נהיגה בניו זילנד ובאוסטרליה- האם כדאי ואיך עושים את זה?

נהיגה בניו זילנד ובאוסטרליה- האם כדאי ואיך עושים את זה?

בניו זילנד ובאוסטרליה נוהגים בצד שמאל של הכביש- עובדה שעלולה לבלבל ולהלחיץ נוסעים שמורגלים כל חייהם לנהיגה בצד ימין של הכביש. עם זאת, לא ניתן להתעלם גם מהעובדה שנהיגה היא הדרך הטובה ביותר לטיול בניו זילנד ולטיול באוסטרליה. ברור שיש מטיילים שאינם מסוגלים או מעוניינים מסיבות כאלה ואחרות, ולהם נמליץ על טיול עצמאי ללא נהיגה, אך לפחות 90% מהמטיילים בהחלט יכולים להתמודד עם משימת הנהיגה בכבוד. במאמר זה נציג מדריך מקיף ובו טיפים בסדר כרונולוגי, מתכנון הטיול שלכם בארץ ועד לנהיגה עצמה, שלב אחרי שלב, שיעזרו לכם להתגבר על החששות ולהתרגל במהירות לנהיגה ההפוכה שבפאסיפיק.

 

קבלו מושג לגביי הנהיגה ההפוכה כבר בארץ

אתם ממש לא צריכים ללמוד למבחן תיאוריה, רק לדעת מהם החוקים הבסיסיים- צמתים, כיכרות, פניות ומהירויות. מספיק לצפות במספר סרטונים, וכבר יש לכם ידע מקדים וחשוב. ניתן לצפות כאן בסרטון על נהיגה בניו זילנד, ובסרטון נוסף על נהיגה באוסטרליה.

***כחלק מתכנון הטיולים שלנו לניו זילנד ואוסטרליה, כל המטיילים שלנו עוברים הדרכת נהיגה מלאה לפני צאתם מהארץ***   

 

הזמינו רכב באחריות- איסוף משדה התעופה, בשעה נוחה, אוטומט ועם ביטוח מקיף

כשאתם מזמינים את הרכב השכור שלכם, חשוב שלא לאסוף אותו מלב העיר, במיוחד אם מדובר בערים גדולות כמו אוקלנד, מלבורן, סידני, פרת' ובריסביין. אין ספק שיהיה לכם קל הרבה יותר לצאת עם הרכב בפעם הראשונה לכביש המהיר מאשר לרחובות ה-CBD העמוסים.

כדאי מאד לבחור בשעת איסוף נוחה ליום הראשון, החל מהשעה 10:00 בבוקר, כדי שלא להתקע בפקקים של הנהגים בדרכם לעבודה בשעות ה-Rush Hour.

והמרכיב החשוב ביותר בשלב זה, הוא ללא ספק בחירת הביטוח הנכון. אם בהשכרת רכב רגילה לא לוקחים סיכונים, על אחת כמה וכמה כשמתכוונים לנהוג בצד שמאל של הכביש. לא משנה מהי העלות, אל תסתכנו באיסוף רכב ללא הוספת הביטוח המקיף ביותר שיפטור אתכם גם מתשלום השתתפות עצמית.

הערה לשלב זה: ישנן ערים כמו קרייסטצ'רץ', קווינסטאון או קיירנס, בהן התנועה, הצמתים והכיכרות פחות מורגשים, ואז ניתן לאסוף את הרכב גם ממרכז העיר. אנו ממליצים בכל מקרה לנסות ככל האפשר להתרחק משם בהתחלה.

 

אחרי שקבלתם מידע בסיסי בארץ- השלימו אותו ביעד הראשון אליו הגעתם

ממש לא משנה איפה אתם מתכוונים לנחות, בכל מקרה תהיה לכם נסיעה משדה התעופה אל מרכז העיר. נסו להעיף מבט מתוך המונית על התנועה ועל קבלת ההחלטות של הנהג שלכם בכביש. בניו זילנד ובאוסטרליה הנהגים סבלניים ואדיבים מאד, ובהחלט יש לכם ממי ללמוד. נצלו את הימים הראשונים שלכם בעיר לפני תחילת הטיול: אתם עייפים מדי אחרי הנחיתה כדי לבדוק כיצד הנהג שלכם מתנהל בכביש? פשוט קחו מונית או אוטובוס בתוך העיר ביום למחרת כשתהיו ערניים. אחרי שראיתם את הדברים בתוך הרכב, אל תשכחו גם לשוטט ברחובות ובצמתים המרכזיים כדי לצפות בהתנהלות היום יומית של הנהגים מהצד. ניתן אפילו להתבונן בתנועה מבית קפה המשקיף לרחוב.

