בית האופרה בסידני

בית האופרה בסידני

בית האופרה שבעיר סידני הוא אחד מהאייקונים הגדולים ביותר בהסטוריה  של יבשת אוסטרליה, אשר צורף בשנת 2007 לרשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו. בית האופרה של סידני הוא אחת מנקודות הציון המרגשות ביותר לכל מטייל המגיע לאוסטרליה.

רעיון הבנייה של בית האופרה

המחשבה על בית אופרה לעיר סידני החלה לרקום עור וגידים בשלהי שנות ה-40, כשמנהל הקונסרבטוריון הלאומי של NSW פנה לראש הממשלה המקומי, בבקשה להקים בניין שירכז את כל המופעים וההצגות של העיר, מפני שבית העירייה של סידני, שהיה אחראי לכך באותה תקופה, כבר לא עמד בעומסי הביקוש.

בשנת 1955 עיריית סידני יצאה בתחרות עיצוב בינלאומית, אליה נרשמו חברות ואדריכלים מ-32 מדינות שונות. כעבור שנתיים, הוחלט כי האדריכל דני יורן אוטזון, שהציג את חזונו המקורי ויוצא הדופן ליצור מבנה גדול ומפואר ששיאו יהיה קירוי דמוי קונכיות, הוא האדם שיוביל פרוייקט בניית בית האופרה.  

על התכנון וההקמה

מהנדסי פרוייקט בית האופרה החליטו כי הוא יוקם בלב העיר, ממש על שפת הנמל בחצי אי הקרוי Bennelong Point. לצורך בניית בית האופרה, השתמשו אדריכלי הפרוייקט בטכנולוגיה המתקדמת ביותר שהיתה זמינה בתקופה זו בעודם שוברים שיאים הנדסיים חדשים.

בסופו של דבר, יורן אוטזון לא זכה לסיים את תכנונו של בית האופרה, מכיוון שבתכנית הבנייה שהכין נמצאו ליקויים רבים כולל מידע רב שהיה דל או חסר כלל. הוא הודח מתפקידו לאחר שנמצאו ליקויים בקירוי ובאולמות בית האופרה וכן לאחר שהתגלה כי התקציב להשלמת הקמתו של בית האופרה היה גדול בהרבה מהשערתו במקור. לאחר הדחתו של יורן אוטזון, האדירלכ הדני לעולם לא שב לאוסטרליה ולא זכה לראות בעיניו את בית האופרה. 

הבנייה ארכה 14 שנים, וכ-10,000 פועלים לקחו בה חלק. בעוד שבשלבי התכנון המקורי שוער כי עלות הפרוייקט תסתיים בסכום של כ-7 מליון דולרים בלבד, הוא הסתכם בלא פחות מ-102 מליון דולר!

מסיום ההקמה ועד היום

בשנת 1973 בית האופרה המלכותי של העיר סידני נחנך על ידי המלכה אליזבת השנייה. בזכות עיצובו הייחודי, בית האופרה נבחר לשמש כהשראה ללוגו של האולימפיאדה שהתרחשה בעיר בשנת 2000. 

בבית האופרה ניתן כיום למצוא כ-1,000 חדרים, 10 אולמות, 4 מסעדות ו-6 ברים. באולם הקונצרטים של בית האופרה נמצא העוגב הגדול ביותר בעולם. בית האופרה מארח כ-1,500 מופעים מכל רחבי תבל, הנצפים על ידי כ-1.2 מליון אנשים מדי שנה. 

 

בית האופרה בסידני

 

בית האופרה של סידני כנקודת ציון משמעותית בעיר

  • הודות לעיצוב המרשים ביותר של בית האופרה, הוא זכה לשמש כהשראה ללוגו של האולימפיאדה שהתקיימה בעיר בשנת 2000.
  • בית האופרה משמש כנקודת פתיחה לתחרויות ספורט רבות כגון מרתונים ומירוץ היאכטות הידוע "סידני להוברט".
  • בית האופרה נחשב כמקום המבוקש וה"שיקי" ביותר להיות בו בחגיגות ערב השנה החדשה.

ביקור בבית האופרה של סידני

  • כל מטייל בעיר סידני מוזמן להתרשם בדרכו שלו מבית האופרה שבמרכז העיר סידני. תוכלו לשבת ולהצטלם במדרגות האופרה המפורסמות, לסייר מסביב למבנה הבומבסטי וגם להכנס לתוך המבנה כדי להתרשם מהחלל הציבורי.
  • תוכלו לחבור לסיורים מקצועיים בתשלום: לסיור מאחורי הקלעים של בית האופרה, או לסיור כללי המלווה בהסברים.
  • דרך מצוינת ליהנות מבית האופרה, היא לצפות במופעים ומחזות המתקיימים באופן קבוע. עלות הכרטיסים משתנה בהתאם למופע והיא נעה בין מעשרות דולרים לכרטיס ועד למאות דולרים.

להזמנת סיור בבית האופרה.

לאתר הרשמי של בית האופרה

להזמנת כרטיס למופע בבית האופרה, לחצו כאן.

קראו גם על: העיר סידני.

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!