הפארק הלאומי טונגרירו-Tongariro National Park

הפארק הלאומי טונגרירו-Tongariro National Park

ניו זילנד ואוסטרליה

הפארק הלאומי טונגרירו שוכן במרכז האי הצפוני, במרחק של כשעה וחצי נסיעה מדרום לעיירה טאופו. פארק הטונגרירו הוכרז כפארק הלאומי הראשון של ניו זילנד, והרביעי בסך הכל בעולם! בפארק שלושה הרי געש שעדיין פעילים- בנובמבר 2012 התפרץ בפעם האחרונה הר הטונגרירו, ההר שעל שמו קרוי הפארק. הרי הגעש בין היתר מקודשים גם למאורים. המכלול הזה הוביל להכרזה על הפארק הלאומי טונגרירו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.
בפארק הלאומי טונגרירו מסלולי הליכה רבים למתחילים ולמטיבי לכת כאחד. טרק הטונגרירו קרוסינג (Tongariro Alpine Crossing) נחשב כמסלול היומי הטוב והיפה ביותר בניו זילנד והוא חלון הראווה של הפארק. הטרק ברמת קושי בינונית עד גבוהה. אורכו כ-19.4 ק"מ והוא מסלול בכיוון אחד. בטרק הטונגרירו קרוסינג עוברים המטיילים בין מכתשים, הרי געש, אגמי אזמרגד תכולים ונופים מדבריים.
כדי להטיב עם הסיכויים לצאת לטרק הטונגרירו קרוסינג ולמסלולי הליכה אחרים, מומלץ להגיע לפארק בשיא עונת הקיץ. חשוב לדעת כי מזג האוויר בפארק אינו יציב וגם בעונת הקיץ ישנם סיכויים לגשמים ולרוחות חזקות שימנעו מכם לצאת להליכות ארוכות, ולכן לפני כל יציאה לטרק בפארק, חובה להצטייד בלבוש הולם, לבדוק את מזג האוויר מדי יום ולהוועץ עם מרכז המבקרים.
מלבד הליכות, בפארק מסלולים לרכיבה על אפניים ואתרי צילום רבים מטרילוגיית שר הטבעות. לחובבי הסרטים מומלץ לעבור בפארק ולו רק כדי לחפש אחר הלוקיישנים הייחודיים של שר הטבעות. בעונת החורף הפארק משמש כאתר סקי פופולארי לתושבי האי הצפוני.

אנו בנו ווריז טורס נשמח לתכנן לכם טיול בנהיגה עצמית בניו זילנד!

לא רוצים לנהוג בצד השני של הכביש? אין בעיה! יש לנו גם טיול מאורגן בניו זילנד הכולל את כל האתרים הייחודיים ביותר.

שתף:
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!