טרקים בניו זילנד

טרקים בניו זילנד

בניו זילנד, המכונה גם "ארץ הטרקים", תוכלו לצעוד באלפי מסלול הליכה שעוברים בין נופים מגוונים. מבין אלפי ההליכות, רשות השימור הניו זילנדית (DOC) הגדירה עשרה מסלולי הליכה וטרקים כ"מסלולים הגדולים/המובחרים ביותר", או בשפה המקומית- The Great Walks. מטרת הליכות אלו להציג לצועדים בהן את מיטב נופיה של ניו זילנד, ועל כן רוב ה"Great Walks" נמשכות בין 3-4 ימים. לכל טרק/הליכה נופים שונית לחלוטין: רכסי הרים, יערות גשם, אגמי קרחון, חופי אוקיינוס בתוליים, צמחייה אלפינית, פיורדים, הרים ונהרות הם רק חלק מהנופים שתוכלו להתרשם מהם בעת ההליכה. חלק מהטרקים צברו מוניטין מעבר לכל דמיון, ופורסמו בכל העולם, כגון טרק המילפורד, ועל כן, כדי לצעוד בהם, עליכם לתפוס מקום חודשים רבים מראש. עשרת מסלולי ההליכה והטרקים המובחרים פזורים בכל רחבי ניו זילנד: באי הצפוני קיימים 3 מסלולים, באי הדרומי 6 מסלולים ועוד מסלול אחד באי סטיוארט איילנד.

שימו לב!

כתבה זו מתארת את רשימת ההליכות הגדולות והמובחרות של ניו זילנד למטיילים. הכתבה מתמקדת אך ורק באופי המסלול של כל אחת מההליכות והנופים הנשקפים בדרך, ואינה עוסקת בהכנות, מכל סוג שהוא, הנדרשות כדי לבצע את ההליכות. 

כדי לבצע חלק מההליכות, תדרשו לשריין בהן מקום זמן רב מראש, ולהזמין מבעוד מועד את סידורי הלינה והתחבורה לטרק. כל מטייל נדרש לבדוק בעצמו את העונה המומלצת ביותר לביצוע המסלול ולוודא בשטח שמזג האוויר ביום ההליכה מאפשר את קיומה (מוזמנים לעיין במפת ניו זילנד כדי להבין היכן הטרקים נמצאים). בנוסף, על המטיילים לצאת לטרק עם כל הציוד ההכרחי להליכות של מספר ימים עם לינה בשטח: לרבות בגדים חמים, משקפי שמש, מעילים, מדרסים ונעליים המתאימות לטרק (נעלי שטח/הרים וכו..), אוכל, מים, כפפות ועוד. אין לראות ברשימה זו רשימה מלאה ואחריות מכל סוג שהוא לביצוע ההליכות בשטח.

אם בכוונתכם להתנסות באחת מה-Great Walks או ביותר, אנו ממליצים בחום שלא לצאת למסלולים לפני שתפנו לייעוץ מתאים או לפני שתשוחחו עם אנשים שכבר צעדו בטרק ויכולים לייעץ ולסייע לכם.

 

Great Walks באי הצפוני

 

Tongariro Northern Circuit

אורך: 50 ק"מ

זמן: 3-4 ימים

קושי: בינוני-קשה.

סוג המסלול: מסלול מעגלי- מתחיל ומסתיים ב- Whakapapa Visitor Centre.

הליכה זו היא בעצם הגרסה הארוכה לטרק היומי הידוע: Tongariro Alpine Crossing. מי שזמנו בידו, יוכל לבצע את הטרק המלא שעובר בין נופים וולקניים ונופים מדבריים המאפיינים את הפארק הלאומי טונגרירו. בעת ההליכה תוכלו להשקיף על אגמי הטורקיז המפורסמים, על הפסגות הגעשיות ועל המכתשים של פארק הטונגרירו. הפארק הלאומי טונגרירו ונופיו מהווים אתרי עלייה לרגל בקרב מעריצי טרילוגיית שר הטבעות. הר Ngauruhoe המכונה Mt Doom בטרילוגיית הסרטים, בו חושלה הטבעת, הוא האיזור בו מתמקדת הליכה גדולה זו.

