סידני או מלבורן? הקרב הנצחי בין שתי הערים הגדולות של אוסטרליה על ליבם של התיירים

סידני או מלבורן? הקרב הנצחי בין שתי הערים הגדולות של אוסטרליה על ליבם של התיירים

סידני ומלבורן, שתי הערים הגדולות ביותר ועם המוניטין הטוב ביותר באוסטרליה, ממקומות בדרום היבשת ונמצאות במרחק של כ-900 ק"מ נסיעה ברכב אחת מהשניה, או לחלופין במרחק של כשעה וחצי בטיסת פנים. כל עיר והאופי שלה, כל עיר והיתרונות שלה. קרב העבר בין הערים על התואר המכובד, עיר הבירה של אוסטרליה, הסתיים ללא נצחון והוליד את עיר ה"פשרה", קנברה.

כיום, כערים תיירותיות, סידני ומלבורן מתחרות על ליבם של המטיילים. בשטח, המטיילים מצביעים ברגליים, וכל הנתונים מראים שסידני מנצחת. אך אם נסתכל מבחינה מקצועית של תכנון טיולים, לא בטוח שניתן להכריז על מנצחת מובהקת, ואולי דווקא כדאי לבקר בשתיהן, ולחוות את הצד שכל עיר יודעת להציע. כל זאת ועוד, בכתבה שהכנו לכם, ובה השווינו בין הערים מספר פרמטרים תיירותיים חשובים, כדי ללמוד למי כל עיר מתאימה.

 

גישה לעולם

הן סידני והן מלבורן נחשבות כערי שער באוסטרליה. כלומר, רוב הטיסות הבינלאומיות נוחתות בערים אלו ובתדירות גבוהה יותר מיתר עריה הגדולות של היבשת. גם מבחינת גישה ליעדים אחרים בפסיפיק כגון פיג'י, ניו זילנד או האי טזמניה– תוכלו לעשות זאת בקלות דרך שתי הערים.

במקרה זה- סידני ומלבורן בשוויון: 1-1.

עד כמה כואב בכיס? יוקר המחייה לתייר

במקרה הזה יש פער דיי משמעותי בין שתי הערים. סידני הנחשבת כעיר היוקרתית ביותר באוסטרליה, מנצחת בקרב המפוקפק ונחשבת כיקרה יותר לתייר.

תחבורה: מבלי להכנס למחירי התחבורה הציבורית בערים- לא רק שמלבורן היא העיר היחידה באוסטרליה שבה פועלת הטראם, היא גם מציעה נסיעה בחינם בין תחנות מרכז העיר. בסידני לצערנו גם אין טראם, וגם אין הטבות כאלו.

אוכל: במדד האוכל, ניתן להצביע פחות או יותר על מחירים זהים במסעדות ובבתי הקפה.

לינה: אולי הנתון המשמעותי ביותר לתייר. מחירי הלינה בסידני יקרים יותר משמעותית מאשר במלבורן. לילה במלון 5 כוכבים במרכז סידני יתחיל בקלות ב-250$ USD ויכול בקלות להכפיל ואף לשלש את עצמו. מאידך לילה במלון 5 כוכבים באותה הרמה במרכז העיר מלבורן, ינוע בין 150$-350$ USD בדרך כלל. במרכז העיר מלבורן ישנם גם יותר מלונות ברמת 3-4 כוכבים שעדיין ברמה טובה השומרים על מחירים שפויים של כ-150$ USD ללילה.

המנצחת: מלבורן- העיר הזולה יותר לתייר: 2-1 למלבורן.

 

מזג האוויר

סידני שיושבת על החוף המזרחי נהנית מיציבות גדולה יותר של מזג האוויר. מזג האוויר של סידני מזכיר מאד את מזג האוויר השורר בישראל, למעט אפשרות לגשמים שיכולים לרדת בכל עונות השנה. עונת החורף לרוב מתונה מאד ואין ימים קרים רבים מדי. הסידנאים יודעים לנצל היטב את מזג האוויר המצוין של עירם, ונהנים מ-365 ימים בשנה של בילוי בחופי הים. סידני בסופו של דבר היא עיר לבקר בה בכל עונה בשנה.

במלבורן, הטמפרטורות מעט נמוכות יותר, ובנוסף מזג האוויר עלול להפתיע במשך היום: "4 עונות ביום אחד"- זהו משפט טיפוסי על מזג האוויר במלבורן. עונת החורף במלבורן עלולה להיות קרה וגשומה לפעמים לטיולים מחוץ לעיר, והחורף לא פעם נמשך גם לתוך חודשי האביב המוקדמים.

המנצחת: סידני- שנהנית בדרך כלל ממזג אוויר יציב ונפלא: שווין 2-2.

