לטייל בניו זילנד בספטמבר-אוקטובר

לטייל בניו זילנד בספטמבר-אוקטובר

ידוע שלפי הספר עונת הטיולים האולטימטיבית בניו זילנד היא עונת הקיץ שחלה בין החודשים דצמבר-מרץ. מה שפחות ידוע, הוא שניתן לטייל בניו זילנד דיי בקלות גם בעונות נוספות בשנה. חודשים ספטמבר ואוקטובר הם מן המיוחדים והיפים ביותר שיש במשך השנה עם לא מעט יתרונות. במאמר זה נציג את מאפייני הטיול לניו זילנד בעונת האביב ואת כל מה שחשוב לדעת כשמתכננים טיול לתקופה זו.

 

מזג האוויר ואופי הימים

עונת האביב בניו זילנד היא עונה קצרה ומאד לא יציבה. אין בה ודאות רבה (וזה מה שיפה בה, נפרט עוד בהמשך) וכל יום עשוי להיות שונה מקודמו. מזג האוויר בחודשי האביב הניו זילנדי מזכיר מאד את מזג האוויר בחורף הישראלי. בצורה כללית מאד, ניתן לומר שיש לצפות במשך הימים לטמפרטורה של כ- 10-18 מעלות ובלילות לטמפרטורה של כ-0-10 מעלות- אך כמובן שהכל תלוי יעד. בתחילת האביב (תחילת ספטמבר) השמש זורחת פחות או יותר לקראת השעה 7:00 בבוקר, ושוקעת בסביבות 18:00. באוקטובר חל שינוי מהותי, כשהיום מתארך והשמש שוקעת בין 19:00-20:00. כנגזרת ברורה מאד של מזג האוויר, יש להכין במזוודה קודם כל ביגוד ארוך וחם (לבדיקת רשימת הציוד המומלצת שלנו לחצו כאן), ולדאוג גם למספר בגדים קצרים ומאווררים יותר. דוגמא אחת לחוסר היציבות של חודשי האביב- האי הדרומי נוטה להיות גשום יותר באביב מאשר בחורף.

 

בחודשי האביב ניתן לראות את נופי ניו זילנד בשיאם

ההרים המושלגים למשל הם מהמחזות היפים ביותר בניו זילנד! בספטמבר בדרך כלל כמות נאה מאד של שלג עדיין מכסה את ההרים. אוקטובר הוא החודש בו ניתן להבחין כבר בהפשרת השלגים, אך הפסגות תשארנה מכוסות לעוד מספר שבועות. השלג שמפשיר וזורם כל הדרך מפסגות ההרים, הופך את המפלים והנהרות לגועשים.

עם התקדמות האביב, כשמזג האוויר מתחמם, צפייה בבעלי חיים הופכת לקלה ונגישה יותר. נתחיל מהמראה הקסום של הכבשים המציפות את הגבעות הירוקות, ונמשיך אל מושבות הציפורים שמתמלאות בצאצאים חדשים ובאמהות שמאכילות אותם. אם אתם מתחברים לצפרות, ספטמבר ואוקטובר הם מהחודשים הטובים ביותר בשנה להנאה מביקורים במושבות העופות הפזורות ברחבי המדינה.

והאביב הניו זילנדי נהנה גם, איך לא, מפריחה צבעונית. בערי ניו זילנד ישנם לא מעט גנים ופארקים מטופחים מאד, כשמעל כולם נמצאת העיר קרייסטצ'רץ', המכונה גם "עיר הגנים של ניו זילנד". טיול בין הפארקים והגנים בעיר בחודשים אלו הוא פעילות נפוצה. בסוף חודש ספטמבר חל פסטיבל האביב בעיר הבירה וולינגטון. נהוג להגיע לצפות בטוליפים שבגנים הבוטאניים של העיר, ולצאת למסלולי הליכה בטבע כדי להתרשם מהפריחה.

