החוף המערבי של אוסטרליה / מערב אוסטרליה – Australia West Coast

החוף המערבי של אוסטרליה / מערב אוסטרליה – Australia West Coast

חוף מערבי אוסטרליה

אוסטרליה המערבית - תוכן עניינים

החוף המערבי של אוסטרליה- הקדמה

טיול בחוף המערבי של אוסטרליה הוא טיול באוסטרליה הפראית והשוממת, יש שיגידו שזוהי אוסטרליה האמיתית המתחבאת מאחורי החוף המזרחי המתוייר. אוסטרליה המערבית היא המדינה הגדולה ביותר מבין כל המדינות המאגדות את יבשת אוסטרליה- מי היה מאמין שבמדינה מערבית עדיין קיים איזור בתולי כה גדול- שטחה של אוסטרליה המערבית גדול פי 100 משטחה של מדינת ישראל, והיא גדולה יותר כמעט מכל מדינה באירופה. מדינת מערב אוסטרליה מכסה שליש מיבשת אוסטרליה כולה!

 

דרכי הגעה למערב אוסטרליה

כל טיול במערב אוסטרליה חייב להתחיל בנחיתה בעיר פרת', בירת אוסטרליה המערבית. תוכלו להגיע לפרת' דרך יעדי המזרח בטיסה בינלאומית, או באמצעות טיסת פנים מאחת מעריה הגדולות של אוסטרליה, לרבות סידני ומלבורן. בפרת' מתגוררים כ-2 מיליון מתוך 2.6 מיליון תושבי מערב אוסטרליה, ובה נמצא נמל התעופה הבינלאומי היחיד של הסטייט. בפרת' תוכלו להתארגן ולהצטייד לפני הטיול וכן לשכור רכב או לטוס אל יעדים קטנים ונידחים הממקומים ברחבי הסטייט.

 

כמה זמן להקדיש לטיול במערב אוסטרליה?

מפאת ריחוקה המשמעותי של מערב אוסטרליה מיתר היעדים הפופולאריים של היבשת, ומפאת גודלה הבלתי נתפס, מטיילים רבים פוסחים עליה, או מחליטים לשמור אותה לטיול שני או שלישי בעתיד. גם בתוך אוסטרליה (אם אתם נמצאים בה כבר) וגם באירופה יש יעדים שכיף לתת אליהם קפיצה לכמה ימים או לסוף שבוע. במערב אוסטרליה הסיפור שונה לחלוטין. לטיול מינימלי שבו תבחרו מספר יעדים בלבד, כדאי להגיע לכאן ל10-14 ימים. לטיולים ארוכים וממצים יותר, כדאי להקדיש לא פחות מ-3-4 שבועות. טיול קצר במערב אוסטרליה הוא טיול שאינו ממצה ולא תוכלו לספוג בו את האווירה המקומית ולהגיע לאתרים החשובים הפזורים במרחק רב אחד מהשני. 

הפארק הלאומי קאלברי במערב אוסטרליה

דרכי תחבורה ומסלולי טיול בחוף המערבי של אוסטרליה

ניתן לטייל במערב אוסטרליה עם רכב שכור, קרוואן, תחבורה ציבורית, טיול מאורגן וטיסות פנים.

  • רכב שכור או קרוואן בחוף המערבי של אוסטרליה מתאימים למי שרוצה לטייל בקצב ובשקט שלו ולמטיילים שרוצים לטייל בספונטניות.
  • טיול מאורגן ותחבורה ציבורית מתאימים למטיילים שרוצים לחוות את מערב אוסטרליה, אך אינם מעוניינים לנהוג כל כך הרבה שעות על הכביש. כאן נציין מראש שלא מומלץ להסתמך על תחבורה ציבורית במערב אוסטרליה, ואם הנהיגה הארוכה מפריעה לכם, בחרו בטיול מאורגן בלבד.
  • טיסות פנים- ניתן להגיע מפרת' למרבית היעדים העיקריים של החוף המערבי, אולם הטיסות אינן זולות כל כך. טיול באמצעות טיסות פנים מתאים אם בחרתם להתמקד ביעד אחד או שניים לכל היותר בחוף המערבי ותרצו להגיע אליהם ישירות ללא צורך בגמיאת מאות ואלפי קילומטרים על החוף המערבי.

Sunrise, Monkey Mia, Australia, West Australia

ישנם מספר מסלולי טיול אפשריים בחוף המערבי, אך השלושה העיקריים הם:

  • מדרום לפרת' (דרום מערב אוסטרליה).
  • מצפון לפרת'- (מרכז וצפון החוף המערבי).
  • המסלול המלא: מפרת' דרומה ולאחר מכן צפונה. 

