"איך לנצח מגפה" – האם ניו זילנד ואוסטרליה מתכוונות לבצע מהפכה ברשימת היעדים של המטייל הישראלי?

"איך לנצח מגפה" – האם ניו זילנד ואוסטרליה מתכוונות לבצע מהפכה ברשימת היעדים של המטייל הישראלי?

היום שבו עולם התיירות השתנה- למה ניו זילנד ואוסטרליה חייבות להיות על מפת היעדים שלכם מרגע שפרצה הקורונה לחיינו?

איי שם בתחילת שנת 2020 פרץ נגיף הקורונה לחיינו בסערה. מאז, העולם שאנחנו מכירים השתנה לחלוטין. כך גם לגביי עולם התיירות- נראה שאם עולם התיירות לא השתנה לעד, הוא השתנה לפחות לעוד הרבה שנים טובות קדימה. מהיום לפני שנקבל החלטה על היעד הבא שלנו, נצטרך להביא בחשבון מספר גדול של פרמטרים שפחות התעסקנו בהם עד כה: המצב הבריאותי ושירותי הרפואה ביעד, תנאי ההיגיינה והנקיון ביעד, תנאי ביטול ושינוי נוחים מתמיד, בטחון בתהליך ההזמנות, צפיפות חברתית ותרחישים הגיוניים למה עלול לקרות במצב של התפרצות מחודשת של וירוס הקורונה או וירוס דומה לו?

האם הגיע הרגע של ניו זילנד ואוסטרליה להתברג במקום מכובד ברשימת היעדים הבאים שלכם? לדעתנו ממש כן! הכנו לכם כתבה מעמיקה עם כל הסיבות על למה כדאי לכל אחד כדאי לשקול טיול בניו זילנד ואוסטרליה דווקא בתקופת הקורונה, ביום בו הגבולות ייפתחו מחדש.

התקהלות OUT – טיולי מרחבים וטבע IN

הטבע הוא המפלט החדש של המטיילים בעידן הפוסט קורונה מחיידקים ומצפיפות יתר- זוהי אחת המסקנות הברורות ביותר שעולות מסקרים שנערכו בעולם התיירות על ידי גורמים מקצועיים, אתרי הזמנות וחברות נסיעות מאז התפרצות נגיף הקורונה והשבתת עולם התיירות. נראה שמרבית המטיילים יבחרו להמנע מהצפיפות שהיתה מקובלת ביעדים רבים וטובים ברחבי העולם- במיוחד בערים הגדולות של אירופה יחד עם מיליוני מטיילים נוספים.

ניו זילנד ואוסטרליה מציעות מגוון רחב של דרכים להמנע מהצפיפות, אך אין ספק שהיתרון הגדול ביותר שלהן הוא המרחבים הבלתי נגמרים והטבע האין סופי. ניו זילנד ואוסטרליה הן יעדי טבע מובהקים. נכון שיש להן גם ערים יפות להציע, במיוחד אם מדברים על סידני שנחשבת בעיני רבים כעיר היפה בעולם, אך כנראה שלא תגיעו עד לכאן רק בשביל העיר. כנראה שתרצו לפגוש את הטבע המפורסם של המדינות: את הגייזרים, האגמים, הקרחונים, בעלי החיים, המפרצים הטבעיים, המדבר ויערות הגשם. מכיוון שמדובר במדינות גדולות, שאחת מהן היא גם יבשת, הטבע הוא לא המוני. כמעט כל שמורות הטבע פתוחות ללא הגבלה וכל אחד יכול למצוא את המקום שלו ולהרגיש לבד כמעט לגמריי.

קנגורו אוסטרליה

הקנגורו מחכים שתמצאו אותם בפארקים הלאומיים ובשמורות הטבע בכל רחבי אוסטרליה

המנעות מצפיפות בדרכים ובמקום הלינה

ודאי תשמחו לשמוע שהשכרת רכב בניו זילנד והשכרת רכב באוסטרליה היא הדרך המקובלת ביותר להתנייד בשתי המדינות. פחות מומלץ להסתמך על התחבורה הציבורית אם רוצים לראות ולטייל לעומק. כשאתם שוכרים רכב, אתם גם נמצאים באותו התא המשפחתי וגם אינכם מתערבבים עם מטיילים זרים שהגיעו ממקומות לא ידועים.

