דונדין- העיר המושמצת של ניו זילנד

דונדין- העיר המושמצת של ניו זילנד

במהלך הטיול שלכם לניו זילנד, או בשלבי תכנון הטיול, אתם עשויים לקבל ולהתקל בהמלצות וטיפים רבים. אחת ההמלצות העקביות ביותר שבה אנו ומטיילנו נתקלים, היא ש"אין טעם להגיע לדנדין". האם זה באמת נכון? לדעתנו ממש לא!

 

מי את Dunedin?

דנדין היא עיר בגודל בינוני היושבת בדרום החוף המזרחי שבאי הדרומי. בעיר ובסביבתה מתגוררים כ-130,000 תושבים, מתוכם יותר מ-20,000 סטודנטים, הודות לעובדה שבעיר נמצאת אוניברסיטת אוטאגו, האוניברסיטה הראשונה של ניו זילנד ואחת מהאוניברסיטאות הטובות ביותר במדינה. לעיר הסטוריה עשירה מתקופת הבהלה לזהב, ואף מספר מוזיאונים מרתקים, והיא משמשת כשער היציאה לטיולים בחצי האי אוטאגו.

למי דנדין מתאימה?

ראשית, נדגיש כי ביקור בדנדין מתאים לכל אחת ואחד שמתכוונים לטוס לניו זילנד. בעיר ומסביבה שפע של פעילויות ואטרקציות לכל סוגי המטיילים לרבות זוגות, משפחות ותרמילאים. ניתן לטייל בחצי האי אוטאגו, או לקחת פסק זמן מהטבע וליהנות מפעילויות אורבניות. יתרה מכך, בדנדין שורר מזג אוויר נוח ושמשי יותר ביחס לאיזורים רבים אחרים באי הדרומי.

 

מה יש לעשות כאן?

  • חצי האי אוטאגו ובעלי חיים ימיים- דונדין היא שער היציאה לטיולים בחצי האי אוטאגו הממוקם בסמוך לפאתי העיר. חופים קסומים, בעלי חיים ימיים, תצפיות ומורשת. ניתן לטייל בחצי האי אוטאגו כחצי יום ועד מספר ימים. חצי האי אוטאגו הוא אחד משני היעדים הטובים ביותר לצפייה בבעלי חיים ימיים בניו זילנד (יחד עם קאיקורה): בחצי האי אוטאגו תוכלו למצוא לא מעט כאלה: מושבות כלבי ים, אריות ים רובצים על החוף, ואף פינגווינים, כולל הפינגווין הקטן בעולם, הפינגווין הכחול. אם כל זה לא מספיק, בחצי האי אוטאגו נמצאת מושבת האלבטרוס המלכותי, היחידה מסוגה בעולם. האלבטרוס היא הציפור עם מוטת הכנפיים הגדולה ביותר בעולם, כ-3.5 מטרים. נוסעים לניו זילנד עם ילדים? דאגו להקצות לפחות יום אחד בחצי האי אוטאגו.
  • העיירה הסקוטית של ניו זילנד- מי שאוהב ארכיטקטורה, ימצא בקלות פינה חמה בלב לדנדין. הסקוטים והאירים הם מראשוני המתיישבים בדנדין ועל כן ניתן להבחין בקלות במורשת שהשאירו אחריהם. מומלץ לסייר בין המבנים הויקטוריאנים הפזורים ברחבי העיר ובינהם בניין הרכבת, בנייני האוניברסיטה ובית הכלא הישן.
  • עיר מצוינת לכל משפחה- מסלולי רכיבה באפניים בסמוך לעיר, אטרקציות עירוניות כולל הרחוב התלול בעולם, מוזיאונים אינטראקטיביים, חופים שקטים ובעלי חיים ימיים כבר אמרנו?
  • צמחונים/טבעונים? דנדין היא בדיוק בשבילכם! הודות להיותה עיר צעירה וסטודנטיאלית, תוכלו למצוא בבתי הקפה והמסעדות מנות ללא בשר ואף מנות טבעוניות רבות, מאפים וקינוחים. מיותר לציין שכמעט בכל בית קפה תוכלו להשיג בקלות חלב סויה או חלב שקדים.
  • צפייה באורות הזוהר הדרומי– מי שבמקרה יגיע לדנדין בחודשי החורף, אולי לצרכי עבודה או לכנס באוניברסיטה, יוכל לנסות את מזלו בנסיון לצפות באורות הזוהר הדרומי מסביבתה של דונדין. זהו אחד האיזורים הבודדים בניו זילנד מהם ניתן לצפות באורות הזוהר!

 

לתכנון טיול בהתאמה אישית לניו זילנד לחצו כאן

 

מתי כדאי לבקר בדנדין והאם צריך להזמין לינה ואטרקציות מראש?

בדומה לרוב היעדים המרכזיים בניו זילנד, מומלץ לבקר בדנדין בין החודשים ספטמבר לאפריל. התקופה הטובה ביותר היא בין ינואר למרץ. שימו לב כי חודש דצמבר ידוע כחודש של טקסי סיום הלימודים באוניברסיטת אוטאגו המפורסמת. משפחות מכל רחבי ניו זילנד מגיעות לדנדין, והאווירה תוססת אך צפופה, ולכן חובה להזמין את הלינה בעיר מראש. את רוב האטרקציות שבעיר ובחצי האי אוטאגו אין צורך להזמין מראש- יום או יומיים לפני בהחלט יספיקו (למעט חודש דצמבר).

 

טיפ קטן: מה בכל זאת לא לעשות כשמגיעים לדנדין?

אם החלטתם לארוז את החפצים ולצאת עם הרכב השכור לכיוון דנדין, זכרו שלא לקנות כרטיסים לסיור ברכבת הנופית: הקרונות צפופים, ישנים ואינם נוחים, והנופים שתראו בדרך אינם משתווים לנופיה המרשימים של ניו זילנד.

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני כ- 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!