 

דרום-מערב אוסטרליה

חלקה הדרומי של מערב אוסטרליה הוא המיושב יותר: הוא כולל את העיר פרת' ממנה מתחילים את הטיול. לא יעבור זמן רב מהרגע שתעזבו את פרת' עד שתגיעו לעיירות חוף קטנות וקסומות. בכל עיירה מפרצים וחופים מבודדים המתאימים להליכות, גלישה, שייט ולעיתים גם שחייה. תוכלו למצוא גם נופים ירוקים בדמות חבלי יין, חורשות אקליפטוס ועצי קארי עצומים בגובה של עשרות מטרים. אם כל זה לא הספיק לכם, לרשימה מצטרפים גם עשרות איים קטנים, שפע של בעלי חיים כמו קנגורו, קואלות, דולפינים, לוויתנים וכלבי ים ואפילו אגמים ורודים!

טיול בדרום מערב אוסטרליה הוא טיול נוח יותר למשפחות, למטיילים שקצרים בזמן, ולמטיילים שמעדיפים לנהוג בעצמם מבלי להפריז בשעות הנהיגה.

חורשה במערב אוסטרליה

מרכז וצפון החוף המערבי של אוסטרליה

טיול בחלקו הצפוני של החוף המערבי של אוסטרליה הוא כבר סיפור אחר לחלוטין. ישנו פער מדהים ובלתי נתפס בנוף המשתנה מיד עם היציאה מהעיר פרת'. מצד אחד של הדרך אדמה מדברית בגווני אדום-כתום, ומצדה השני של הדרך נשקפים נופי האוקיינוס המרהיבים. המרחקים בין יישוב ליישוב עצומים ואוהבי ההרפתקאות והמרחבים יחושו בחוויה שמרחיבה את הלב. יתגלו לעינכם חיות בר בכל מקום (גם קנגורו רבים דרוסים בכבישים), תצורות אבן ייחודיות, תופעות גיאולוגיות מדהימות בחשיבותן והשקיעות היפות ביותר בעולם- בהתחייבות! במרכז החוף המערבי נמצאת שונית נינגאלו, השונית השנייה בגודלה באוסטרליה, ובה ניתן לפגוש בעלי חיים ייחודיים כגון לוויתנים, כרישים, כרישי לוויתן, דולפינים, חתולי ים וצבי ים. רוב המטיילים יסיימו את המסלול בעיירה הקסומה ברום– אחד מהיעדים האטרקטיביים ביותר של החוף המערבי, ובטח ובטח שה-מקום לסיים בו טיול בלתי נשכח. 

בגלל ריחוקו העצום של החוף המערבי מכל איזור מיושב- הכבישים, שמורות הטבע והפארקים הלאומיים כאן אינם מפוצצים בהמוני תיירים, ותוכלו לטייל בהם ימים שלמים בשלווה אין סופית, ללא מטיילים נוספים, וכך לחוש את עוצמות הטבע המתפרצות. 

הפארק הלאומי קאריג'יני

חוויות שאסור לפספס בחוף המערבי של אוסטרליה- מכיוון שהחוף המערבי כה גדול, גם 2-3 חוויות מתוך הרשימה מהוות הצלחה

