איך להעביר יום גשום בניו זילנד? המדריך המלא של No Worries Tours

איך להעביר יום גשום בניו זילנד? המדריך המלא של No Worries Tours

"4 עונות ביום אחד" הוא המשפט המפורסם ביותר בכל הנוגע לתיאור מזג האוויר בניו זילנד ברחבי הרשת. אין מטיילים רבים שמצליחים להעביר טיול של חודש ומעלה ללא יום גשום אחד לפחות בניו זילנד. ניו זילנד עלולה להיות גשומה בכל יום בשנה, כולל עונת הקיץ, וכנראה שלעובדה הזו תרומה רבה בהיותה של ניו זילנד אחת המדינות היפות בעולם. כשאתם טסים לניו זילנד מהקצה השני של כדור הארץ, אל תתפסו לא מוכנים כשהגשם מגיע. במאמר הבא תמצאו חלק מההמלצות שלנו איך להעביר ימים גשומים בניו זילנד- אל תשכחו להדפיס אותו ולקחת אתכם כתכנית גיבוי מראש, כדי לשמור על מצב רוח מרומם וכדי שהטיול שלכם לא ייהרס!

אוכל ויין

הצד הקולינרי הוא לא אחד הצדדים המוכרים של ניו זילנד, אך ביום גשום, יש לכם הזדמנות נהדרת לחקור יותר לעומק את טעמי המקומיים. תוכלו להשתתף בסיורי אוכל באוקלנד הנהדרת, בוולינגטון (בירת בתי הקפה העולמית), בקווינסטאון ובעיירות נוספות. אם אינכם נמצאים בסביבה של אחת מהערים הללו, כדאי לנסות לבדוק את אחד מהשווקים המקומיים שמתקיימים לרוב בימי סוף השבוע, כחלק מהתרבות הקהילתית, כמעט בכל עיירה ויישוב בניו זילנד. 

בנוסף, בניו זילנד מספר חבלי יין מוצלחים במיוחד. חבלי היין Hawke's Bay Wine Region ו- Wairarapa הם מחבלי היין הגדולים והמשובחים שיש לאי הצפוני להציע למטיילים. באי הדרומי כדאי לבדוק את חבל היין Marlborough או את Central Otago Wine Region. בכל חבל יין תוכלו ליהנות מטעימות במרכזי המבקרים של כל אחד מהיקבים, להתענג על ארוחה תוצרת המקום ולהתרשם כיצד הכרמים נטמעו היטב בתוך הנוף הניו זילנדי: בתוך עמקים, למרגלות רכסי הרים או מול חופי האוקיינוס.

אם כל זה לא מספיק, בניו זילנד פרושות מבשלות בירה לא רעות כלל. חלקן מציעות סיור עם גישה ל"מאחורי הקלעים" הכולל טעימות, וחלקן פועלות פשוט כמסעדות עם תפריט משקאות המבוסס על תוצרת המפעל. באי הדרומי, הגשום יותר מבין שני האיים, כדאי לשים לב למבשלות הבירה Speight's Brewery שבדונדין, ול- Monteith's Brewery שבעיר Greymouth- העיר הגדולה בחוף המערבי של האי הדרומי.

טיפים לאוכל ויין בניו זילנד: 

  • במשך השנה מתקיימים פסטיבלים ואירועי נושא קולינריים. בדקו במרכז המבקרים הסמוך למיקומכם האם נפלתם על אחד מהימים האלו.
  • בסופי שבוע יקבים, ברים ופאבים מנעימים את האווירה עם אמנים מקומיים המנגנים מוזיקה חיה או עם אירועים מיוחדים ומבצעים.

ניו זילנד

מעיינות חמים ומרחצאות

ניו זילנד בורכה באטרקציות טבעיות רבות. אחת מהן היא הפעילות הגיאותרמית השופעת ברחבי המדינה, ובמיוחד במרכז האי הצפוני. כתוצאה מכך, אחד הבילויים הכיפיים ביותר שקיימים ביום גשום, הוא טבילה במעיינות חמים. 

הדרך הפופולארית ביותר לחוות את המים החמים של ניו זילנד היא ביקור באחד מאתרי המרחצאות שבתשלום. היתרונות של מקומות כאלו הם הפיקוח, הנקיון והשירותים הנוספים הזמינים למבקרים כגון מסעדות/בתי קפה, עיסויים, הזמנת בריכות פרטיות ושימוש במקלחות. שניים ממרכזי המרחצאות המפורסמים בניו זילנד הם:

Polynesian Spa

מרכז המרחצאות המפורסם ביותר באיזור חגורת האש של האי הצפוני. המעיינות הפולינזיים שוכנים בליבה של רוטורואה ומהווים בילוי ערב אצל רוב המטיילים בעיר. במקום בריכות חמות בטמפרטורות שונות, ממש מול גדותיו של אגם רוטורואה.

Hanmer Springs Thermal Pools

זהו אתר המרחצאות הגדול והמפורסם ביותר בניו זילנד, שנמצא בעיירת המרחצאות והספא המפורסמת הנמר ספרינגס, שבאי הדרומי. באתר המרחצאות בריכות חמות בטמפרטורות שונות, בריכה עם מים קרים לצינון הגוף ואפילו פארק מים למשפחות. 

טיפים ליום גשום בבריכות החמות:

  • אם הגשם נסבל, כדאי ליהנות מהבריכות החמות שבאוויר הפתוח. אם הגשם כבד, ישנן גם בריכות חמות מקורות (לעיתים בתשלום נוסף).
  • ביום גשום מאד, פנקו את עצמכם בעיסוי טוב!