מסקנה נוספת שעלתה מתוך הסקרים הגדולים שנערכו בעולם התיירות היא שבחירת מקומות הלינה עומדת להשתנות עבור כמות נכבדת של מטיילים. המטיילים יעדיפו לישון במלונות קטנים, בצימרים, בבתים פרטיים, בגלמפינג ובמוטלים, הרבה יותר מאשר המלונות ההמוניים המכילים מאות חדרים. ניו זילנד ואוסטרליה ערוכות לסוגי הלינה האלו כבר מזמן. מאז ומתמיד הושם דגש על כבוד לטבע בשתי המדינות, ולכן מלבד הערים הגדולות ועוד מספר יעדים ספציפיים, אל תצפו להתארח במלונות ענק כלל.

טיול בקרוואן למשל הוא עוד דרך פופולארית ואהודה מאד להתניידות ולינה בקרב המטיילים בניו זילנד ואוסטרליה. ביום שאחרי הקורונה, אנו צופים עלייה משמעותית בהשכרת קרוואנים על ידי המטיילים. הקרוואן גם שומר על הפרטיות ועל התא המשפחתי שלכם וגם מבודד אתכם בסוף היום ממטיילים זרים שפוקדים את מקומות הלינה. אין מדינות ראויות יותר מאוסטרליה וניו זילנד להתנסות בפעם הראשונה בטיולי קרוואן ללא כל נסיון קודם. המרחבים הגדולים והתשתית התיירותית המפותחת שמחבקת את עולם הקרוואנים, בלתי ניתנים לתחרות באף מקום אחר בעולם! מוזמנים לקרוא גם על טיול קרוואנים באוסטרליה או על טיול קרוואנים בניו זילנד .

התמודדות עם הקורונה: "איך לנצח מגיפה"- אבל על אמת

ניו זילנד ואוסטרליה הן מהמדינות הבודדות בעולם שהצליחו לגבור על ההתפרצות המאסיבית של הקורונה. לא בדיבורים, אלא במעשים. האינטרס לשלומו של הציבור עמד תמיד לנגד עיניהם של מקבלי ההחלטות, גם אם הדבר הכעיס חלק מהמקומיים, את העסקנים שמסביב ואת אנשי התיירות. שתי המדינות בחרו שלא לקחת סיכונים מיותרים, ונקטו בצעדים אמיצים ונועזים, עם תמיכה באחוזים גבוהים מאד מצידו של הציבור. לכן התושבים הצליחו להמשיך לחיות ולנהל שגרה עם מעט מאד מגבלות, בהשוואה לכל מדינה מערבית אחרת. מדי פעם כששמענו בתקשורת בבהלה על התפרצויות קשות של קורונה בניו זילנד ובאוסטרליה, ההתפרצויות הקשות במציאות היו של בין נדבק אחד ועד למאות בודדות של נדבקים ביום. בניו זילנד ובאוסטרליה חלים חוקים נוקשים מאד בכל הנוגע לשמירה על בריאות הציבור, ועבירות על החוקים, כגון יציאה לפני הזמן מבידוד, אי דיווח על הדבקות בקורונה, הפרת סגר עלולות להוביל לקנסות כבדים באופן מיידי ולסנקציות משפטיות נוספות, מלבד פרסום שלילי בתקשורת. המסקנה בתחום ההתמודדות עם הקורונה ברורה- אם הקורונה היא כאן כדי להשאר, כנראה שהמקום הטוב ביותר להיות בו מוגנים בזמן טיול הוא בניו זילנד ובאוסטרליה. עדות ממקור ראשון: משפחה שטיילה איתנו בתחילת שנת 2020 נקלעה להתפרצות הראשונה של הקורונה בניו זילנד, נשארה בניו זילנד כ-4 חודשים (על אף שהתכנון הראשוני היה לטייל כ-3 שבועות), עד שהמצב בישראל נרגע, מתוך ההבנה שניו זילנד היא מקום בטוח יותר לשרוד בו את המגיפה.

בניו זילנד ואוסטרליה מאמינים בשמירה קפדנית על חוקי הקורונה- ככה מנצחים מגפה.

