טיול בקרוואן

ברוכים הבאים ל-No Worries Tours

ניו זילנד ואוסטרליה

טיול בקרוואן/מוטורהום

הוא אחד מסוגי הטיול הנפוצים ביותר באוסטרליה ובניו זילנד ולא בכדי. שתי המדינות מספקות תשתיות ידידותיות ונוחות לקראוונים, בדמות כבישים מתוחזקים וחניוני לילה זמינים בכל עיירה ויישוב. ישנם שני סוגי קראוונים עיקריים באוסטרליה ובניו זילנד:
הסוג הראשון הוא קרוואן עם נגרר מאחור, מה שנפוץ מאד לראות באירופה. בתוך הנגרר נמצא מקום הלינה.
הסוג השני הוא מוטורהום, המשמש גם כרכב וגם כבית- כלומר יחידה אחת שלא ניתנת לניתוק. המוטורהום הוא הכלי הפופולארי והנפוץ ביותר מבין השניים באוסטרליה ובניו זילנד ולכן גם אנחנו מעדיפים להזמין אותו למטיילנו.

איך מתנהלים עם קרוואן/מוטורהום בטיול?

ראשית, חשוב לדעת שקרוואן חייב להיות משוריין מראש, במיוחד בשיא העונה (נובמבר-מרץ). ככל שתזמינו יותר זמן מראש, תוכלו ליהנות מאפשרות בחירה רחבה יותר מבין דגמי הקראוונים הזמינים וגם ליהנות ממחירים נוחים יותר. ככל שהזמן מתקדם לכיוון שיא העונה והחגים, המחירים עלולים להכפיל את עצמם ואף יותר. ניתן לאסוף קרוואן ולהחזירו ברוב הערים הגדולות שבמדינת היעד שלכם (ואף לעבור איתו במעבורת בניו זילנד). כשתגיעו בפעם הראשונה לחברת ההשכרה, תעברו הדרכה פרקטית של תפעול הקרוואן. ההדרכה תעסוק בנושאי ריקון הביוב, הכרת מערכות המים, החשמל והגז ובנהיגה אחראית בהתאם לחוקים. הלינה בקרוואן באוסטרליה וניו זילנד נעשית בחניוני לילה הנקראים Holiday Park או Caravan Park אשר נמצאים כמעט בכל עיירה ויישוב אפשריים לאורך הדרך. חניוני הלילה בד"כ מושקעים מאד ומספקים שירותי נקיון והיגיינה ברמה גבוהה במיוחד. בכל חניון לילה נמצאים מתקנים משותפים העומדים לרשותם של כל האורחים, ובינהם מטבח לבישול ושירותים ומקלחות. בחניוני לילה רבים תוכלו גם למצוא חדר משחקים וצפייה בטלוויזיה ובריכה לילדים קטנים. לרשתות החניונים הגדולות יש אפילו מועדוני חברים אליהם תוכלו להצטרף בתשלום סמלי ובכך ליהנות מהטבות, בין היתר אטרקציות במחירים מוזלים והנחות לרכישת אוכל בבתי הקפה הנמצאים בחלק מחניוני הלילה.
ניו זילנד ואוסטרליה
ניו זילנד ואוסטרליה

למי מתאים טיול בקרוואן?

למי טיול בקרוואן אינו מתאים?

למרות המעלות הרבות שניתן לזקוף לטיול בקרוואן, חשוב לדעת כי הוא אינו מתאים לכל אחד. טיול בקרוואן יכול להסתיים באכזבה גדולה בקרב מטיילים אשר לא הבינו לעומק את מהותו:

ניו זילנד ואוסטרליה
ניו זילנד ואוסטרליה

האם טיול בקרוואן/מוטורהום אכן זול יותר מטיול של רכב שכור ולינה?

בשקלול כל הנתונים, מנסיוננו, אין הבדלים משמעותיים בעלויות של טיול ברכב שכור עם לינה במוטלים/בתי מלון, לבין טיול בקרוואן. ולכן שיקול זה אינו צריך להוות פקטור בכלל לבחירתכם בסוג הטיול!

כשמחשבים את עלות הקרוואן מול רכב שכור ומוטלים/מלונות, יש לקחת בחשבון את עלות ההשכרה היומית של הקרוואן, אך גם את עלות הביטוח המקיף שמייקרת את ההשכרה היומית, ואת התשלום לחניוני הלילה. בסופו של דבר, יש לצפות לעלויות דומות מאד לשני סוגי הטיולים. 

מה חשוב לדעת על טיולי הקרוואן שאנו מתכננים?

ניו זילנד ואוסטרליה
אוטסרליה וניו זילנד

שלבי התכנון שלנו:

  • כל תכנון טיול מתחיל בפגישה אישית: נכיר אתכם ותכירו אותנו. בפגישה נשמע אודות אופי הטיול המבוקש מצידכם, תחומי העניין הרלוונטים לכם, העדפות, בקשות ואילוצים. מכאן נמשיך להמלצות על יעדים שיתאימו למה ששמענו מכם עד כה, ונסיים את הפגישה עם מסלול שלדי ראשוני ובו פירוט כללי אודות היעדים המתאימים לכם באוסטרליה וניו זילנד.
  • אם בחרתם במסלול המלא, תקבלו מאיתנו בנוסף חוברת טיול מפורטת ומלאה היורדת לרזולוציות הנמוכות ביותר: החוברת מתוכננת לפי ימים או על פי איזורים (למטיילים המעדיפים טיול ספונטני). בחוברת תמצאו הסברים מדויקים על כל אתר ואתר בו תעברו במהלך הטיול, לרבות כמה זמן להקדיש לכל מקום, פירוט הליכות, מרחקים ושעות הנסיעה, עלויות, המלצות למסעדות ואף תצלומי מפות מ-Google Maps לכל אחד מהמקטעים בטיול, ולו לקטן ביותר.

מה חשוב לדעת על טיולי הקרוואן שאנו מתכננים?

  • הזמנת שירותי קרקע: כשחוברת הטיול שלכם תושלם, נעבור לשלב ההזמנות. במידה ותהיו מעוניינים לטייל באופן ספונטאני, נדאג לשריין לכם רק את המוטורהום.
    אם תרצו ללכת על בטוח, נשמח לשריין לכם גם את חניוני הלילה והפעילויות שלאורך המסלול.
  • שירות אישי ומקצועי ושירות תמיכה וחירום 24/7: אנחנו הגב שלכם לאורך כל הדרך ועומדים לרשותכם בכל מקרה של שאלה או בקשה- ואנחנו מתכוונים לכך! צלצלו אלינו או שלחו הודעה, ומיד תקבלו מענה חמים ונעים: לפני היציאה לטיול, בעת הטיול ולאחר שחזרתם לארץ.
אוטסרליה וניו זילנד