מזג אוויר באוסטרליה

מזג אוויר באוסטרליה

מזג אוויר באוסטרליה- מבוא

יבשת אוסטרליה היא יעד מצוין לטיולים בכל עונות השנה. בדרום אוסטרליה מתקיימות 4 עונות כפי שאנו מכירים בישראל וברוב מדינות העולם. בצפון אוסטרליה מתקיימות שתי עונות: עונה רטובה ועונה יבשה. ברוב חודשי השנה אין אחידות במזג האוויר. כל עונה מביאה עמה הזדמנויות לטיול באיזורים גיאוגרפים שונים ברחבי אוסטרליה: בזמן שמזג האוויר מצוין בדרום, הוא הרבה פחות טוב בצפון, וכשמזג האוויר מעולה בצפון, חלקה הדרומי של אוסטרליה נוטה להיות הפכפך יותר. במספר חודשים במשך השנה, בעיקר בעונות המעבר, מזג האוויר באוסטרליה מאפשר למטיילים לבקר בכל חלקי היבשת ובכך לספוג סוגים שונים של נופים וחוויות. כל זאת ועוד במדריך המקיף שלפניכם.

מזג אוויר בדרום אוסטרליה

מזג האוויר בדרום אוסטרליה מחולק ל-4 עונות. בכולן ניתן לטייל יחסית בחופשיות בחלקה הדרומי של היבשת, אך כמובן שיש להבין את היתרונות והחסרונות של כל עונה. למשל: בחורף הטמפרטורות נמוכות יותר ויש סבירות גבוהה יותר למשקעים. בקיץ חם עד לוהט, הרבה יותר מטיילים בדרכים, מחירים גבוהים ומזג האוויר מאפשר רחצה באוקיינוס.

סידני

סידני, העיר המתויירת ביותר באוסטרליה, יושבת במיקום לא רע בכלל בחוף המזרחי וזוכה למזג אוויר כמעט מושלם בכל עונות השנה! הטמפרטורות בסידני מזכירות מאד את הטמפרטורות בארץ: הקיץ חם ולח, החורף מתון ועונות המעבר מאפשרות טיולים בטבע הפורח והמלבלב. החורף בסידני מביא עמו הזדמנות לבקר בהרי ה"אלפים האוסטרלים" המושלגים בעונה זו, ונמצאים במרחק קצר של מספר שעות ברכב ממערב לעיר. על אף שהקיץ בסידני נחשב כעונת חמה ומצוינת לטיולים ולרחצה בחופים, יש לשים לב כי גם בקיץ עשויים לרדת גשמים- אך הם רק מצננים את האווירה ולא צפויים להזיק כלל לטיול השוטף. הערה נוספת על הקיץ בסידני: הקיץ המקומי ידוע כעונת שריפות רשמית בסטייט NSW אליה משתייכת סידני בעקבות מזג האוויר הלוהט. אם בכוונתכם לטייל מחוץ לעיר ובמיוחד בדרום החוף המזרחי, מומלץ לבדוק היטב האם ישנן שריפות או צפויות שריפות עתידיות בפארקים הלאומיים והיערות.

לסיכום, טיול בסידני מצוין בכל עונות השנה בזכות הטמפרטורות הנוחות, ויש להתעדכן במזג האוויר הצפוי בטיולים מחוץ לעיר.

סידני-Sydney
ממוצעי טמפרטורה בקיץ (דצמבר-מרץ) 26 מקס' / 18 מינ'
ממוצעי טמפרטורה בסתיו (אפריל-מאי) 21.5 מקס' / 12.5 מינ'
ממוצעי טמפרטורה בחורף (יוני-אוגוסט) 17.5 מקס' / 8 מינ'
ממוצעי טמפרטורה באביב (ספטמבר-נובמבר) 22.5 מקס' / 13 מינ'

מלבורן

מלבורן היא העיר הדרומית ביותר הסמוכה לחוף המזרחי, ומכאן שהיא מושפעת משני משתנים: מצד אחד היא מושפעת מהאקלים הממוזג והים תיכוני של מרכז ודרום אוסטרליה, אך מצד שני היא גם מושפעת מקרבתה אל איזורי אקלים קרים מאד על סף הגדרתם כתת ארקטיים- כגון טזמניה וניו זילנד. אם כל זה לא מספיק ההרים שמצפון לעיר (באיזור ה-High Country) והרוחות המגיעות ממפרץ Port Phillip יוצרים תנודות משמעותיות במזג האוויר על בסיס קבוע. "4 עונות ביום אחד" הוא תואר שמלבורן השיגה בזכות ולא בחסד. עננות, ערפל, רוחות וגשמים עלולים להתרחש באופן בלתי צפוי גם באמצע יום יפה בשיא הקיץ. טיול במלבורן מחייב להצטייד הן בביגוד חם והן בביגוד קר לאורך כל ימות השנה.