 

Lake Waikaremoana Great Walk

אורך: 46 ק"מ

זמן: 3-4 ימים

קושי: קל-בינוני.

סוג המסלול: מסלול בכיוון אחד- אך ניתן להתחיל משני הצדדים. נקודות הקצה הינן Onepoto  ו- Hopuruahine.

הטרק הקסום עובר לצד קו החוף המערבי של אגם וואיקרמואנה. המסלול כולל הליכה ביערות העתיקים והצפופים של הפארק הלאומי טה אורוורה ונופי מפלים וחופים מבודדים. תוכלו ליהנות מקולות הציפורים הניו זילנדיות החיות בשלווה רבה ואפילו עם קצת מזל, לפגוש את ציפור הקיווי בשעות הדמדומים. לטרק צד הסטורי, שכן הוא עובר בשטחו של השבט המאורי Ngai Tūhoe, שהתגורר כאן במשך מאות שנים, עובדה המוסיפה רובד נוסף ומרתק להליכה זו.

 

Whanganui Journey– וואנגנוי טרק

אורך: 145 ק"מ (באמצעות קאנו או קיאק)

זמן: 5 ימים בממוצע

קושי: בינוני.

סוג המסלול: מסלול בכיוון אחד באמצעות סירת קאנו או באמצעות קיאק.

תחילת המסלול: Taumarunui.

סיום המסלול: Pipiriki.

טרק הוואנגנוי יוצא הדופן לא סתם מכונה "מסע". הוא אינו כולל הליכה וטיפוס, אלא חתירה בקאנו או בקיאק לאורך נהר הוואנגנוי, הנהר הארוך ביותר בניו זילנד. הציוד האישי של המטיילים נשמר בשקיות אטומות ובתיק/תרמיל המאופסנים יחד אתכם לאורך כל המסע. במשך ימי ה"טרק" תחלפו על פני יערות רחבים שופעי ציפורים ומול נופי תצורות אבן מעניינות כגון קירות אבן גבוהים וקניונים תלולים. תוכלו גם לצאת לטיול רגלי קצר של כ-35 דק' אל "הגשר לשום מקום"- גשר היסטורי שנבנה כדי לאפשר בניית יישובים חדשים בעמק הלא מיושב אליו הוביל הגשר, אך האיזור ננטש בין שתי מלחמות העולם והגשר נשאר עומד בעינו עד היום. למסע בנהר הוואנגנוי גם חשיבות הסטורית, שכן נהר זה שימש בעבר את המאורים לצייד, מסחר ומסע, עד שנאלצו לעזוב את המקום, אך הוא עדיין מקודש לשבטים הילידים. אחת הבקתות שבמסלול, בקתת Tieke Kainga היא גם בקתת מפגש מאורית היסטורית, וכיום מתוחזקת על ידי אחת מהילידים המקומיים, שישמח לארח אתכם ולספר לכם עוד על ההסטוריה של המקום. כל סידורי הלוגיסטיקה לטרק זה צריכים להיעשות מול חברות מקומיות, לרבות הזמנת כלי השייט וסידורי התחבורה לסיום הטרק. למעוניינים בחוויה יותר מתומצתת, ניתן לצאת גם למסלול של 3 ימים אם מתחילים ב- Whakahoro.

 

Great Walks באי הדרומי

 

Paparoa Track– טרק פפרואה

אורך: 55 ק"מ.

זמן: 3 ימים.

קושי: קל-בינוני.

סוג המסלול: מסלול בכיוון אחד.

תחילת המסלול: Smoke-Ho Car Park.

סיום המסלול: Pororari River Car Park.

טרק פפרואה צורף ממש לאחרונה, בשנת 2019, לרשימת ההליכות הגדולות והמובחרות של ניו זילנד כדי לחשוף מקרוב יותר את הצועדים בניו זילנד לנופי החוף המערבי הפראי והשומם של האי הדרומי. הטרק מתמקד בנופי הפארק הלאומי פפרואה, וכולל תצורות אבן שונות ומיוחדות, יערות גשם ותצפיות מרכסי ההרים אל האלפים הדרומיים, אל חופי האוקיינוס של החוף המערבי ואל נהר Punakaiki River.

