השכרת רכב בניו זילנד

השכרת רכב בניו זילנד

השכרת רכב בניו זילנד – למה?

השכרת רכב בניו זילנד היא כמעט בגדר חובה למי שרוצה להפיק את המירב בטיול שלו במדינה. ניתן לטייל בניו זילנד גם באמצעות סוגים שונים של תחבורה ציבורית- כגון אוטובוסים, רכבות ושאטלים, או על ידי הצטרפות לטיולים מאורגנים בניו זילנד. לעומת התחבורה הציבורית והטיולים המאורגנים, טיול ברכב שכור בניו זילנד מעניק למטיילים מימד של גמישות וחופשיות בשטח ללא הגבלות. ניו זילנד דלה באוכלוסייה וביישובים גדולים, אך שטחה גדול, ואתרי התיירות שלה אינם מרוכזים במקום אחד, אלא פרושים בכל רחבי המדינה. מבחינת התחבורה הציבורית- היא אינה מספקת כיסוי הולם בכלל לאתרי טבע חשובים ולפארקים לאומיים, ותדירותה נמוכה מאד. מבחינת טיולים מאורגנים- הם מכסים לרוב רק את אתרי החובה ולא מעבר, הם כוללים נסיעות ארוכות מאד באוטובוס ומחיריהם יקרים מאד. ועל כן, רכב שכור בניו זילנד הוא אמצעי התחבורה המומלץ ביותר כדי ליהנות מטיול מקיף ומעמיק במדינה. במיוחד בשבילכם, הכנו מדריך עם כל הפרטים שחשוב לדעת לפני השכרת רכב בניו זילנד.

השכרת רכב בניו זילנד

מאיזה גיל ניתן לשכור רכב בניו זילנד?

רוב חברות ההשכרה מאפשרות לנהגים בגיל 21 ומעלה להשתמש בשירותיהן. חלק מחברות השכרת הרכב בניו זילנד עשויות לחייב נהגים צעירים בגילאים 21-25 בתשלום נוסף של דמי נהג צעיר. רכבי יוקרה זמינים להשכרה לנהגים מגיל 26 ומעלה בכפוף למסירת פרטי שני כרטיסי אשראי לצרכי בטחון.

כמה זמן מראש כדאי להזמין רכב שכור בניו זילנד?

בהתייחס לעונת השיא, כמה שיותר מוקדם, יותר טוב- בתנאי שיש לכם אפשרות לביטול חינם. בעונת הקיץ בניו זילנד, הביקוש גובר על ההיצע ומלאי הרכבים אוזלים במהירות רבה בתחנות ההשכרה. הזמנה ברגע האחרון עלולה להוביל למצב של התייקרות מחירים או בחירה מתוך מגוון דל של רכבים במקרה הטוב, ולאי זמינות של רכבים המתאימים לכם במקרים פחות טובים. ישנם הבדלים מהותיים בין ההצעות של כל אחת מחברות ההשכרה, כך שהזמנה מוקדמת תעניק לכם הזדמנות לבחור מבין כל החברות ולא להתפשר על חברות ההשכרה שנותרו. אם תרצו ליהנות מהיצע רחב וממחירים טובים של רכבים לקראת טיול בעונת הקיץ, מומלץ לבצע הזמנה לרכב לא פחות מ-4-5 חודשים מראש, ואם ניתן לפני- עדיף! בעונות אחרות יש פחות לחץ על חברת ההשכרה וניתן אפילו להזמין מהרגע להרגע, אך עדיין, בדרך כלל הזמנה של כמה חודשים מראש תזכה אתכם במחירים טובים יותר. אם אתם מתכוונים לטייל בניו זילנד בחודש אפריל, שימו לב שגם בחודש זה תצטרכו להזמין את הרכב זמן מה מראש, מכיוון שבחג הפסחא שחל בחודש זה, הניו זילנדיים מטיילים ונופשים בהמוניהם.

