אוסטרליה- גן עדן לטבעונים

אוסטרליה- גן עדן לטבעונים

החלטתם שאוסטרליה היא היעד הבא שלכם, ומה שנשאר זה רק לוודא שאפשר לשרוד בה בתור טבעונים? אז זהו, שלא.. לא צריך לשרוד, אפשר ליהנות בה ובגדול! אוסטרליה היא גן עדן אמיתי לטבעונים! אם יש יעד שתרצו להיות בו טבעונים, זוהי אוסטרליה! המדריך של נו ווריז טורס למטייל הטבעוני באוסטרליה.

מאיפה מתחילים? מהטיסות כמובן

לא משנה עם איזו חברת תעופה תבחרו להגיע לפאסיפיק- קטאי פאסיפיק, תאי אייר, סינגפור איירליינס, קוואנטס ואמירייטס- כולן ממוקמות ברשימת עשרת חברות התעופה הטובות בעולם. כחלק מהמוניטין המרשים שלהן, הן דואגות לחווית שירות יוצאת דופן עבור הנוסעים שלהן, ולא שכחו לספק את הדרישות הקולינריות של כל אחד מהנוסעים. טבעונים יכולים להזמין בקלות מנות ברמה טובה (של אוכל מטוסים, כן?) המותאמות לצרכיהם הקולינריים, מבלי לחשוש שיאלצו להשאר רעבים לאורך כל המסע הארוך. ואם בחברות תעופה עסקינן, מגיעה מילה טובה לחברת אל על, שגם איתה ניתן לעשות את המקטע הראשון למזרח: אל על היא מחברות התעופה החלוציות בתחום האוכל הטבעוני במטוס, ועד היום דואגת להגיש מנות מגוונות שמתאימות מאד לחיך הישראלי.

אוכל בחוץ- בלי סוף ומכל הבא ליד

"לא על החסה לבדה": כל בית קפה, גלידריה, מסעדה ובר המכבדים את עצמם ברחבי אוסטרליה, ועל אחת כמה וכמה בחוף המזרחי והדרום מזרחי של אוסטרליה, מציעים אפשרויות לטבעונים. כשאנחנו מדברים על אפשרויות, אנחנו מדברים על ארוחות בוקר, בורגרים, נקניקיות, כריכים, עוגות, גלידות, שייקים, משקאות חמים ועוד הרבה.. גם רשתות המזון המהיר: דומינוס פיצה, סאבווי, Nando's, Hungry Jacks ועוד רבות אחרות לא יכלו להתעלם מהקהל הטבעוני המקומי ומזרם התיירים הטבעונים שמגיעים על בסיס קבוע למדינה, ועשו את ההתאמות הנדרשות. אם עוד לא הייתם בטוחים- טיול באוסטרליה לטבעונים הוא חגיגה אמיתית!

 אין קיפוח בסופרמרקטים

סופרמרקטים הם הזדמנות מצויינת להצטיידות באוכל למשך היום אם אתם מתכוונים לנסוע הרבה בדרכים, או אם אתם מתכוונים לבלות כל היום על חוף הים. ההיצע בסופרמרקטים, במיוחד ברשתות הגדולות Coles ו-Woolworths, אך גם ב- IGA ו-Aldi, גדול מאד ומפנק. כל האוכל זמין בהישג יד ללא מאמץ. בין המוצרים שניתן למצוא בקלות כמעט בכל סופר: חומוס וטחינה (למי שלא יכול בלי זה), משקאות חלב מכל הסוגים, גבינות ללא חלב, "בשרים טבעוניים", טופו, טמפה (הולך מאד באוסטרליה), קורנפלקסים, מאפים, ממרחים מלוחים ומתוקים, גלידות וכמובן שגם ירקות, פירות וקטניות. סופרמרקטים הם גלגל הצלה של ממש למטיילים בחוף המערבי ובאאוטבק הנידחים. תאמינו או לא, אבל הרבה אפשרויות מדהימות שהוזכרו למעלה זמינות גם בסופרמרקטים שבלב ליבה של ארץ חוות הבקר שבמערב ובמרכז אוסטרליה!

חשוב לדעת:

1. מחירי הירקות והפירות באוסטרליה יקרים יותר באופן דיי משמעותי ממחירי הפירות והירקות בישראל.

2. מחירי משקאות החלב ובפרט חלב סויה זולים משמעותית מהמחירים בישראל.

