טיול קרוואנים באוסטרליה

טיול קרוואנים באוסטרליה

אוסטרליה בעבור רבים מאיתנו תמיד תהיה אותה ארץ יפהפייה מהסדרה קרוב רחוק עליה גדלנו. היא השאירה תיאבון לדורות שחלמו להגיע ליבשת הרחוקה שבסוף העולם ולטייל בה. אוסטרליה מציעה למטיילים חווית נהיגה סוחפת ומרגשת, בכבישים הנמתחים לאורך מאות ואלפי קילומטרים של חופים, מדבר, יערות גשם ועוד נופים משתנים הכוללים חיות בר ואטרקציות. כשהגיוון הנופי כה גדול וכשהמדינה מתייחסת ברצינות למטיילים ומשקיעה אין סוף משאבים לתחזוקת התשתיות התיירותיות, אין פלא מדוע טיול קרוואנים באוסטרליה הוא אחת הבחירות המועדפות ביותר על מאות אלפי מטיילים באוסטרליה מדי שנה.

יתרונות לטיול קרוואנים באוסטרליה

גמישות במסלול- מסלולי הטיול באוסטרליה מתפרשים על שטחים נרחבים וכוללים יעדים רבים. הטיול בקרוואן יאפשר לכם להיות ספונטאניים ו"לזרום עם הרוח". תוכלו להתקדם מתי שתרצו, לעצור מתי שתרצו, לעבור ליעד הבא מהר יותר אם אתם מרגישים שמיציתם, או שמא להתעכב אם תרצו להשאר לנוח וליהנות עוד מהיעד אליו הגעתם. אם אתם מסוג המטיילים שלא אוהבים להיות כבולים להזמנות מראש- טיול קרוואנים באוסטרליה הוא בדיוק בשבילכם!

ישנים ומתעוררים עם הנוף- בשונה מלינה במוטל או במלון, לינה בקרוואן היא למעשה לינה בטבע. אם בחרתם בטיול טבע באוסטרליה, אל תשכחו לקחת איתכם ציוד לקמפינג זה ישדרג לכם את הטיול. הטיול בקרוואן יקח אתכם צעד אחד קדימה: אין ספק שאין דרך טובה יותר לסיים יום מעייף כשצופים בשמש שוקעת מול חוף מבודד, ולהתחיל יום חדש כשמתעוררים למראה קנגורו מקפצים בשדות מולכם בשעת הזריחה.

נוחות- כפי שכבר ציינו, שטחה של אוסטרליה הוא שטח של יבשת יותר מאשר שטח של מדינה ולכן נדרשים מעברים תכופים בין יעדים. הטיול בקרוואן חוסך לכם מאמץ רב של פריקת המזוודות ואריזתן מדי יום או יומיים- תוכלו לאפסן את כל הציוד שלכם מהיום הראשון מבלי שתצטרכו לגעת בו עד סיום הטיול. בנוסף, לא תצטרכו במשך היום לחפש אחר בתי קפה ומסעדות לארוחת בוקר, צהריים וערב, אלא פשוט תוכלו ליהנות מבישול במטבחון האישי שלכם ואכילה בעזרת השולחן והכסאות המתקפלים שלכם מול הנוף בכל שעה ובכל מקום שרק תרצו.

צורת טיול מצוינת למשפחות עם ילדים קטנים- טיול משפחתי עם ילדים קטנים באוסטרליה חייב להיות מתוכנן בקפידה ובצורה שונה מתכנון טיולים אחרים: רצוי להתמקד באיזורים ספציפיים ולא לעבור מלחמת התשה ברחבי היבשת. לא סתם משפחות רבות מעדיפות להמנע מטיסות הפנים הרבות הכרוכות כדי לעבור מיעד ליעד, ובוחרות לנוע בדרכים עם קרוואן, וכך חוסכות להן את כל הטרחה בשדה התעופה, בתחנות ההשכרה ובבתי המלון.