 

תכנון טיול אביב בניו זילנד

  • מסלולי הליכה ותצפיות- רוב מסלולי ההליכה הקצרים (עד 6 שעות) כבר עבירים בחודשים אלו, ונשקפים מהם נופים מיוחדים. יציאה למסלול הליכה, כפופה לבדיקת תנאי מזג האוויר ולהצטיידות מלאה מראש! (4 עונות ביום אחד, כבר אמרנו?). אם הגעתם לניו זילנד כדי לצאת לטרקים ארוכים של מספר ימים, נמליץ לכם לחכות עוד קצת לקראת הקיץ.
  • כל אתרי התיירות פעילים- החל ממרכזי מבקרים, מוזיאונים, אטרקציות ושמורות טבע (למעט שמורות ספציפיות במיוחד). בחודשים אלו כדאי לבדוק את שעות ההגעה שלכם לאתרי התיירות ולפעילויות השונות, מכיוון ששעות פעילות העסקים עלולות להיות קצרות יותר מאשר בקיץ. כמו כן, גם תדירות סיורים ואטרקציות עדיין נמוכה יותר מהתדירות של הקיץ.
  • טיול סביב בניו זילנד הוא הזדמנות מעולה לטיול ספונטני- אם אתם אוהבים את זמנכם בידכם, ורוצים להשאיר לכם את כל האופציות פתוחות וזמינות, כולל תכנית גיבוי, ספטמבר ואוקטובר הם בהחלט הזמן לעשות זאת. למעט מקרים ספציפיים של פסטיבל או של חופש (ראו מידע נוסף בהמשך המאמר על חופשת האביב), אין צורך להזמין מקומות לינה, פעילויות ותחבורה מראש- תוכלו לדאוג לכך מדי יום במשך הטיול. מכיוון שעונת האביב היא עונת מעבר ואיננה נחשבת כעונת שיא, מיעוט התיירים יוביל לכך שתרגישו שהתברכתם בכל הטבע האדיר של ניו זילנד רק לעצמכם!
  • מחירים מוזלים- עונת המעבר מביאה עמה גם הוזלה נאה במחירי לינה, תחבורה ופעילויות. טיול ממוצע של חודש בניו זילנד בספטמבר ובאוקטובר יכול להיות זול יותר בעשרות עד מאות דולרים לכל אדם לעומת אותו הטיול בשיא הקיץ.

 

גם טיול בעונת הקיץ אינו ערובה לטיול ללא גשמים

גשמים, קור ומזג אוויר סוער, עלולים להתרחש בכל חודש בשנה. רק בחודש ינואר האחרון (2020) סופת גשמים חזקה הכתה במשך כשבועיים ברחבי האי הדרומי. הסופה היתה כה חזקה, שהכביש היחיד המוביל אל מילפורד סאונד, הפיורד המפורסם, ניזוק קשות ועשרות אלפי מטיילים פספסו את ביקורם באחד מהיעדים הנחשקים ביותר בניו זילנד.

 

למי בכל זאת לא כדאי לצאת לטיול אביב בניו זילנד?

  • למי שסובל מקור.
  • למי שמעוניין לצאת לטרקים ארוכים של מעל חצי יום ועד מספר ימים.
  • למי שרוצה להטיב עם הסיכויים (על הנייר בלבד) למזג האוויר הטוב ביותר לאורך הטיול.
  • למי שמעדיף אווירה תיירותית על פני אווירה אותנטית/מקומית.

 

לסיכום הדברים- למעט הסיבות הספציפיות שציינו, אין מניע כלל לטוס לניו זילנד בחודשי האביב. נראה שהיתרונות עולים על החסרונות/חששות, ויתכן שתרוויחו טיול מיוחד במינו.

רוצים לטייל בניו זילנד בספטמבר-אוקטובר? צרו איתנו קשר ואנו נדאג לכל השאר.

ראו גם: אטרקציות בניו זילנד | ניו זילנד עם ילדים

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני כ- 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!