אל תחסכו על השכרת רכב בניו זילנד

טיול בניו זילנד אורך בדרך כלל לפחות 3-4 שבועות. יש מטיילים שנוסעים גם לתקופות ארוכות יותר של חודשיים ואף שלושה. לעומת אוסטרליה בה ניתן לחסוך זמני נסיעה רבים עם טיסות פנים, בניו זילנד ישנם יעדים שאליהם תהיו חייבים להגיע בנסיעה ארוכה עם רכב, אם תרצו או לא. זמן ניכר מהטיול שלכם, שמסתכם בלפחות כמה עשרות שעות, יוקדש למעברים עם הרכב השכור בין איזורים ויעדים, ולכן חשוב מאד שתבחרו רכב שיתאים לכם מבחינת הגודל והנוחות. עדיף לשלם יותר ולהרגיש נוחות מקסימלית בטיול, לעומת המצב ההפוך, בו תחסכו כמה עשרות דולרים, אך תסעו ברכב מיני, שהמזוודות בקושי יכנסו בו. חשוב לזכור כי אתם נוסעים עם מטען גדול יותר מאשר מטען של טיול של שבוע באירופה, ולכן כדאי שהרכב יהיה גדול ומרווח, ויוכל להכיל את המטען שלכם. אם אתם נוסעים בהרכב משפחתי עם ילד אחד למשל, כדאי לשקול לשכור רכב עם תא מטען גדול, ואם אתם נוסעים בהרכב משפחתי הכולל 2-4 ילדים, או אם אתם נוסעים בהרכב של שני זוגות חברים, יותר ממומלץ לשכור רכב של 7-8 מקומות כדי שלא תרגישו בצפיפות יחד עם כל המזוודות ותיקי הגב.

הבדלים בין חברות השכרה בינלאומית לחברות השכרה מקומיות

בניו זילנד פועלות לא מעט חברות השכרות רכב מקומיות לצד חברות השכרת הרכב הבינלאומיות. אם תשוו מחירי השכרת רכב בניו זילנד בין חברה מקומית לחברה בינלאומית, יתכן שתבחינו שישנם הבדלים עצומים במחיר. לעיתים יתכנו הפרשים של כמה מאות דולרים בין החברות. אך חשוב לדעת, כי רוב החברות המקומיות הפועלות בניו זילנד, מספקות רכבים שבמקרה הטוב אינם חדשים, ובמקרה הפחות טוב עלולים להיות אפילו ב"גיל מתקדם". הנהיגה בניו זילנד מתבצעת לרוב בכביש של נתיב אחד בכל כיוון, והיא כוללת עליות, ירידות, פיתולים ועקומות, ולכן אנו ממליצים לשכור רכב חדיש ובטיחותי. אין זה אומר שאנחנו פוסלים לחלוטין את חברות ההשכרה המקומיות הקטנות, אך דעו שההבדלים במחיר נובעים לרוב משקלול של קילומטראז', גיל הרכב והתחזוקה שלו.

סוגי ביטוחי רכב בניו זילנד

ביטוח בסיסי (לא מומלץ!!)- מגיע בכל השכרת רכב בחברה שמכבדת את עצמה. הביטוח הבסיסי למעשה כולל השתתפות עצמית שנעה בין 3500$-2000$ ניו זילנדיים, בהתאם לחברת ההשכרה.

ביטוח החזר השתתפות עצמית (אופציית ביניים למי שרוצה לחסוך מעט בביטוח)- ביטוח החזר השתתפות עצמית נעשה באמצעות חברת צד ג' ולא באמצעות חברת ההשכרה. מבחינת חברת ההשכרה, תהיו מבוטחים בביטוח בסיסי בלבד, ולכן במקרה של תאונה או נזק לרכב, תצטרכו לשלם לחברת ההשכרה את סכום ההשתתפות העצמית שנקבע בביטוח הבסיסי. לאחר שתשלמו, תשמרו את הקבלות, את דו"ח התאונה ואת צילומי התאונה, ותגישו תביעה לבקשת החזר כספי לחברה החיצונית שביטחה אתכם, והיא זו שתהיה אמונה על החזרת הכספים שלכם.

