מפת ניו זילנד

ברוכים הבאים ל-No Worries Tours

מפת
ניו זילנד

מפת
האי הצפוני

מפת
האי הדרומי

מפת ניו זילנד

ניו זילנד היא מדינה עצמאית קטנה ביחס לאוסטרליה (אך גדולה בפני עצמה) המורכבת משני איים: האי הצפוני (Te Ika-a-Māui) והאי הדרומי (Te Waipounamu). האי הצפוני והאי הדרומי שונים אחד מהשני ומאגדים יחד לתוכם את המכלול המרהיב שנקרא ניו זילנד.

האי הצפוני

האי הצפוני הוא איזור האי המאוכלס יותר מבין השניים, ובו מתגוררת 3/4 מאוכלוסיית ניו זילנד. בעיר אוקלנד רבתי מתגוררים יותר תושבים מבכל האי הדרומי. לאי הצפוני שתי חוזקות עיקריות. החוזקה הראשונה היא "המפרט הטכני" שלו: האקלים באי הצפוני חמים יותר ומזג האוויר בו יציב יותר. כמו כן, איזורי הטיול בו ממוקדים יותר ומתפרשים על שטחים מצומצמים באופן משמעותי מאיזורי הטיול שבאי הדרומי.

החוזקה השנייה של האי הצפוני היא החוויות המגוונות שהוא מציע לכל סוגי המטיילים: מלבד הטבע המרשים הכולל יערות, אגמים, חופים ומפרצים, פעילות גיאותרמית, נהרות והרי געש, האי הצפוני מאפשר ליהנות מחיי העיר הגדולה ולהשתתף בפעילויות מכל קצוות הקשת: החל מאטרקציות ועד לפעילויות תרבות. מערות התולעים הזוהרות של וואיטומו, שייט לצפייה בציורי קיר מאורים, מופע ריקודים מאורי מסורתי, טיולי אומגות, ביקור בהר געש והרשימה עוד ארוכה.

האי הדרומי

האי הדרומי הוא מקדש הטבע הפרטי של ניו זילנד היפהפייה. כל הנופים המפורסמים והיפים ביותר של ניו זילנד נמצאים כאן: הפיורדים, הקרחונים, אגמי ונהרות הטורקיז,הם חלק מגן העדן הנמצא בקצה העולם. אם ניו זילנד כולה נראית כמו גלויה, האי הדרומי הוא מעין גלויה בתוך גלויה- הטבע בהתגלמותו.

באי הדרומי ישנם מסלולי הליכה וטרקים מרהיבים ביופיים, הנחשבים כטובים בעולם, ולכן ניו זילנד קרויה גם "ארץ הטרקים". מסלולי ההליכה בניו זילנד מסודרים ומשולטים ברובם ועוברים בין נופים שובי לב.

חשוב לקחת בחשבון שתכנון המסלול שלכם באי הדרומי הוא קריטי. ראשית, הביקוש ללינה גובר על ההיצע. שנית, המרחקים בין האתרים ארוכים יותר משמעותית מהמרחקים באי הצפוני ודורשים נהיגה ועירנות מצד הנהג והמטיילים, ולכן טיול באי הדרומי של ניו זילנד מחייב להקצות לו זמן הולם. טיול מהיר ברחבי האי הדרומי כדי לסמן וי לא ישיג את מטרתו.

מזג האוויר באי הדרומי קריר וסגרירי יותר. נמצאים בו כמה מן האיזורים הגשומים ביותר בעולם- דבר המחייב את המטיילים להיות ערוכים ל-4 עונות ביום אחד ולהצטייד בכל סוגי הביגוד (לקריאה אודות רשימת ציוד לניו זילנד לחצו כאן).

קראו אודות ניו זילנד למטייל>>