ניו זילנד

אטרקציות בחלל סגור: סדנאות, מרכזי מבקרים ומוזיאונים

שהייה בחלל מקורה גדול היא כמובן אחד הדרכים האידיאליות ביותר להעביר יום גשום בכל מקום בעולם, ובטח שבניו זילנד, כשנסיעה למרחקים ארוכים אינה בטוחה. ביישובים רבים בניו זילנד, קטנים וגדולים, מטיילים מוזמנים להצטרף לסדנאות ולהשתתף בתערוכות מעניינות.

בחוף המערבי של האי הדרומי למשל, תוכלו להשתתף בסדנת יצירה תכשיט מאבן ירקן (Jade): אבן הנחשבת יוקרתית מאד בתרבות המאורית. השבטים המאורים ייצרו ממנה כלי מלחמה ותכשיטים לבני המעמד הגבוה. העיירה הטובה ביותר בה ניתן למצוא סדנאות אבן ירקן היא Hokitika- ולכן היא מתאימה למי שבדרכו אל או מהקרחונים שבחוף המערבי.

אם מצאתם את עצמכם בעיר הבירה וולינגטון, או בסביבתה, בדיוק כשהתחיל הגשם, אל תפספסו את סדנת Weta Workshop שנמצאת ב-Weta Caves- מרכז המבקרים של חברת Weta Digital. בסדנה תקבלו גישה למאחורי הקלעים ותלמדו כיצד החברה יצרה ועודנה יוצרת אפקטים, דמויות, פריטי לבוש ואביזרים בסרטים המפורסמים ביותר בעולם הקולנוע, כגון: שר הטבעות, אוואטר, נרניה וקינג קונג.

בדומה לצד הקולינרי, גם בתחום המוזיאונים ניו זילנד אינה מפורסמת במיוחד, ולא רבים שמעו על מוזיאונים מעניינים שקיימים בניו זילנד. כדאי להכיר את:

Auckland War Museum- מוזיאון גדול ומוצלח מאד המרכז את כל הצד ההסטורי של ניו זילנד: במוזיאון אוספים וחפצים של השבטים המאורים, אנדרטה לזכר החיילים הניו זילנדיים שנפלו במלחמות וגם אגף העוסק בפעילות הוולקנית התוססת של ניו זילנד. 

WOW Museum- מוזיאון "וואו" מפעיל שתי תערוכות שונות: האחת היא של רכבי וינטאג' והשנייה של פריטי לבוש יוצאי דופן (חלקם ייחודיים וחלקם שונים ומשונים). אפשר לשלב את הביקור במוזיאון לפני ביקור בחבל היין מרלבורו.

Puzzling World- עולם האשליות של וואנקה, הוא מוזיאון יוצא דופן המתאים לכל הגילאים, בטח ובטח שלמשפחות. בחלל המקורה עולם שלם של פעילויות נפלאות ואשליות מגניבות. ניתן להעביר במקום מספר שעות בקלות רבה, ואם תהיה הפוגה מהגשם, המשיכו אל המבוך הענק שבחוץ.

יום מנוחה

יום מנוחה אינו נראה כדבר שגרתי בעיני כל המטיילים. יתכן שחלק יקבלו את ההצעה בהבנה, ויתכן שהחלק האחר קצת פחות, אך בטיול אינטנסיבי וארוך בניו זילנד יש חשיבות מכרעת לימי מנוחה. אנו תמיד ממליצים למטיילים שלנו על מינימום של יום רגוע/יום מנוחה אחד בשבוע. הניחו לרכב השכור שלכם ליום אחד, ובמקום זאת הקדישו את היום הזה לשוחח בינכם על החוויות שעברתם עד כה, על המשך הטיול, על הצעות לייעול ומחשבות על מה שקורה בחייכם הנורמטיביים בארץ. הרשו לעצמכם לנוח, לקרוא ספר טוב, או אולי דווקא לישון יותר מבדרך כלל. גם או לבשל ארוחה חגיגית בקרוואן או בדירה שתזמינו לכם ליום-יומיים הבאים היא רעיון מצוין למנוחה כשסוער בחוץ. רוצים להשקיע עוד יותר? הזמינו לכם מקום לינה ברמה גבוהה במיוחד ליום הגשום, שכולל אמבט או ג'קוזי בתוך החדר והרשו לעצמכם מעט להתפנק.

ניו זילנד

שייט בפיורדים

לא, לא טעינו: שייט באחד מהפיורדים המפורסמים של ניו זילנד, מילפורד סאונד או דאוטפול סאונד הוא פעילות מומלצת במיוחד ביום גשום בניו זילנד! אתם בטח שואלים למה? מכיוון שהנופים בפארק הלאומי פיורדלנד מתעצמים והופכים ליפים ביותר כשמזג האוויר אינו במיטבו! השייט במי הפיורדים הוא חוויה קסומה ביום שמשי ורגוע, אך הופך לחוויה מרגשת וסוערת, תרתי משמע, ביום גשום. השייט בפיורדים המלווה בעננות כבדה מעל לסירה שלכם, ובמפלים גועשים שנשפכים ממצוקים במורד קירות האבן, יהפוך ליום בלתי נשכח. כשתסתכלו על החוויה בסוף היום, או בחלוף הזמן, היא תצטייר לכם כיום שבו השתתפתם בסרט טבע אמיתי! 

טיול בניו זילנד

פעילויות ואטרקציות נוספות

מטיילים בהרכב משפחתי וזקוקים לרעיונות נוספים? יש עוד אין סוף פעילויות ואטרקציות נוספות: צפייה בסרט, בילוי בקניון, באולינג, חדר בריחה, קיר טיפוס במתחם מקורה, משחקייה ועוד..

מוזמנים להתייעץ איתנו ונשמח לבנות לכם מסלולים מדהימים בהתאמה אישית, או לצרף אתכם לטיול מאורגן בניו זילנד.

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני כ- 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!