יתרונות לביטוח זה: כיסוי מקיף במחיר זול יותר, לעיתים משמעותית מביטוח ביטול השתתפות עצמית. לפעמים ניתן גם לבטח דרך חברת ביטוח בארץ בשפה העברית, כך שיהיה קל יותר להתנהל במעמד בדיקת האותיות הקטנות וכן במעמד בקשת התשלום ומילוי דוחות.

חסרונות לביטוח זה: תצטרכו קודם כל לשלם לחברת השכרת הרכב בניו זילנד, ורק בהמשך תקבלו את כספכם בחזרה. כדי להיות עם ראש שקט, יש לבחור חברה אמינה שאכן תעמוד בהתחייבויותיה ותשלם עבור התביעה ולא תסתייג מהנזק לרכב. חלק מחברות השכרת הרכב מחליטות לבטל את השכרת הרכב ואינן מסכימות למטייל להמשיך בדרכו עם הרכב, אם התאונה נעשתה באשמתו והוא לא היה מבוטח על ידי החברה בביטוח ביטול השתתפות עצמית.

ביטוח ביטול השתתפות עצמית (האופצייה הטובה והמומלצת ביותר)- במקרה של תאונה או נזק לרכב, אתם מבוטחים ולא תצטרכו לשלם בגין מה שקרה. יש למלא דו"ח תאונה ולצלם תמונות בכל מקרה.

בדקו את האותיות הקטנות

חלק מחברות השכרת הרכב מציינות בהצעת המחיר מספר הגבלות או תנאים להשכרה. למשל: תוספות בגין החזרת רכב במיקום אחר, תנאי שינוי וביטול והגבלת קילומטראז'. חשוב מאד לבחור בחברת השכרה שאינה מגבילה אתכם בקילומטרים, שאינה מחייבת אתכם בדמי החזרה ביעד אחר ומאפשרת לכם לבטל את השכרת הרכב עד מספר ימים לפני יום האיסוף. מקובל מאד שכמעט כל השכרת רכב בניו זילנד תכלול את הסעיפים האלו "על חשבון הבית".

כמו כן בדקו את מיקומה המדוייק של תחנת ההשכרה. למה זה חשוב? אם למשל תחנת ההשכרה נמצאת בשדה התעופה- דלפקי החברות הגדולות בדרך כלל אכן ממוקמים בטרמינל, אך חלק מהחברות (גדולות וקטנות) ממוקמות רק "בקרבת" השדה. זאת אומר שיתכן שתאלצו להמתין לשאטל שיבוא ויאסוף אתכם- לא סוף העולם, אך עלול להוביל לבילבול לאחר הנחיתה כשאתם מחפשים בקוצר רוח את דלפק חברת ההשכרה שלכם ולא מבינים לאן הוא נעלם. אם לעומת זאת איסוף הרכב שלכם הוזמן למרכז העיר, חשוב לבדוק האם באמת תחנת ההשכרה נמצאת במרכז- מה שמאפשר הגעה קלה מבית המלון שלכם אל התחנה, או שמא בפרבר שנמצא מספר קילומטרים מהמרכז, כך שתצטרכו להגיע במונית לאסוף את הרכב ממקום לא ידוע ולבזבז עוד זמן מיותר.

מעוניינים בהשכרת רכב בניו זילנד?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

5 דברים נוספים שחשוב לדעת על השכרת רכב בניו זילנד

אין צורך בהשכרת רכבי שטח בניו זילנד- דבר שרבים לא יודעים! על אף היותה של ניו זילנד מדינת טבע, אין יתרון של ממש בהשכרת רכב שטח על פני השכרת רכב רגיל. הכבישים סלולים בכל המדינה וישנה גישה נוחה לרכבים רגילים לכל האתרים התיירותיים ולפארקים הלאומיים. ישנם מספר אתרי טבע שהגישה אליהם היא בנסיעה קצרה של לא יותר ממספר קילומטרים של כבישי עפר, אך הם נוחים ועבירים גם לרכבים רגילים.

