מסלול טיול באוסטרליה

מסלול טיול באוסטרליה

כיצד מתכננים מסלול טיול באוסטרליה?

גודלה של אוסטרליה עצום- היא לא רק ארץ, היא יבשת, ולנו כישראלים קשה מאד לתפוס את משמעויות הגודל האסטרונומי הזה. עובדה זו מכריחה אותנו לעשות משהו שאנחנו לא תמיד אוהבים: לתכנן את מסלול הטיול באוסטרליה מראש. גם אם אינכם רגילים לכך, ההשקעה בסופו של דבר תשתלם. תכנון מדוקדק של הטיול יאפשר לכם להשיג את מטרות הטיול שלכם באוסטרליה וליהנות מכל מה שיש ליבשת היפהפייה הזאת להציע.

החוף המזרחי- איפה שהכל מתחיל

החוף המזרחי באוסטרליה הוא המקום בו נמצאים רוב האתרים המפורסמים ואטרקציות החובה שמציעה אוסטרליה למטיילים. בין אם אתם באים בשביל צלילות, חופים, טרקים מרהיבים, בעלי חיים, תרבות- הכל מאד זמין לאורך חופה המזרחי של אוסטרליה.

"יופי" תאמרו, "בואו נשכור רכב, נתחיל בדרום היבשת וניסע לאורך החוף המזרחי עד לצפון, עם עצירות באטרקציות השוות יותר". אך הדבר אינו פשוט כל כך. משמעות נסיעה במכונית לכל אורך החוף המזרחי מסידני ועד לקיירנס היא לגמוא כ-2600 ק"מ. אם חשבתם להתחיל את הנסיעה ממלבורן, תגלו שהנסיעה עד לקצה הצפוני אורכת אפילו כ-3600 ק"מ. אם אתם מגיעים לטיול באוסטרליה שאורך פחות חודש וחצי, כנראה שזה לא הדבר הנכון לעשות.

אם זמנכם אינו בידכם, הדרך האידיאלית למעבר בין יעדים באוסטרליה הוא בטיסות פנים. רשת הקווים האוויריים באוסטרליה היא ענקית, היצע הטיסות גדול מאד והמחירים נוחים יחסית- במיוחד כשמדובר במעבר בין יעדים בחוף המזרחי. במידה ואתם מגיעים לאוסטרליה בתקופה של עונות מעבר, נמליץ על מעברים שמתחשבים בעונות השנה, כלומר לטוס למקום בו מזג האוויר צפוי להיות אידיאלי באותו הרגע. אם אתם מגיעים בעונת הקיץ, בה אין הבדלים משמעותיים במזג האוויר לכל אורך הטיול שלכם, מומלץ לבחור במעברים בין תצורות נוף שונות.

מזמינים מראש- חוסכים כסף ואכזבות

כדי ליהנות מכל האפשרויות שיש לחוף המזרחי של אוסטרליה להציע, משונית האלמוגים המפורסמת בצפון ועד לערי הנמל התוססות בדרום, כדאי להזמין מראש את טיסות פנים בין היעדים המרכזיים של הטיול.

דבר נוסף שחשוב לשים אליו לב, הוא שבאוסטרליה לא חסרים חגים, חופשים וימי מנוחה, והאוסטרלים הם עם אקטיבי וחובב טיולים. לעובדה זו תוסיפו את מיקומה המבודד של אוסטרליה משאר מדינות העולם, למעט ניו זילנד, ותגלו באוסטרליה תיירות פנים ענפה למדי. לכן, יותר ממומלץ לשריין גם את מקומות הלינה והאטרקציות המרכזיות מבעוד מועד. אם אתם מתקשים לעכל את העובדה הזאת, אינכם חייבים להזמין את כל הטיול מראש, אך לפחות לקבוע עוגנים ופעילויות שיא שיוזמנו מראש.

שבו עם מומחה לתכנון מסלול טיול באוסטרליה (לא, החבר שטייל בה לפני 20 שנים, או החבר שעבד בה בחקלאות לחצי שנה לא נחשב) והחליטו על המקומות המתאימים לכם ביותר ועל המקומות שתוכלו לוותר.

טבע שונה

באוסטרליה לא תמצאו קרחונים, פיורדים, שרשראות הרים מרהיבים או עיירות שוויצריות/אוסטריות עם אדניות פרחים. הטבע של אוסטרליה הוא שונה לחלוטין מכל מה שהכרתם: במרכז החוף המזרחי ובדרום מזרח אוסטרליה תמצאו את עולם החי הייחודי של היבשת. לא תאמינו כמה זה קל לצאת מהעיר ולמצוא קנגורו מקפצים. לא תאמינו כמה זה כיף לצאת לחורשה סמוכה ולחפש את הקואלות שמתחבאות בין העצים. בצפון החוף המזרחי ובצפון החוף המערבי נמצאת אוסטרליה הבתולית, עם מעט מאוד ערים ועיירות ועם הרבה מאוד טבע פראי ורחב ידיים: יערות גשם טרופיים, נהרות רחבי ידיים, סוואנות ושונית המחסום הגדולה. ובין בעלי החיים לחלק הפראי, מסתתרות רצועות חוף מדהימות ומבודדות, המתפרשות על פני מאות קילומטרים. כל מה שנשאר לכם הוא להגיע, ולהחליט אם לשחות ולשנרקל או לשבת ולהביט בעוצמתו של הטבע. מומלץ מאד להגיע לחופים לקראת שעת השקיעה ולצפות בשקיעות המרהיבות ביותר שיש לכדור הארץ שלנו להציע.

ובכל זאת מילה אחת על החוף המערבי

החוף המערבי של אוסטרליה הוא עולם מסתורי בפני עצמו. אחד מטיולי הרואד טריפ הטובים ביותר שניתן לעשות. מרחקים של מאות קילומטרים מיעד ליעד, כשבדרך אדמה בצבעי אדום/חום/כתום. העיירות הקטנות שבדרך מאפשרות עצירות לאתנחתא וגילוי המדבר, חופי האוקיינוס המרהיבים שבצד המערבי של אוסטרליה וגילוי הפארקים הנידחים שבדרך. מהמקומות המרכזיים שבחוף המערבי ניתן למנות את אגם הילייר, האגם הורוד המפורסם בעולם שבקצה החוף המערבי, העיר פרת', העיר השלווה באוסטרליה והמבודדת בעולם, שונית נינגאלו, השונית השנייה בגודלה ביבשת שאינה ידועה בקרב המטיילים ומתקיים בה עולם חי מרתק, (ניתן לשחות כאן עם כרישי לוויתן!) והרי הקימברלי שבצפון- טיול שטח מטלטל בכבישי עפר בין תופעות גיאולוגיות מדהימות.

ראו גם: אוסטרליה למטייל | אטרקציות באוסטרליה

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!