ביירון ביי – Byron Bay

ביירון ביי – Byron Bay

מגדלור קייפ ביירון

ביירון ביי- עיירת החופש הנצחית של אוסטרליה

מה לא נכתב ונאמר על ביירון ביי. עיירת החוף המפורסמת של אוסטרליה היא המקום בו הזמן נעצר מלכת עבור רבים. העיירה הקסומה נחשבת בגדר חלום עבור כל מטייל צעיר שמתכנן טיול לאוסטרליה בעידן הנוכחי. מטיילים רבים מגיעים לרגע ונשארים תקופה, מפנטזים עליה גם כעבור 10 ו-20 שנים מהטיול, וחוזרים אליה עם בני זוג ומשפחה. בביירון ביי או שמתאהבים או שסולדים- אין משהו באמצע.

העיירה ידועה באופי הרגוע וההיפסטרי שלה. כולם חיים כאן בשאנטי, ואף אחד אינו ממהר לשום מקום. מרכז העיירה קטן יחסית והוא בנוי מרחוב ראשי ארוך עם חנויות, דוכנים ובתי קפה. ממנו עולה כביש צר אל רצועת החופים בהם רוחצים וגולשים אלפי תיירים ומקומיים מדי יום. בשעות אחר הצהריים כשכולם שבים מהים, זה בדיוק הזמן להגיע לאחד הפאבים המקומיים וליהנות ממוזיקה טובה. אחד המוסדות המפורסמים בביירון ביי הוא מלון Beach Hotel ובו הופעות מוזיקה חיות לאורך השבוע בשעות אחה"צ עד הלילה. בחלק מהימים תזכו לראות פעלולים, מופעי אש ואווירה עליזה ברחובות, כל זאת ועוד הם חלק מהאווירה הטיפוסית שביירון ביי מציעה למבקרים בה.

גולשים בביירון ביי

גולשים בחופי ביירון ביי- מראה טיפוסי במשך כל שעות היום

איך מגיעים?

ההגעה פשוטה במיוחד- תוכלו לקחת טיסת פנים מסידני או ממלבורן ישירות לעיירה, או לנחות בבריסביין או בגולד קוסט ומשם להמשיך בנסיעה קצרה עד לביירון ביי. תוכלו להגיע עם רכב שכור או באמצעות שאטל שמוזמן מראש. חשוב להזמין מקום לינה מראש בכל עונות השנה למעט עונת החורף!

מה עושים?

חופיה של ביירון מתאימים לרחצה והנהרות והאגמים שבקרבתה מזמינים גם כן, ולכן רוב האטרקציות קשורות באיך לא להשאר יבשים: טיולי קיאקים עם דולפינים, גלישה (איך לא), אופנועי ים, סקי מים וצלילה. מטיילים אחרים יעדיפו להשתזף על החוף וליהנות מרחצה רגועה- החופים שמחוץ למרכז העיירה הרבה יותר רגועים וניתן להשאר בהם שעות.

האייקון המובהק ביותר של ביירון ביי הוא המגדלור המפורסם Cape Byron Lighthouse. המגדלור הוא גם הנקודה המזרחית ביותר באוסטרליה. נשקפים ממנו נופים מדהימים של האוקיינוס ובחודשי החורף והאביב יתכן שתוכלו לאתר מהתצפית גם לוויתני Humpback ששוחים בסמוך לחופי העיירה. ניתן לעלות עד למגדלור ברכב שלכם, אך החנייה מצומצמת ביותר! בדרך לפסגה, ישנם מספר מפרצים עם עוד חניות, בהם יותר סביר שתמצאו מקום חניה. אלו שאוהבים הליכות יפות ואתגרים יכולים לנסות לטפס מהעיירה עצמה ועד לפסגת המסלול בה נמצא המגדלור. המסלול הפסטורלי הינו מעגלי ואורך כ-3.7 ק"מ, אך רמתו קשה. הוא כולל מספר מקטעים תלולים מאד, ובאופן כללי הדרך אל המגדלור כולה נעשית בעלייה.

אלו שאוהבים אווירה רגועה ימצאו כאן בקלות את מבוקשם. תוכלו להצטרף לשיעורי יוגה ואפילו לסדנאות ארוכות יותר של מספר ימים. הלך הרוח בעיירה מתנהל ב"אווירת צ'יל": קולות מוזיקת שאנטי ורגאיי נשמעים היטב מחנויות הרחוב. הסחורה בחנויות כוללת דיסקים, חפצי אמנות, מוצרי יד שנייה ובגדי חוף. בסופי השבוע מתקיימים שווקים ססגוניים המושכים אליהם מבקרים רבים: בשווקים, בין היתר, תוכלו ליהנות מהתצורת החקלאית המקומית.

מה אוכלים?

האוכל באוסטרליה הוא לא מהמצטיינים שתפגשו בחייכם, אך ישנם מספר יעדים ביבשת שחורגים מההגדרה הזאת- אחד מהם הוא ביירון ביי. המסעדות המצוינות שבמרכז העיירה ומסביב לחופים המרוחקים יותר מציעות אוכל מגוון ממספר מטבחים בעולם, כולל אוכל ישראלי, ומומלץ להזמין בהן מקום מראש. מלבד זאת, ביירון ביי היא מקום מצוין לטבעונים! לא מעט מקומיים דוגלים באורח חיים בריא ומאמצים תזונה צמחונית/טבעונית- כך שהאוכל הטבעוני נמצא בתפריטים רבים של מסעדות ובתי קפה. ואם אתם מתחברים לאוכל מסוג Raw- הרווחתם כפול!

טיולים מחוץ לביירון ביי

ביירון ביי שוכנת במיקום מצוין במרכז החוף המזרחי וניתן לצאת ממנה למספר גדול של טיולים.

אם התגעגעתם לקצב המהיר, סעו אל סרפרס פרדייס שבגולד קוסט (כשעה נסיעה לכל כיוון) ואל העיר בריסביין (כשעתיים נסיעה לכל כיוון). הן מציעות אווירה נפלאה לטיולים אורבניים: מדרחובים, שווקים, מרכזי בילוי וקניות ועוד פעילויות מים.

למי שנפשו חשקה בטיולי טבע- בסמוך לביירון ביי פארקים לאומיים ושמורות טבע מכל הסוגים. החל מפארקים לאומיים עם יערות גשם ממוזגים, עולם חי עשיר ומפלים טבעיים ועד להרים גבוהים ואגמים שקטים בהם ניתן לשחות.

לחוויה תרבותית ומעניינת- כדאי לבקר בגני הקריסטל- כאן נמצאים הקריסטלים הגדולים בעולם ופסל בודהה בגובה 4 מטרים!

ואם תרצו ליהנות מעוד אווירת צ'יל, תנו גיחה ליישוב Nimbin- יישוב שלקח את ביירון ביי כמה צעדים קדימה והיום נותרו בו רק היפסטרים ורחוב ראשי עם חנויות רחוב מדליקות ומשעשעות- אל תגידו שלא אמרנו לכם!

גני הקריסטל

 

אנו בנו ווריז טורס נשמח לתכנן לכם טיול מותאם אישית באוסטרליה!

לא רוצים לנהוג בצד השני של הכביש? אין בעיה! יש לנו גם טיול מאורגן באוסטרליה עם כל היעדים האטרקטיביים ביותר ביבשת.

צרו קשר עוד היום: 050-888-2346.

שתף:
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!