בניו זילנד נוהגים ברכבים אוטומטיים+ישנם רכבי דיזל זמינים להשכרה- ממש כמו בישראל, גם בניו זילנד מקובל לנהוג ברכב אוטומט, מה שהופך את הנהיגה לקלה ורגועה יותר. עוד מאפיין דיי פופולארי בהשכרת רכבים בניו זילנד, הוא קבלת רכב הנוסע על דיזל, דבר שיעניק לכם חסכון כספי מכובד. ניתן לנסות לבקש מראש מחברת ההשכרה, אך לרוב מדובר בעניין של מזל ולא ניתן להבטיח זאת.

אם אתם עוברים בין האיים עם מעבורת, בקשו הנחיות מראש מחברת ההשכרה- חלק מחברות ההשכרה בניו זילנד יאפשרו לכם להעביר את הרכב השכור שלכם מאי לאי באמצעות המעבורת, ואפילו יכללו את כרטיסי המעבורת בהשכרה. חברות השכרה אחרות יבקשו מכם להוריד את הרכב בתחנת ההשכרה שליד הטרמינל, לפני העלייה למעבורת, ויכינו לכם רכב חדש שיחכה בסניף שבאי השני, אליו אתם עומדים להגיע. כדי להמנע מאי הבנות מיותרות וכדי לחסוך זמן יקר לפני העלייה למעבורת, רצוי לברר עם חברת ההשכרה שלכם מבעוד מועד, מה ההנחיות לגביי המעבר בין האיים. כדאי גם לבקש הבהרות לגביי החזרת המפתחות של הרכב הראשון ואיסוף הרכב החדש אם אתם מגיעים מחוץ לשעות הפעילות של תחנת ההשכרה.

נהיגה בחורף בניו זילנד מחייבת שימוש בשרשראות שלג- אם החלטתם לטייל בניו זילנד בעונת החורף, או בתחילת עונות האביב, חשוב לדעת כי איזורים רבים מושלגים, ונסיעה ללא שרשראות שלג היא מסוכנת. על אף שרוב החברות יחייבו אתכם להצטייד בשרשראות השלג, חשוב שתהיו עירניים לדרוש זאת (בתוספת תשלום) ולקבל הנחיות כיצד להרכיב אותן בצורה נכונה.

צייתו לכללי הנהיגה- המשטרה הניו זילנדית אוכפת את חוקי הנהיגה בצורה אדוקה ביותר: שוטרים רבים פרושים בכבישי המדינה בגלוי ובמסווה. השוטרים אוכפים כל עבירה על כללי הנהיגה, ולו הקטנה ביותר. קנסות תעבורה עלולים לגרום לכם להפרד מכמה מאות דולרים. מומלץ לקרוא לעומק על הנהיגה בניו זילנד לפני שנוחתים במדינה ואוספים את הרכב.

השכרת רכב בניו זילנד

השכרת רכב בניו זילנד- הדרך אל היעד היא חוויה לא פחות גדולה

למה כדאי להזמין השכרת רכב בניו זילנד עם נו ווריז טורס?

אנו עובדים עם חברות ההשכרה הטובות ביותר.

השירות שלנו ניתן בשפה העברית לאורך כל הדרך. מלבד חברת השכרת הרכב, אנו מספקים שירותי חירום משלנו 24/7 כך שנוכל לסייע לכם במקרה של תאונה או נזק לרכב (חלילה).

אנו מספקים ייעוץ והכוונה ללא תשלום לכל המטיילים שלנו בנוגע לבחירת סוג הרכב, שעות ההשכרה ותחנות ההשכרה.

אנו מציעים ביטוחי ביטול השתתפות עצמית לכל הרכבים.

המחירים שלנו אטרקטיבים ומשתלמים!

להזמנת רכב שכור בניו זילנד לחצו כאן.

ראו גם: נהיגה באוסטרליה ובניו זילנד | טיול בניו זילנד | טיול בנהיגה עצמית

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני כ- 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!