בחירת מקום לינה וסוגיית ארוחת בוקר

לעומת מדינות רבות אחרות, בהן הדבר הנכון לטבעונים הוא לקחת דירה ולבשל באופן עצמאי את הארוחות, בטח ובטח כשמדובר בארוחת הבוקר, במקרה של אוסטרליה היותכם טבעונים אינה צריכה לפגוע בבחירת מקום הלינה שלכם. בין אם אתם טיפוס של מלונות 4-5 כוכבים ובין אם אתם מעדיפים לישון במוטלים או בדירות- פשוט לכו על זה. אם בחרתם ללון במלונות, המלצתנו היא שלא להזמין ארוחת בוקר בחדר האוכל של המלון (למעט מקומות ספציפיים מאד), אלא ליהנות מבתי הקפה הסמוכים למקום הלינה שלכם: האופציות שלכם יהיו מגוונות הרבה יותר. אם בחרתם בדירה או בקרוואן, תוכלו לפעמים לבשל לעצמכם ולפעמים לאכול בחוץ.

בונוס לטבעונים של נו ווריז טורס: ברחבי אוסטרליה פזורים מספר בתי אירוח בסגנון B&B שהם 100% טבעוניים: החל מהאוכל המוגש במקום ועד למצעים ולמוצרי ההיגיינה שבמקלחת. מקומות אירוח נוספים בסגנון B&B הם Vegan Friendly- כלומר ישמחו לעשות התאמות בחדר ו/או בארוחות לטבעונים.

שימו לב: מטיילים שבכוונתם להגיע ליעדים נוספים שמחוץ לחוף המזרחי לא ימצאו בכל מקום את המבחר הרב והנגיש שזמין בחוף המזרחי, ובמקרים כאלו, צריך לפעול לפי הכלל הבא: ככל שהיעד הופך לנידח יותר, כך מומלץ להעדיף ללון בדירות עם מטבח או בבקתות שבחניוני הלילה בהן יש מטבחונים. כמובן שהכל תלוי מקום. למשל: בעיר אדלייד וסביבתה בהחלט תוכלו להסתדר גם אם תשנו בבתי מלון, וכך גם בעיר הוברט שבטזמניה.

איך מסתדרים בטיולים מאורגנים?

טיולים מאורגנים חד יומיים או טיולים מאורגנים המתפרשים על פני מספר ימים, הם דרך פופולארית ונפלאה להכיר איזורים באוסטרליה ללא צורך בנהיגה ומבלי לעבוד קשה. אם בעבר טבעונים היו מאחור והיו צריכים לדאוג לעצמם לאוכל, כיום רוב חברות הטיולים המאורגנים דואגות לארוחה טבעונית לכל דורש.

עם זאת, חשוב לדעת כי חלק מחברות הטיולים, במיוחד המקומיות הקטנות, עדיין מפספסות לפעמים וכדאי לוודא כמה פעמים מראש שהארוחה אכן 100% טבעונית, ואפילו לשאול מה כלול בארוחה. כמו כן, לעיתים איכות הארוחה הטבעונית נמוכה יותר מאיכות הארוחה הרגילה, ועדיין, אם תהיו עירניים, ברוב המקרים הכל יסתדר כשורה.

טבעונות בדרכים

אפליקציית Happy Cow- האפליקציה הגדולה והמוכרת ביותר בקרב המטיילים הטבעונים בעולם. באפליקציה ניתן למצוא סביב המיקום שלכם את כל בתי העסק הטבעונים ועוד בתי עסק שמציעים אפשרויות טבעוניות. האפליקציה היא ללא ספק כלי עזר משמעותי שכל מטייל טבעוני חייב להוריד לפלאפון שלו לפני הנסיעה.

שווקים- כמעט בכל יישוב באוסטרליה, גם ביישובים הקטנים והמרוחקים ביותר, מתקיימים שווקים על בסיס קבוע: יומי/שבועי/דו שבועי/חודשי. בשווקים תוכלו למצוא לא פעם דוכנים המוכרים אוכל טבעוני, לעיתים אוכל בריא ולעיתים קינוחים מושחתים או מנות פלאפל. מומלץ להתעדכן במרכזי המבקרים של העיירות בהן אתם שוהים מתי מתקיימים השווקים המקומיים.

דוכני פירות וירקות בצידי הדרכים- הנוסעים באיזורים הכפריים של אוסטרליה יתקלו לא פעם בדוכני פירות וירקות טריים שהגיעו ישירות מהחקלאי- לא רק שהסחורה טרייה ומצוינת, המחירים לא פעם זולים באופן משמעותי ממחירי הסופרים.