היגיינה ונקיון

ניו זילנד ואוסטרליה הן שתי מדינות מערביות לחלוטין. אם מבחינת טכנולוגיה, הן קצת הרבה מאחורי העולם, אפשר לומר שמבחינת נקיון, היגיינה וסטריליות אנחנו דיי בכיס הקטן שלהן, עוד מלפני שנגיף הקורונה פרץ לחיינו בהפתעה. חדרים נקיים ומצוחצחים במקומות הלינה, תנאי סף נוקשים שחלים במקום על החזקת מזון במסעדות ובבתי הקפה והקפדה על שירותים ציבוריים נקיים עם סבון זמין הם הבסיס שחייב להיות מובן מאליו עבור כל מטייל בכל יעד בעולם מהיום והלאה. ניו זילנד ואוסטרליה מצטיינות בכך.

הזמנות בטוחות וגמישות

נכון לרגע כתיבת הכתבה, עברו מעל לשנה ו-7 חודשים מאז שנגיף הקורונה התחיל להשפיע על המטייל הישראלי ברחבי העולם. מאז שרוב הישראלים חזרו ארצה להפסקה ארוכה במיוחד מהתחביב האהוב עליהם, טיולים בעולם, עסקי תיירות רבים ברחבי העולם, קטנים כגדולים ומצליחים, קרסו ונעלמו. אחרים לא תמיד הסכימו לקחת אחריות על החלטות של ממשלות ולא אפשרו לבטל הזמנות שכבר עברו את תנאי הביטול. למזלנו, בניו זילנד ובאוסטרליה, ההון האנושי הוא יחיד ומיוחד. מלבד השפה האנגלית שמאפשרת תקשורת ישירה וקלה יותר מול נותני שירות וספקים, למקומיים יש הבנה מלאה למצב הדינאמי של התפרצות הנגיף בעולם. לראייה, כשנאלצנו לבטל לעשרות מטיילים הזמנות ברגע האחרון, לא נתקלנו באף נותן שירות שביקש דמי ביטול או שסירב לעזור. וגם כיום כשהזמנות מוזמנות לחודשים רבים קדימה, תנאי ההזמנה מאפשרים ביטול ו/או שינוי ללא תשלום במידה וגבולות המדינה ישארו סגורים.

מלבד החובה להזמין את כל שירותי התיירות שלכם עם מדיניות השינויים והביטולים הגמישה ביותר שניתן לקבל, תמיד טוב לדעת שביעד מחכים לכם נותני שירותים הגונים שמוכנים לסייע גם בסיטואציות שאינן פשוטות, ולא רק כשהדברים מסתדרים כהלכה. כמובן שתמיד יהיו נותני שירותים חריגים שעלולים להערים קשיים בעקבות החלטות מהירות של סגרים ובידודים בעתיד, אך בתמונה הכללית היושרה והקוד האתי הם שמלווים את כל עובדי התיירות בפסיפיק.

כבשים בניו זילנד

הזמנות עם מקסימום תנאי ביטול ושינוי מול נותני שירות אמינים יעניקו לכם ראש שקט לטיול במקום היפה בעולם

לסיכום

אנחנו בנו ווריז אופטימיים מטבענו (למדנו מהאוסטרלים והניו זילנדים). העולם מחכה לנו בקוצר רוח, יותר מאיי פעם. לכולנו יש תכניות שטרם הספקנו להוציא לפועל, אך כיום, בזמן שמבצעי החיסונים נמצאים בשיאם ברחבי העולם, היום בו נוכל לצאת שוב לחופש בעידן הפוסט קורונה מתקרב בצעדי ענק. האם ליום המיוחל יקחו שבועות, חודשים או אפילו שנה נוספת- את זה עדיין קשה לחזות. מה שבטוח הוא שבעולם בו הקורונה תהדהד לעוד זמן מה- ניו זילנד ואוסטרליה הן מהבחירות הטובות ביותר שתוכלו לקחת!

טיול לאוסטרליה וניו זילנד

ניו זילנד ואוסטרליה עם נו ווריז טורס

מקצועיות, שקיפות ושירותיות ברמה אחת מעל כולן- אלו הערכים שמלווים אותנו בכל אחד מהטיולים שאנו יוצרים למטיילים שלנו. אנו בנו ווריז טורס נשמח ליצור גם לכם את טיול החלומות בניו זילנד ואוסטרליה: מההתחלה ועד הסוף, תוך התחשבות בפרטים הקטנים ביותר וחוקי הקורונה. נשמע טוב? השאירו לנו פרטים כאן ואנחנו נדאג לכל השאר.

לבדיקת עדכוני הקורונה בניו זילנד ואוסטרליה לחצו כאן

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!