תוכלו לטייל בכיוון אחד- ניתן לאסוף את הקרוואן בתחנה אחת ולהחזירו בתחנה אחרת, כמעט בכל עיר גדולה ברחבי היבשת, בטח ובטח כשמדובר בערי החוף המזרחי והחוף הדרומי. לא תצטרכו לתכנן טיול מעגלי או לחזור במיוחד כדי להוריד את הקרוואן.

ניו זילנד ואוסטרליה

טיול קרוואנים באוסטרליה דווקא בימי הקורונה

אנו צופים כי בשנתיים הקרובות (לפחות, אם לא יותר), הביקוש לטיול קרוואנים באוסטרליה יגבר עוד ועוד לנוכח משבר הקורונה העולמי שפקד אותנו, כשהמקומיים והמטיילים מתבקשים להמנע מהתקהלויות עם אנשים שאינם שייכים לאותו תא משפחתי, וכן מתבקשים לשמור על היגיינה אישית מירבית. הקרוואן ישמש לכם כבית על גלגלים לכל דבר ועניין, ויחסוך לכם את הצורך בהחלפת חדרים במלונות, את התלות בשירותי הנקיון ואת המפגשים בחללים סגורים עם מטיילים זרים.

5 דברים שחשוב לדעת על טיול קרוואנים באוסטרליה

Holiday Parks/Caravan Parks- כך נקראים חניוני הלילה באוסטרליה. הם גדולים, מתוחזקים במיוחד ומציעים מספר אפשרויות ללינה: החל מלינה מסודרת בקרוואן שלכם בתמורה לתשלום עבור החניה, דרך חדרים פשוטים ללא שירותים ומקלחת ועד לבקתות מרווחות ובהן כל השירותים והמתקנים הדרושים. הולידיי פארקס הם אופציה נהדרת למשפחות ולזוגות שרוצים ליהנות ממקום נעים עם אנשים חברותיים בסוף היום.

ניו זילנד ואוסטרליה

בחרו את סוג הקרוואן הנכון עבורכם- ישנם מספר סוגי קרוואנים הזמינים למטייל באוסטרליה ועוד מספר כלי רכב הדומים ברעיון לקרוואן, ובינהם: מוטורהום, קרוואן נגרר וקאמפרוואן. בחירת כלי הרכב הנכון למסלול הטיול שלכם היא אחת ההחלטות החשובות שתצטרכו לקבל: אם אתם מטיילים בחוף המזרחי בלבד, מוטורהום או קאמפרוואן הם כלי הרכב המועדפים על רוב המטיילים, שכן מדובר ביחידה אחת ובה כל הבית. אך אם תחליטו לטייל בחוף המערבי או במרכז אוסטרליה, איזורים עם כבישי עפר רבים ודרכים רבות שאינן סלולות, יתכן שיהיה עדיף לקחת רכב שטח ולגרור איתו קרוואן המותאם לשטח.

לינה בשטח ללא תשלום- ברחבי אוסטרליה פזורים לא מעט חניוני לילה המאפשרים לינה בשטח ללא תשלום. בד"כ קל למצוא אותם יותר בסביבת הפארקים הלאומיים. חשוב לדעת שחניונים אלו מתאימים בעיקר לרכבים בהם יש שירותים ומיכל מים אפורים, כדי להבטיח שתוכלו להסתדר בשטח במהלך הלילה. מגרשי החניה הללו אינם כוללים בד"כ תאורה, מטבח, שירותים ואמבטיה, אך בחלקם פרושים מתקני ברביקיו שתוכלו לעשות בהם שימוש לארוחת הערב. מי שבוחר לישון במגרשי החניה החינמיים, חייב לדאוג להשאיר את השטח נקי ולא ללכלך את איזור הלינה שלו, כפי שקובע החוק המקומי. אם לא מצאתם חניון המתיר עצירה ולינה עם הקרוואן, אל תנסו את מזלכם, וחפשו מקום לינה מסודר. אחרת, בבוקר עלול לחכות לכם דו"ח על שמשת הרכב.