תחנות הדלק 7/11- חדש מהתנור! בתחנות הדלק 7/11 ישנם כריכים טבעונים. בין היתר ניתן למצוא כריך חביתה טבעונית, כריך עם נקניקיה טבעונית, כריך עוף טבעוני ואפילו פאי טבעוני!

3 המקומות הטובים ביותר לטבעונים באוסטרליה

מלבורן – האחת והיחידה- בירת הטבעונות של אוסטרליה. הטבעונות במלבורן היא כבר מזמן לא טרנד, אלא דרך חיים שמורגשת בכל מקום. כמה מהמסעדות ומבתי הקפה הטובים ביותר בכל היבשת לטבעונים נמצאים בעיר. ניתן אף לקיים סיור טבעוני במלבורן שכולל מעבר במספר בתי עסק לבילויים וטעימות. רובע פיצרוי הידוע בחיי הלילה שלו ובאופיו הצעיר ידוע כיעד לוהט לטבעונים בעיר.

בריסביין וגולד קוסט -אם אתם נמצאים בבריסביין, הלסת שלכם לא תפסיק לעבוד. אוכל משובח ברמה גבוהה מאד, הכולל היצע טבעוני מרשים. גולד קוסט ידועה במאפיות ובבתי הקפה המציעים מאפים וקינוחים טבעוניים מדהימים. אין כמו לקחת כמה קינוחים ומאפים בטייק אוואי ולשבת מול אחד החופים הקסומים של גולד קוסט.

ביירון ביי – אמנם סמוכה לגולד קוסט ולבריסביין, אך לביירון ביי מגיע את כל הכבוד להתקיים בזכות עצמה ברשימה שלנו. עיירת החוף המפורסמת ביותר באוסטרליה היא ללא ספק אחד המקומות הטובים ביותר להיות בהם טבעוני ביבשת. העיירה ידועה באורח החיים הבריא של רבים מתושביה, ולכן ביירון ביי היא המקום לאוהבי Raw-Food, מיצי בריאות ותזונה על בסיס פירות וירקות. תיירים מגיעים לביירון ביי מכל רחבי אוסטרליה בכדי להתנסות פעם אחת באוכל הטבעוני שבעיירה. כמו במלבורן, חיי הלילה השתלבו היטב עם האוכל הטבעוני וברים רבים מציעים בתפריט שלהם פיצה טבעונית או בורגר טבעוני.

3 חוויות מומלצות לטבעונים באוסטרליה

סיור בחוות חופש- הגודל של אוסטרליה וחוסר הצפיפות אפשרו להקים לא מעט חוות חופש ברחבי היבשת. מספר לא מבוטל של בעלי חיים ניצלו במשך השנים מתעשיית הבשר המקומית וזכו לשיקום וחיים חדשים בחוות חופש רחבות ידיים. חוות חופש רבות יאפשרו לכם לתאם סיור בשטחן ואף להשאר להתנדב בהן לתקופה מסויימת.

ביקור בשוק הטבעוני של סידני – אולי השוק הטבעוני הקבוע הגדול והחשוב ביותר שיש לאוסטרליה להציע. השוק מתקיים בכל יום ראשון השלישי שחל בחודש בין השעות 9:00-16:00 ב-Moore Park שמדרום למרכז העיר. בשוק ניתן ליהנות מאוכל טעים ומהופעות חיות, וכן לרכוש פריטי אופנה, אקססוריז ומוצרים נוספים.

חגיגה בפסטיבל הטבעוני של אדלייד- כבר ציינו שהעיר אדלייד היא עיר הפסטיבלים של אוסטרליה? בעיר מתקיים אחד מפסטיבלי הטבעונות הגדולים באוסטרליה. חגיגה של יומיים הכוללת מוזיקה והופעות חיות, שווקים, הרצאות ופעילויות. הפסטיבל לרוב מתקיים בסוף אוקטובר-תחילת נובמבר, כך שאם אתם באוסטרליה בתקופה זו- אל תפספסו!

כל המטיילים הטבעונים שלנו יקבלו יעוץ קולינרי מורחב ומותאם אישית עם המלצות למסעדות הטבעוניות הטובות ביותר, רשימת מקומות לינה מומלצים בכל יעד וכן רשימת אירועים מומלצים לקהל הטבעוני. אזהרה: אוסטרליה עלולה להיות ממכרת למטייל הטבעוני- אתם עלולים להרגיש בבית מהרגע הראשון, ויתכן שלא תרצו לחזור.

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!