 

Milford Track– טרק המילפורד

אורך: 53.5 ק"מ.

זמן: 4 ימים.

קושי: בינוני.

סוג המסלול: מסלול בכיוון אחד.

תחילת המסלול: Te Anau Downs.

סיום המסלול: Milford Sound.

הטרק המפורסם ביותר בניו זילנד, שנחשב בעיני רבים גם כיפה בעולם, מתחיל בחלקו הצפוני של אגם טה אנאו, עם שייט בסירה קטנה אל Glade Wharf. מסלול הטרק כולל הליכה לצד נהרות, מעבר בין גשרים תלויים, הליכה ביערות גשם ממוזגים, עלייה למעבר ההרים Mackinnon Pass וכולל אפילו הגעה אל המפלים הגבוהים ביותר בניו זילנד- מפלי Southerland Falls שגובהם הינו 580 מטרים. הטרק מסתיים בפיורד המפורסם, מילפורד סאונד. במהלך עונת השיא ניתן ללכת במסלול מילפורד רק בכיוון אחד: מרציף גלייד ועד למילפורד סאונד. הטרק חייב להסתיים בתוך ארבעה ימים ושלושה לילות, ופקחי השמורה מוודאים שכל מטייל עומד במגבלות הזמן. תחילת הטרק וסיומו נעשים באמצעות העברות בסירות של החברות המקומיות, אותן יש להזמין מראש. המסלול גשום לאורך מרבית השנה (מעל 200 ימי גשם כל שנה) ומומלץ להיערך ולהצטייד בהתאם. אם אינכם מעוניינים בכל המסלול, תוכלו להצטרף לטיול מודרך בקבוצה קטנה או לטיול פרטי של יום אחד בטרק המילפורד ולטעום מנופיו המדהימים של הטרק.

 

Routeburn Track– רוטברן טרק

אורך: 32 ק"מ.

זמן: 2-3 ימים.

קושי: בינוני.

סוג המסלול: מסלול בכיוון אחד- אך ניתן להתחיל משני הצדדים. נקודות הקצה הינן Routeburn Shelter ו- The Divide.

המסלול השני המבוקש ביותר בניו זילנד- גם לטרק הרוטברן מוניטין רב בקרב מטיילים מכל קצוות תבל, הודות לנופי ה-Back Country הנשקפים כמעט מכל פינה של הטרק. המסלול עובר בין שני פארקים לאומיים: הפארק הלאומי פיורדלנד והפארק הלאומי הר אספיירינג. הטרק כולל הליכה בעמקים שעוצבו על ידי קרחונים, הליכה לצד אגמים אלפיניים ועלייה לפסגות. בדרך ילוו אתכם נופי מפלים מרהיבים. הטרק נהנה מתנאי אקלים נוחים ויבשים יותר לעומת טרק המילפורד, במיוחד בצידו המזרחי שקרוב לפארק הלאומי מאונט אספיירינג. למעוניינים בהליכה קצרה יותר, ניתן לטעום ממקטע אחד שאורך מספר שעות מתוך המסלול השלם, בהליכה אישית או מודרכת.

 

Kepler Track– קפלר טרק

אורך: 60 ק"מ

זמן: 4 ימים

קושי: בינוני-קשה.

סוג המסלול: מסלול מעגלי- מתחיל ומסתיים ב- Kepler Track Car Park.

טרק הקפלר מתחיל ממש בסמוך לעיירה Te Anau. יש שיגידו שהוא המסלול היפה ביותר בניו זילנד. הוא תוכנן בקפידה לשם הצגת הנופים האולטימטיביים של ניו זילנד לצועדים בו, ולכן ניתן ליהנות בו מ"ניו זילנד במיטבה". נופי המסלול האתגרי כוללים את האגמים הגדולים אגם טה אנאו ואגם מאנאפורי, הליכה על רכסי הרים, יערות גשם, צמחייה אלפינית ומפלים שוצפים. טרק קפלר מספק הזדמנות למפגש עם ציפורים אלפיניות וביקור במערת נטיפים. טרק קפלר נחשב בעיני חלק מהמטיילים למסלול היפה ביותר מבין מסלולי ה-"Great Walks" בזכות נופי העמקים הנחשפים מפסגת הר Luxmore. 

