהיא כוללת עצירה בכפר האלפיני Arthur's Pass Village (על שם מעבר ההרים). הדרך אורכת כ-5 שעות נסיעה לכל כיוון.

  • האי הצפוני: מלבד הנופים האלפינים המרהיבים שבאי הדרומי בתקופת החורף, מומלץ להקדיש מספר ימי טיול, או יותר מכך למי שיכול גם לאי הצפוני. החורף באי הצפוני מתון יותר מאשר באי הדרומי. רעיון טוב לטיול חורף בניו זילנד הוא חבל נורת'לנד, שנמצא מצפון לעיר הגדולה אוקלנד. בחבל נורת'לנד יתכנו טמפרטורות של עד 14 מעלות בשיא החורף.

אופי הטיול ומחירים בחורף

בין יוני לאוגוסט ניו זילנד פשוט ריקה מתיירים. תמצאו את עצמכם נוהגים לבד בכבישים ומבקרים בכל האתרים והאטרקציות ללא עומסים וללא צורך בהזמנה מראש. היעדר התיירים במדינה בחודשים אלו מוביל להוזלה משמעותית ביותר במחירי הלינה, הרכבים והאטרקציות, המשפיעים באופן ישיר על מחיר הטיול שלכם בניו זילנד. בשורה התחתונה- טיול לניו זילנד בחורף הוא טיול הרבה יותר זול!

מומלץ לטייל באופן ספונטני בתקופת החורף ולא להזמין לינות ואטרקציות ימים ושבועות קדימה, בגלל מזג האוויר הבעייתי שעלול לשבש את התכניות ולאלץ אתכם לשנות את המסלול.

אם אתם מאוהבי ההליכות והטרקים, החורף הוא לא העונה המתאימה לכך. מסלולי הליכה רבים וטובים סגורים בעקבות סכנות מזג האוויר, או שפתוחים אך אינם מתוחזקים ומפוטרלים. מי הנהרות והנחלים עלולים להציף את המסלול, הרוחות חזקות, גשרים וטיילות מלאכותיות נשברים ודברים מתעופפים באוויר.

ולסיום- דעה אישית

ניו זילנד נראית במיטבה בכל מצב ובכל עונה- כך שתמיד תוכלו ליהנות ממנה. טיול חורף בניו זילנד הוא טיול הרבה יותר מורכב מבחינה מעשית ומבחינה רעיונית מאשר טיול ביתר עונות השנה. מצד שני, הוא טיול הרבה יותר גמיש, זול ואותנטי.

במידה ואפשרות הבחירה נמצאת בידכם, מומלץ להעדיף את עונות המעבר או את הקיץ על פני החורף. במידה והחורף הוא הפריבילגיה היחידה שלכם להגיע לניו זילנד- ראשית קראו את היתרונות והחסרונות של התקופה כדי להבין האם שווה לכם לטוס עד לקצה העולם מחוץ לעונה. אם המגרעות עולות על המעלות, ותרו ונסו שוב בהזדמנות אחרת. אך אם המאמר שלנו דווקא הלהיב אתכם, או לכל הפחות השאיר אתכם עם חששות מהולות ברצון להתקדם, השלב הבא הוא להגיע לייעוץ מקיף עם המומחים לניו זילנד ולהכריע סופית לגביי קיום הנסיעה בחורף.

טרקים בניו זילנד בחורף

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני כ- 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!