מלבורן-Melbourne
ממוצעי טמפרטורה בקיץ (דצמבר-מרץ) 25 מקס' / 14 מינ'
ממוצעי טמפרטורה בסתיו (אפריל-מאי) 18 מקס' / 9 מינ'
ממוצעי טמפרטורה בחורף (יוני-אוגוסט) 14 מקס' / 6 מינ'
ממוצעי טמפרטורה באביב (ספטמבר-נובמבר) 22 מקס' / 13 מינ'

הוברט- טסמניה

האי טסמניה הגדול פי 3 מישראל מופרד מאוסטרליה היבשתית ושוכן מדרום לחופי העיר מלבורן. למרות שהאקלים הרשמי של טזמניה מוגדר כממוזג עם 4 עונות מובהקות, טסמניה מושפעת במידה ניכרת ממזג האוויר הקר המגיע מהקוטב הדרומי. הקיץ הקצר שנמשך בין דצמבר למרץ הוא הזמן הטוב ביותר לטייל באי: הטמפרטורות סבירות ביותר, בדרך כלל בין 18-25 מעלות- חלום של מטיילים רבים שאינם נהנים מהחום והלחות של ישראל. הערבים בקיץ קרירים ונעימים בקרבת החוף המזרחי, וקרים יותר בפנים האי ובחוף המערבי. אנו פחות ממליצים על טיול בעונות אחרות לטסמניה, על אף שהדבר אפשרי בהחלט, ועל אף שבחורף ובאביב המוקדם יש סיכוי טוב לפגוש באורות הזוהר הדרומי. החוף המערבי של טסמניה ידוע לשמצה בכמות הגשמים הגדולה שהוא סופג, שעוברת את ה-2000 מ"מ בשנה. גם בחודשי הקיץ אין חסינות מגשמים, מסופות ומסערות, ולכן בכל עונות השנה חובה להצטייד בביגוד חם מאד לטיול שלכם ברחבי האי.

הוברט-טזמניה

Hobart-Tasmania

ממוצעי טמפרטורה בקיץ (דצמבר-מרץ) 21 מקס' / 11.5 מינ'
ממוצע ימים גשומים בקיץ 11 ימים
ממוצעי טמפרטורה בסתיו (אפריל-מאי) 14.5 מקס' / 8 מינ'
ממוצע ימים גשומים בסתיו 13 ימים
ממוצעי טמפרטורה בחורף (יוני-אוגוסט) 17.5 מקס' / 5 מינ'
ממוצע ימים גשומים בחורף 16 ימים
ממוצעי טמפרטורה באביב (ספטמבר-נובמבר) 17 מקס' / 8 מינ'
ממוצע ימים גשומים ברביב 15 ימים

אדלייד

אדלייד-Adelaide
ממוצעי טמפרטורה בקיץ (דצמבר-מרץ) 27.5 מקס' / 16 מינ'
ממוצעי טמפרטורה בסתיו (אפריל-מאי) 20 מקס' / 11 מינ'
ממוצעי טמפרטורה בחורף (יוני-אוגוסט) 15.5 מקס' / 8 מינ'
ממוצעי טמפרטורה באביב (ספטמבר-נובמבר) 21 מקס' / 11 מינ'

פרת'

פרת'-Perth
ממוצעי טמפרטורה בקיץ (דצמבר-מרץ) 30 מקס' / 17 מינ'
ממוצעי טמפרטורה בסתיו (אפריל-מאי) 23.5 מקס' / 11.5 מינ'
ממוצעי טמפרטורה בחורף (יוני-אוגוסט) 18.4 מקס' / 8.5 מינ'
ממוצעי טמפרטורה באביב (ספטמבר-נובמבר) 23 מקס' / 10.5 מינ'

בריסביין

בריסביין-Brisbane
ממוצעי טמפרטורה בקיץ (דצמבר-מרץ) 28.5 מקס' / 20 מינ'
ממוצעי טמפרטורה בסתיו (אפריל-מאי) 25 מקס' / 15.5 מינ'
ממוצעי טמפרטורה בחורף (יוני-אוגוסט) 21 מקס' / 10 מינ'
ממוצעי טמפרטורה באביב (ספטמבר-נובמבר) 25.5 מקס' / 15.5 מינ'

מזג אוויר בצפון הטרופי של אוסטרליה

הצפון הטרופי של אוסטרליה, הכולל את הערים קיירנס שבמזרח ודארווין שבמערב, נתון לשתי עונות מרכזיות: עונה רטובה ועונה יבשה. כפי שניתן לראות מהנתונים, הטמפרטורות בשתי העונות כמעט זהות. שני הנתונים שמשתנים דרסטית בין העונות, הם הלחות והמשקעים: העונה היבשה היא הזמן המתאים ביותר לטיול בצפון הטרופי של אוסטרליה שנהנה מימים יבשים ולחות מתונה, בעוד שבעונה הרטובה האיזור מוכה בלחות בלתי נסבלת יחד עם כמויות גדולות של גשמים טרופיים. התוצאה היא שיבוש של ימי טיול במקרה הטוב. מקרים פחות טובים עלולים להסתיים בשטפונות, חסימה של כבישים ועיכובים בטיסות.