 

Abel Tasman Coast Track– טרק אבל טזמן

אורך: 54 ק"מ.

זמן: 2-5 ימים.

קושי: קל-בינוני.

סוג המסלול: מסלול בכיוון אחד- אך ניתן להתחיל משני הצדדים. נקודות הקצה הינן העיירה Marahau ו-Wainui Bay.

הפארק הלאומי אבל טסמן- עם חופים מוזהבים, מים צלולים, יערות שופעים, בעלי חיים רבים ותצורות אבן מרשימות, הוא גן עדן טבעי שנשאר מעט מאחור לעומת טרקים אחרים באי הדרומי. מלבד העובדה שטרק אבל טזמן הינו טרק קל יותר מהאחרים, יתרון נוסף שניתן לזקוף לזכותו הוא האפשרות לבצע רק מקטעים מסויימים מהטרק, ולא את כולו: לאורך המסלול מספר חופים ומפרצים המהווים נקודות גישה. הם נגישים על ידי קיאקים או בשייט קצר בסירה. גם המעוניינים בטיול יום קליל, ימצאו כאן את מבוקשם, ויוכלו להיעזר בהקפצה עם סירה מקומית אל אחד המפרצים ומשם לצעוד מספר שעות בלבד בחזרה אל נק' הסיום. את טרק אבל טזמן תוכלו לעשות אפילו כטיול קיאקים של מספר ימים. החוויה מובטחת.

 

Heaphy Track– היפי טרק

אורך: 78 ק"מ

זמן: 4–6 ימים

קושי: בינוני עד קשה.

סוג המסלול: מסלול בכיוון אחד- אך ניתן להתחיל משני הצדדים. נקודות הקצה הינן Brown Hut ו- Karamea.

ההליכה הארוכה מתחילה בצומת של שני נהרות ועוברת בתוך דרכי הפארק הלאומי קאהורנגי הכוללות יערות עבותיים ועצי ניקאו, עד לחוף המערבי. בטרק זה סיכוי גדול מאד לפגוש ציפורים אנדמיות רבות החיות באין כל מפריע בתוך הפארק הלאומי. מדובר בטרק הרבה פחות פופולארי, אך יוצא מן הכלל, בזכות מיקומו המרוחק ממסלולי הטיולים השכיחים. חשוב לשים לב: הטרק עצמו אורך 78 ק"מ, אך אין כביש סלול ישיר בין שתי הנקודות. משמע, תאלצו לנסוע בחזרה כ-430 ק"מ (כ-6:30 שעות) כדי לאסוף את הרכב שלכם. תוכלו להזמין טיסה שתשיב אתכם בחזרה לנקודת הפתיחה, או לחלופין להשתמש בשירותי חברות שמעבירות את רכבי המטיילים מנקודת הפתיחה אל נקודת הסיום. 

 

Great Walks באי סטיוארט

 

Raikura Track– ראקיורה טרק

אורך: 37 ק"מ

זמן: 3 ימים

קושי: קל-בינוני.

סוג המסלול: מסלול מעגלי- מתחיל ומסתיים ב-Lee Bay.

בלב האי סטיוארט איילנד, גן העדן הקטן והפראי של ניו זילנד, נמצאת ההליכה הגדולה/המובחרת הדרומית ביותר שיש לניו זילנד להציע: Rakiura Track- הקרויה על שם האי סטיוארט איילנד (במאורית). עובדה מדהימה היא שההליכה מהווה כ-85% משטחי האי. מלבד היישוב Oban, היישוב המרכזי בעיירה, האי סטיוארט אינו מיושב, והוא מכוסה בצמחייה מקומית עבותה, ומלא בבעלי חיים ימיים ובציפורים נדירות. מסלול ראיקורה הוא התגלמותו של הטבע. ההולכים בטרק זה יהנו מהזדמנות להציץ באחד מיעדי הטבע השמורים ביותר בניו זילנד. הטרק מתאים למטיילים המעדיפים שקט, שלווה ונקודת בריחה מהמולת התיירים.

מוזמנים גם לקרוא על האטרקציות בניו זילנד >>

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני כ- 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!