טיול בנורת'לנד- ניו זילנד

טיול בנורת'לנד- ניו זילנד

לפעמים נדמה שחבל נורת'לנד (Northland) נותר חלק נפרד איי שם בקצה הצפוני של ניו זילנד, ריק ממליוני התיירים הפוקדים את המדינה מדי שנה. כשכמעט כל תייר נוטה לוותר בטיול הראשון שלו על הקצה הצפוני של ניו זילנד, חבל נורת'לנד פשוט מחכה שתגיעו לחקור אותו: חופים ריקים מאדם, שפע בעלי חיים ימיים, כבישים מפותלים, גבעות ירוקות, יערות עצי קאורי, מפלים, עיירות מקומיות ועושר תרבותיהם רק חלק ממה שיש לארץ הצפון להציע.

דרכי טיול בנורת'לנד

שטחה של ארץ הצפון מתחיל ממש מצפון לעיר אוקלנד ומסתיים במצוקים שבקצה הצפוני של ניו זילנד, עליהם ממוקם מגדלור קייפ ריאנגה (Cape Reinga). החבל הכפרי נגיש מאד לכל מי שנוחת באי הצפוני או עוזב ממנו, ולא תצטרכו לטרוח במיוחד כדי להגיע אליו. כל שתצטרכו הוא לשכור רכב ולהצפין מאוקלנד. ניתן לטייל מאוקלנד במסלול מעגלי, או לחלופין להתמקם במפרץ האיים (עליו נרחיב בהמשך) ולצאת ממנו לטיולי כוכב. מומלץ לטייל בנורת'לנד בין מספר ימים ועד 10 ימים לכל היותר. אחד היתרונות הגדולים ביותר של האיזור הוא שכמעט בכל מקום לא תצטרכו לשריין מקומות לינה מראש ותוכלו לטייל בספונטאניות.

מזג האוויר של הצפון

מזג האוויר בנורת'לנד יחסית נוח יותר מיתר חלקיה של ניו זילנד- זהו עוד אחד מיתרונותיו הגדולים של האיזור. בעונת הקיץ, דצמבר-מרץ, יתכנו ימים חמים של 20-28 מעלות ומעט ימי גשם (יש לקחת הכל בעירבון מוגבל, מאחר שניו זילנד תמיד מפתיעה), וגם בעונת החורף ובעונות המעבר הטמפרטורות סבירות, ועל כן ניתן לטייל בקצה הצפוני של ניו זילנד כמעט בכל יום בשנה.

מה לעשות בחבל נורת'לנד?

3 ההמלצות הנבחרות של נו ווריז טורס למטיילים בנורת'לנד:

הים המנצנץ של מפרץ האיים (Bay Of Islands)- חופי רחצה נפלאים, מסלולי הליכה בין הגבעות מול נופי האוקיינוס והמפרץ, סצינה קולינרית מצוינת ומפגש עם בעלי חיים ימיים רבים- מפרץ האיים היוקרתי הוא היעד התיירותי ביותר בחבל נורת'לנד, ומתאים מאד לכל המטיילים, לרבות משפחות הזקוקות למנוחה בין ימי הטיול שלהן.

 

מגדלור קייפ ריאנגה שבקצה העולם (Cape Reinga Lighthouse)- במרחק של כ-430 ק"מ (כ-6 שעות נהיגה) מאוקלנד, נמצאת הנקודה הצפונית הנגישה ביותר של ניו זילנד. נפגשים בה ים טזמן והאוקיינוס השקט שיוצרים סחרור של צבעים ועוצמה במים. מהמגדלור נשקפים נופים מדהימים אל הים וכן נמצאים שלטים עם כיוונים ומרחקים ליעדים אחרים ברחבי העולם. זהו גם אחד המקומות החשובים ביותר לשבטים המאורים, המאמינים שנשמות יקיריהם יוצאות מכאן למסעותיהן בעולם הבא. ניתן להגיע לכאן בנסיעה עצמית, או בטיול מודרך הכולל נסיעה ברכבי 4X4 בחוף המפורסם 90 Mile Beach וגלישה בדיונות החול היורדות אל החוף, או בטיסה נופית מודרכת ממפרץ האיים למי שאינו רוצה להתרחק יותר מדי לנהגים- אל תשכחו לצאת לדרך בבוקר עם מיכל דלק מלא, כיוון שלא תמצאו תחנות שירות רבות במשך היום.

 

Waipoua Forest- יער וואיפואה והיערות הסמוכים לו מרכיבים את השטח המיוער הגדול ביותר בנורת'לנד. היער הוא ביתו של עץ הקאורי המרשים, העץ השני בגודלו בעולם, מיד אחרי הסאקויה. העץ הקאורי הגבוה בעולם נמצא גם הוא בשמורה: שמו "אדון היער", גילו מעל ל-2000 שנים והוא מתנשא לגובה של מעל ל-50 מטרים. כשתעמדו לידו תרגישו את עוצמות הטבע בשיאן. ביער מתגוררים גם לא מעט ציפורים ועופות, בהן ניתן למנות את הקוקאו והקיווי, וניתן להצטרף לסיורי לילה המתקיימים באופן קבוע בשמורה בעקבותיהם.

 

למי מתאים טיול בנורת'לנד?

3 היעדים המומלצים שלנו הם רק חלק מתוך רשימה מכובדת מאד של אתרים, פעילויות ואטרקציות המחכים למטיילים בכל ימות השנה. האיזור מתאים מאד לכל סוגי המטיילים באשר הם, והוא גם אחד האיזורים הטובים ביותר לטיול בקרוואן באי הצפוני, מפאת החוסר ביישובים גדולים עם מקומות לינה. המלצתנו היא לשקול טיול לנורת'לנד במידה ואתם מטיילים יותר מחודש בניו

זילנד או לחלופין אם לא מדובר בטיול הראשון שלכם במדינה. סיכוי טוב שבסוף תהיו מופתעים לטובה.

לתכנון מסלול בניו זילנד לחצו כאן.

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני כ- 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!