גרייט אושן רואד – Great Ocean Road

גרייט אושן רואד – Great Ocean Road

ניו זילנד ואוסטרליה

הקדמה

גרייט אושן רואד (דרך האוקיינוס הגדולה) היא דרך נופית שנחשבת כאחת הדרכים הנופיות היפות בעולם. אורכה כ-243 ק"מ והיא נמתחת מהעיירה Torquay (כשעה וחצי מדרום מערב למלבורן) עד לעיירה Warrnambool. הדרך עוברת לצד נופי קו החוף הדרומי של אוסטרליה המתאפיין בצוקים גבוהים ותצורות אבן מרשימות. לאורך כל הדרך ישנן תצפיות עוצרות נשימה לעבר האוקיינוס. האתר המפורסם של הגרייט אושן רואד הוא התצפית על סלעי "12 השליחים"- צוקי אבן מאסיביים המתנשאים לגובה רב מול קו החוף. 

טיול לאוסטרליה

רגע לפני תחילת מסלול הגרייט אושן רואד

  • ניתן לטייל בדרך האוקיינוס הגדולה לאורך כל השנה, אך התקופה המומלצת ביותר היא בין נובמבר למרץ, כשמזג האוויר יציב ונעים יותר. בחודשים אלו (וגם בחודש אפריל בו חל חג הפסחא) רצוי מאד להזמין את מקומות הלינה שלכם מראש. מחירי הלינה בגרייט אושן רואד אינם זולים בעונת השיא, ובדרך כלל נוסקים ככל שמתקרבים לעונה.
  • את הטיול בגרייט אושן רואד רצוי להתחיל עם רכב שכור מהעיר מלבורן. אפשרויות נוספות הן הגעה מהעיר אדלייד, או בטיול מאורגן. אם הגעתם בדרך השכיחה, כדאי לעצור במרכז המבקרים שבעיר Geelong כדי לאסוף מפה מוגדלת של הדרך- ג'ילונג נמצאת כחצי שעה לפני נקודת ההתחלה. לחלופין תוכלו לעשות זאת בעיירה Torquay ממנה הדרך מתחילה.
  • דרך האוקיינוס הגדולה היא אחת מפעילויות הטבע המומלצות ביותר באוסטרליה למטייל!
  • רוב המטיילים נוסעים את הדרך ממזרח למערב, מכיוון שהעיר מלבורן ממוקמת ממזרח לכביש. ישנם מטיילים, במיוחד אלו הקצרים בזמן שבוחרים לטייל בכיוון ההפוך ממערב למזרח, ובכך גם נמנעים ממפגש עם נחילי התיירים באתר 12 השליחים.

 

אסור לפספס בגרייט אושן רואד

בדרך האוקיינוס נמצאות לא מעט עיירות חוף קסומות, בהן ניתן להתקע גם שנה שלמה. העיירות המובילות הן Torquay, Lorne ו- Apollo Bay. כל עיירה ראויה לעצירה של לפחות לילה אחד בזכות עצמה ובזכות הפעילויות הסמוכות לה, אך לא תמיד הדבר מתאפשר בלוח הזמנים של המטייל. בעיירות ניתן ליהנות מאווירה פסטורלית ומקולינריה משובחת. בנוסף, תוכלו לשוטט בין מרכזי מבקרים ומוזיאונים קטנים, להתנסות בשיעורי גלישה בחופים ולבקר בשווקים מקומיים.

בעלי החיים האהובים ביותר באוסטרליה, כגון הקואלה והקנגרו נמצאים כאן בהמוניהם, ולא רק! גם ציפורים רבות ובעלי חיים ימיים פוקדים את החוף לעיתים תכופות. כדי למצוא אותם כדאי לפסוע במסלולי ההליכה שבתוך שמורות הטבע והפארקים. 

הפארק הלאומי פורט קמפבל הוא המקטע האחרון של הגרייט אושן רואד והוא מהווה בעיני רבים גם כמקטע החשוב ביותר שלה. הפארק הלאומי פורט קמפבל הוא בהחלט אחת הסיבות לתהודה הבינלאומית שיש מסביב לדרך האוקיינוס הגדולה. מצוקי 12 השליחים שבפארק הם גם האתר המפורסם ביותר בקרב המטיילים. אתר 12 השליחים כולל עמודי אבן מאסיביים ברובם המתנשאים לגובה ממי האוקיינוס. בעקבות סחיפת הגלים החזקה כיום נותרו רק 6 עמודים. מומלץ גם לבקר ב"גשר לונדון"- גשר אבן אייקוני שחיבר בעבר בין סלע קשת טבעי ליבשה. בשנת 1990 כששני מטיילים עמדו על הגשר, חלק משמעותי ממנו פשוט קרס אל המים בעקבות שחיקה מתמשכת והם נתקעו במקום עד שחולצו.

גרייט אושן רואד אוסטרליה

 

בסיום הטיול

לרוב הטיולים ישנה נקודת פתיחה ונקודת סיום ברורות. במקרה הנ"ל, עם סיום הטיול בגרייט אושן רואד, נפתחות לכם מספר אפשרויות שונות ומעניינות להמשך: בהתאם ללוח הזמנים שלכם, לעונה בה אתם מטיילים ולהרכב הנוסעים:

  • המשך טיול במדינת ויקטוריה- מדינת ויקטוריה היא אחת מהמדינות הנוחות והיפות ביותר למטיילים באוסטרליה. מכל צדדיה של הגרייט אושן רואד תוכלו למצוא שמורות טבע ופארקים לאומיים נוספים בהם תוכלו לטייל כשתסיימו את הכביש. אפשרות זו מומלצת אם אתם מטיילים בצורה ספונטנית או אם אתם מטיילים בהרכב משפחתי- ויקטוריה היא מדינה מומלצת מאד לטיולי משפחות.
  • נסיעה לעיר אדלייד- אם אתם בהרכב זוגי וזמנכם בידכם, מומלץ מאד לנסוע לעיר אדלייד דרך חבלי היין המפורסמים והיפים של מדינת דרום אוסטרליה.
  • חזרה לעיר מלבורן- האפשרות הקלאסית. למקרה שלא טיילתם עדיין בעיר, או במקרה שטיילתם בעיר והזמן דוחק בכם לעבור ליעדכם הבא.

 

אנו בנו ווריז טורס נשמח לתכנן לכם טיול בנהיגה עצמית באוסטרליה!

לא רוצים לנהוג בצד השני של הכביש? אין בעיה! יש לנו גם טיול מאורגן באוסטרליה עם כל היעדים האטרקטיביים ביותר ביבשת.

צרו קשר עוד היום: 050-888-2346.

שתף:
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!