מוזמנים לקרוא עוד על מזג אוויר באוסטרליה >>

טיולים בטבע

לא חסרים טיולים בטבע, או בבוש, כפי שאומרים המקומיים, הן בסידני והן במלבורן. מסידני תוכלו לצאת לטיול יום או לטיול עם לינה אל ההרים הכחולים– אחד מאתרי הטבע הידועים והמרשימים ביותר שיש ליבשת האדומה להציע. ההרים הכחולים נמצאים במרחק סביר של כשעה וחצי נסיעה לכל כיוון מסידני, והם נחשבים כנגישים מאד: תוכלו להגיע אליהם עם רכב שכור, רכבת ואפילו אוטובוס. עם זאת, ניתן לומר שההרים הכחולים הם אחד מאתרי הטבע המשמעותיים היחידים שבאיזור.

מלבורן שופעת בטבע רציני מאד מכל הכיוונים: החל מדרך האוקיינוס הגדולה- הכביש המפורסם ביותר באוסטרליה ואחד המפורסמים בעולם ועד למפגש מובטח עם בעלי החיים האוסטרלים המפורסמים בטבע: קנגורו, קואלות ואפילו פינגווינים מזעריים.

אם חשובה לכם ההמצאות בקרבת יעדי טבע לכם, אין ספק שמלבורן מנצחת כאן. 3-2 למלבורן.

נוף טיפוסי בגרייט אושן רואד

 

תחושת התייר בעיר הגדולה: נופים ואטרקציות

במרכז העיר סידני מספר רב של אייקונים אוסטרליים מפורסמים ואטרקציות: בית האופרה, סידני הארבור, גשר הנמל, חוף בונדיי ועוד. אין הרבה ערים בעולם שיכולות להתחרות עם הנופים המרהיבים של מרכז העיר סידני, ולכן סידני היא עיר מתויירת הרבה יותר מאשר מלבורן לאורך כל השנים. זהו אולי אחד הפרמטרים החשובים ביותר לתיירים המגיעים לאוסטרליה. אם תחפשו לרגע תמונות של אוסטרליה בגוגל או באינסטגרם, סביר שתמצאו קודם כל את התמונות של נמל סידני, לאחר מכן של יעדים אחרים ביבשת, ולא בטוח שמלבורן תהיה אפילו בעמוד הראשון.

במלבורן הסיפור קצת אחר: זה לא שחסרים תיירים במלבורן, אך הם מגיעים  בדרך כלל כדי לצאת ליעדי הטבע, או לתקופת זמן קצרה מאד בעיר, כדי לסמן וי. בסמוך לעיר מלבורן כמעט שאין גישה למפרצים טבעיים או לחופי ים ראויים לשחייה, עוד סיבה שהתיירים אוהבים להשאר זמן רב יותר בסידני.

ובקרב הזה- סידני עם ידה על העליונה: שווין 3-3.

נופיה של סידני- איך ניתן להתחרות בעיר כזו?

 

החוויה התרבותית

אוכל: מלבורן היא מעין "קיבוץ גלויות". קהילות רבות מרחבי העולם הגיעו לעיר והתיישבו בה: איטלקים, סינים, יוונים, ויאטנמים וכמובן שגם יהודים. בזכות העושר הקהילתי/תרבות מלבורן גם הוכרה כבירת הקולינריה הבלתי מעורערת של אוסטרליה. במסעדות ובבתי הקפה שבעיר מוגשות מנות נפלאות ממטבחים רבים, בעוד שבסידני סגנון האוכל הוא יותר מקומי, והמטבח האוסטרלי אינו מהמצטיינים.

שווקים: לסידני מספר שווקים טובים וידועים במרכז העיר ובפרברים, אך היריעה קצרה מדי בכדי לספר על החוויה של להסתובב בשווקי העיר מלבורן. טיול במלבורן ללא ביקור בשווקים המדהימים, הוא לא אותו הטיול.

חיי לילה: סידני היא עיר בקצב יחסית רגוע, ואינה מצטיינת בחיי הלילה שלה- קשה מאד למצוא מקומות תוססים שפעילים אחרי השעה 11:00. מלבורן, היא אולי לא ניו יורק מבחינה זו, אך יש בה לא מעט ברים, פאבים ומועדונים שפתוחים גם בשעות המאוחרות יותר של הלילה, בהם ניתן ליהנות בהם במשך השהייה שלכם בעיר.

החוויה התרבותית של מלבורן עולה בכל דרך על זו של סידני: ואנחנו ב-4-3 למלבורן.

מרכז העיר מלבורן- עיר תוססת ומלאת תוכן. רכבת הטראם היא בונוס גדול.

לסיכום

אם נהיה כנים, מבחינת מטיילים שמתכננים טיול לאוסטרליה בפעם הראשונה, סידני כמעט תמיד תנצח את מלבורן כעיר מול עיר. מצד שני, למלבורן יש לא מעט מעלות אחרות שפחות מוכרות לתיירים. לנו אין מנצחת מובהקת, אך המלצה אחת: אל תוותרו על מלבורן בקלות רבה.

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני 7.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
איירס רוק
אולורו – לבקר או לוותר?

אולורו / איירס רוק (Uluru / Ayers Rock) הוא אחד מפלאי הטבע הגדולים באוסטרליה. אולורו הוא אתר שיא הן מבחינת התיירים המבקרים באוסטרליה וגם מבחינה

קרא עוד »
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!