 

לא מרגישים בטוחים עדיין? קחו שיעור נהיגה

המקומיים מודעים לחששות התיירים, ולכן כמעט בכל יעד בו תנחתו בניו זילנד או באוסטרליה, תהיה לכם האפשרות להצטרף לשיעור נהיגה שמותאם לתיירים. רצוי מאד לתאם את שיעורי הנהיגה שלכם מראש, מכיוון שיש ביקוש גדול שגובר פעמים רבות על ההיצע. המלצתנו היא לתאם שני שיעורי נהיגה מראש, ולאחר מכן להחליט במקום האם אתם זקוקים לשיעורים נוספים או שאתם מוכנים לצאת לדרך.

 

תרגלו על יבש לפני שאתם יוצאים לדרך

קבלתם את המפתחות? זה הזמן לבדוק את הרכב שילווה אתכם בזמן הקרוב: הניעו את הרכב בחניה ושחקו עם הוינקרים שממוקמים הפוך ועם ידית ההילוכים שנמצאת בצד הנגדי, משמאלכם. אל תתרגשו אם בשעות הראשונות ואפילו בימים הראשונים, במקום איטוט תפעילו את המגבים ולהפך. זה דפוס פעולה בלתי נמנע לכל הנהגים!

 

הפכו את הנוסע שלצדכם לנווט

לפחות בימים הראשונים, אם לא בכל הטיול, הנוסע שיושב לידכם מחזיק במספר תפקידים חשובים ביותר: תפקידו החשוב ביותר הוא להתבונן היטב עם עיניו בכביש ולתזכר אתכם להצמד לשמאל בכל רגע- בזמן הנסיעה השוטפת בכביש, בכניסה לכיכרות, בפניות וביציאה במחלפים. הוא צריך גם לבדוק את ה-GPS ולכוון אתכם אל המקומות הנכונים ולהתאים את מערכת מיזוג האוויר והרדיו ברכב- במילים אחרות, הנהג צריך להתעסק אך ורק בנהיגה, כדי להקל על תהליך ההסתגלות.

 

נהגו באחריות

השלב האחרון הוא פועל יוצא של כל השלבים הקודמים. אחרי שדאגתם להבין לקראת מה אתם מגיעים, ואחרי שהכנתם את הקרקע מראש, הגיע הזמן לצאת לדרך. בניו זילנד ובאוסטרליה הנהג הממוצע אינו ממהר, וכולם נוסעים בהתאם לחוקים שבכביש. כך גם אתם צריכים לפעול. בימים הראשונים סעו לאט ובזהירות יתרה כדי להתאקלם בכבישים: המנעו מלהגיע למהירות המקסימאלית המותרת, נוחו בזמן העצירות ברמזורים צהובים ואדומים, והיכן שניתן נסו אפילו לעקוב אחרי נהגים אחרים, כדי שלא תצטרכו להוביל את השיירה. כשאתם בחופשה, אין שוב סיבה שתפעלו אחרת!

 

לסיכום

זמן ההסתגלות לנהיגה ההפוכה שבניו זילנד ובאוסטרליה הוא אינדיבידואלי ומשתנה מנהג לנהג. יתכן שתופתעו ותגלו שאתם נהגים מעולים ממש מספר דקות מרגע קבלת המפתחות לרכב, ויתכן שתרגישו שזה תהליך של כמה ימים. בכל מקרה, בסוף הסוויץ' נתפס אצל כולם. אם תאמצו את הכללים הפשוטים שלנו, אין לנו ספק שתרוויחו נהיגה בטוחה בכבישי הפאסיפיק- כי בסוף הכי חשוב זה לחזור הביתה בשלום.

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!