קיירנס

קיירנס-Cairns
ממוצעי טמפרטורה בעונה היבשה (אפריל-אוקטובר) 27.5 מקס' / 19 מינ'
ממוצע כמות הגשמים החודשית בעונה היבשה 67 מ"מ
ממוצע ימים גשומים בחודש בעונה היבשה 7
ממוצעי טמפרטורה בעונה הרטובה (נובמבר-מרץ) 31 מקס' / 23 מינ'
ממוצע כמות הגשמים החודשית בעונה הרטובה 309 מ"מ
ממוצע ימים גשומים בחודש בעונה הרטובה 13

דארווין

דארווין-Darwin
ממוצעי טמפרטורה בעונה היבשה (אפריל-אוקטובר) 27.5 מקס' / 21.5 מינ'
ממוצע כמות הגשמים החודשית בעונה היבשה 24 מ"מ
ממוצע ימים גשומים בחודש בעונה היבשה 3
ממוצעי טמפרטורה בעונה הרטובה (נובמבר-מרץ) 32 מקס' / 25 מינ'
ממוצע כמות הגשמים החודשית בעונה הרטובה 263 מ"מ
ממוצע ימים גשומים בחודש בעונה הרטובה 18

6 דברים שכדאי לדעת על מזג האוויר באוסטרליה

התאימו את יעדי הטיול שלכם לעונה: ברוב חודשי השנה לא ניתן לטייל בכל אוסטרליה. התקופה בה תוכלו לטייל באוסטרליה תקבע האם תתמקדו בחלק הצפוני או בחלק הדרומי של היבשת. למי שרוצה בכל זאת לטייל בכל חלקיה של היבשת, ניתן לעשות זאת בחודשי המעבר: אפריל, ספטמבר ואוקטובר.

האקלים והעונות אינם אחידים בכל חלקי היבשת: אם בחלק הדרומי של היבשת האקלים הוא ממוזג וים תיכוני עם 4 עונות כפי שאנחנו מכירים, בצפון אוסטרליה האקלים הוא סאב טרופי וטרופי וישנן רק 2 עונות: עונה יבשה ועונה רטובה. למי שרוצה לטייל בהצלחה בצפון הטרופי של אוסטרליה, חשוב מאד לתכנן את הטיול בתוך גבולות העונה היבשה.

באוסטרליה יורדים שלגים: תאמינו או לא, אך ביבשת האדומה יורדים שלגים, אפילו בכמות גדולה יותר משל השלגים שיורדים באלפים השוויצרים. השלגים יורדים באיזור הרי האלפים האוסטרלים (מדרום מערב לסידני וצפונה ממלבורן). מי שמטייל בחודשים יולי ואוגוסט ביבשת, יוכל לשלב גם חופשת סקי.

טזמניה– המבלבלת ביותר: אין עוררין שטזמניה היא אחד המקומות היפים ביותר באוסטרליה. נופי בראשית ללא הרס האדם. אך טזמניה אוהבת להיות "קשה להשגה" ומתקשה להאיר פנים לתיירים. הקור והגשם עשויים ללוות אתכם בזמן הטיול בטזמניה, גם בשיא עונת הקיץ. בטזמניה כמעט בכל יום ניתן לחוות "4 עונות ביום אחד". יש להיות ערוכים להפתעות בכל יום בשנה.

פרת' ובריסביין- הימור בטוח יותר: פרת' ובריסביין הן שתיים מהערים השמשיות ביותר באוסטרליה. ברוב ימות השנה תוכלו למצוא שמש בשמיים, וליהנות ממזג אוויר שמתאים מאד לטיולים.

החורף בדרום אוסטרליה– החורף בדרום אוסטרליה הוא חורף מתון יחסית, ודיי מזכיר את החורף בישראל, כך שאם אתם נמנים על המטיילים שרוצים לברוח מהחום הלוהט של ישראל, קחו את העונה הזו בהחלט בחשבון: תוכלו ליהנות ממפלים שוצפים, ממחירים זולים יותר ומאתרי תיירות רבים ריקים מתיירים. לקריאה נוספת על טיול ביולי אוגוסט באוסטרליה.

רוצים לתכנן טיול באוסטרליה בקלות ומבלי להסתבך עם מזג האוויר המשתנה ביבשת? זה הזמן להשתמש בשירותי תכנון הטיול שלנו. לחצו כאן כדי ליצור איתנו קשר ולצאת לדרך.

קראו גם:

למה אוסטרליה חייבת להיות היעד הבא שלכם

טיסות לאוסטרליה

רשימת ציוד מומלצת לטיול באוסטרליה וניו זילנד

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!