  1. מפגש עם בעלי החיים של החוף המערבי– קנגורו, מנטה רייס, לוויתנים, דולפינים וכרישי לוויתן הם בעלי החיים המפורסמים ביותר של החוף המערבי וניתן למצוא אותם דיי בקלות.
  2. ביקור באגם ורוד– ברחבי אוסטרליה פזורים לא מעט אגמים ורודים, ובמערב אוסטרליה נמצא האגם הורוד המפורסם ביותר- Lake Hillier- צבעו ורוד מסטיק והוא חלום של מטיילים רבים ברחבי הגלובוס.
  3. העיירה ברום– טיול בצפון מערב אוסטרליה אינו שלם ללא הגעה אל העיירה המדליקה ברום- נווה מדבר אמיתי. בברום תוכלו להתרשם משקיעות שיישבו אתכם בקסמן, מהאדמה האדומה הגובלת באוקיינס ומהתרבות האבוריג'ינית במיטבה.
  4. הפארק הלאומי קאריג'יני– אם אתם אוהבים נופים מדבריים יתכן שתסכימו איתנו שהפארק הלאומי קאריג'יני הוא אחד מהפארקים הלאומיים היפים ביותר באוסטרליה. הוא כולל תצורות אבן נדירות בדמות קניונים, נקיקים וערוצי נהר. הגישה אליו אינה פשוטה בכלל, מכיוון שהוא פשוט "תקוע באמצע שום מקום". קאריג'יני נמצא במרחק של כ-4 שעות נסיעה מהעיירה פורט הדלנד או של כ-8 שעות נסיעה מהעיירה אקסמאות'. לפני שאתם מגיעים לפארק, כדאי לבדוק את מזג האוויר. לא ניתן לטייל בפארק כשיורדים גשמים וישנה סכנת הצפה ברחבי הפארק. אם החלטתם להגיע עד לכאן, מומלץ להצטרף לטיול מאורגן בפארק.
  5. ביקור בחבל היין של מרגרט ריבר– חבל היין מרגרט ריבר נמצא בסך הכל כ-3 שעות נסיעה מדרום לעיר פרת'. הוא נחשב אחד משלושת חבלי היין המשובחים ביותר ביבשת. תוכלו ליהנות מיינות אוסטרליים מצויינים המיוצאים לכל רחבי היבשת ובפרט ברחבי מערב אוסטרליה. תוכלו לרכב באפניים בין היקבים והכרמים ואפילו לישון בשטחי היקבים בצימרים עם נופי קו ראשון לכרמים. 
  6. מפגש עם המקומיים– המקומיים שחיים בחוף המערבי הם האוסטרלים האותנטיים, הן בעיר פרת' והן מחוצה לה. אלו אנשים שונים לחלוטין מהאוסטרלים המתגוררים בחוף המזרחי. ישנן מספר דרכים להפגש ולהכיר את בעלי הבית של מערב אוסטרליה: על ידי פרוייקטים של אירוח ישראלים, גלישת ספות, ביקור בברים ובפאבים המדליקים בעיירות הקטנות (מומלץ ביותר!!) ושיחות בלתי פורמאליות באתרי הטבע ובמקומו הלינה. למפגש עם האוסטרלים המתגוררים בחוף המערבי ערך עצום לחוויית הטיול שלכם כאן. 
  7. צפייה בפרחי הבר- מערב אוסטרליה מתגאה באחת מהפריחות היפות בעולם. במיוחד בחלק הדרום המערבי של החוף, בחודשי האביב, תוכלו להתרשם מתצוגה מרשימה של מיליוני פרחים שונים בכל צבע אפשרי. סביב פרחי הבר מתקיימים לא מעט פסטיבלים ואירועים, כשהמפורסמם ביותר הוא פסטיבל הפריחה שבקינגס פארק, שבעיר פרת'.

בעלי חיים במערב אוסטרליה

טיפים חשובים מהמומחים על טיול בחוף המערבי

  • חובה לתכנן מראש ולהבין היטב את תוואי השטח לפני ההגעה לחוף המערבי של אוסטרליה. בהתאם לכמות הזמן שבידכם ובהתאם לעונת הטיול שלכם תוכלו להחליט על המסלול הנכון עבורכם. בהתאם למסלול שייבחר תוכלו להבין את כמות הכניסות שלכם לשטח ולהחליט האם אתם זקוקים לרכב רגיל או לרכב שטח.
  • כחלק מתכנון מקדים לטיול במערב אוסטרליה, דאגו מבעוד מועד לאתר במפה את העיירות והיישובים בהם תעצרו, ולוודא את המרחקים היומיים שלכם. יש להגיע למקום הלינה שלכם לפחות שעה וחצי לפני שעת השקיעה. מסוכן מאד לנהוג בשעות הדמדומים והלילה בכבישי החוף המערבי של אוסטרליה, שכן חיות הבר פעילות מאד בשעות אלו ונוהגות להתפרץ לכביש- דבר שעלול לסכן אתכם. 
  • הצטיידו היטב באוכל, במים, בביגוד ובמספרי חירום לפני היציאה מפרת'. החוף המערבי אינו מרושת כלל.
  • הקצו מספיק זמן לטיול בחוף המערבי. לא ניתן להשלים בהצלחה טיולים ארוכים של מאות קילומטרים בשבוע או בעשרה ימים. במידה ויש לכם כמות זמן קצרה מעשרה ימים, עדיף להתמקד בחלק מסויים במערב אוסטרליה ולטייל רק בו. 
  • אל תצאו לטיול בחוף המערבי של אוסטרליה ללא תכשיר נגד יתושים וחרקים. 

לא בטוחים שתסתדרו לבד עם תכנון מסלול הטיול שלכם במערב אוסטרליה? רוצים להיות בטוחים שאתם מקבלים את ההחלטות הנכונות ולא עומדים לפספס אף אתר חשוב? לתכנון טיול במערב אוסטרליה לחצו כאן.

שתף:
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!