עומס בסופי השבוע והחגים- האוסטרלים ידועים כעם שאוהב מאד את המדינה שלו, ונהנה לטייל בה. בסופי השבוע ובחגים הפארקים הלאומיים לרוב עמוסים במטיילים והתפוסה בחניוני הלילה מושפעת מכך. אם אתם יודעים פחות או יותר מה קורה אתכם בימים הבאים, מומלץ כבר באמצע השבוע לשריין את הלינה שלכם בסוף השבוע כדי להמנע מאכזבות. לחלופין, ניתן להתאוורר ולמתוח את הגוף בסופי השבוע במוטל או במלון לקראת השבוע החדש שבפתח.

שריינו קרוואן מראש- ככל שתזמינו מוקדם יותר, תיהנו מבחירה מתוך היצע גדול יותר של רכבים, וכן ממחירים זולים יותר. ככל שיתקרב מועד הנסיעה, תאלצו להתפשר על דגמי רכבים שלא בטוח שתהיו שלמים איתם והמחיר יקפוץ משמעותית.

לחוות את הטיול בקרוואן מהבית

המטיילים שלנו שרה איווניר והראל משה הגשימו חלום ויצאו בחודש דצמבר 2017 לטיול קרוואנים סובב אוסטרליה במשך כ-9 חודשים. שרה והראל פתחו בלוג ובו עשרות כתבות ואין סוף מידע והסברים על הטיול שלהם. אנו ממליצים לכל מטייל שחולם על טיול קרוואנים באוסטרליה, להכנס לבלוג הייחודי של שרה והראל, לקרוא את החומרים ולהתרשם. תוכלו לראות איך רעיון וחלום הפכו למציאות ואף לחוש איך זה לטייל באוסטרליה בקרוואן. לאחר שתקראו את הכתבות בבלוג, אין לנו ספק שתוכלו לקבל החלטה מושכלת האם הטיול שלכם באוסטרליה יהיה בקרוואן או שלא. לקריאת הבלוג של שרה והראל לחצו כאן 

קובר פדי

לסיכום

טיול קרוואנים באוסטרליה הוא דרך נפלאה ליהנות מאוסטרליה הענקית והמגוונת ולהכיר את העם האוסטרלי המקסים. לאוסטרליה תשתית מעולה לטיולים בקרוואן: חברות השכרה אמינות המציעות ביטוחים מקיפים, כבישים סלולים ומשולטים היטב וחניוני לילה מתוחזקים וידידותיים לזוגות ומשפחות הפרושים כמעט בכל עיירה ויישוב. אם תמיד חלמתם על Road Trip בקרוואן, אוסטרליה היא הזדמנות אמיתית להגשים את החלום, כשהכל כל כך פשוט ונגיש!

טיול קרוואנים מוצלח עם המומחים לאוסטרליה

אנו בנו ווריז טורס מתמחים בתכנון טיול קרוואנים באוסטרליה וניו זילנד. הניסיון וההיכרות העמוקים שלנו שלנו עם המדינות מאפשרים לנו ליצור יחד איתכם טיול חוויתי ובלתי נשכח בפסיפיק. אנו נבנה לכם את מסלול הטיול, נזמין עבורכם את הקרוואן המתאים לכם ביותר במחירים הטובים ביותר ונעמוד לרשותכם 24/7 לכל מקרה במשך הטיול.

הצלחנו לעניין אתכם? צרו איתנו קשר, ואנחנו נדאג לכל השאר!

לחצו כאן כדי להמשיך לקרוא על טיולים באוסטרליה

איך מגיעים לאוסטרליה? המדריך המלא לטיסות לאוסטרליה

לעיון במפת אוסטרליה >>

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!