חודש באוסטרליה/חודש בניו זילנד

חודש באוסטרליה/חודש בניו זילנד

אחת השאלות הנפוצות ביותר המגיעות ממטיילים אשר מתחילים לתכנן טיול בניו זילנד ובאוסטרליה, היא שאלת המרחק הרב ותקופת הזמן שיש להקדיש כדי למצות נסיעה כה רחוקה. במאמר זה ננסה לענות על שאלה שאין לה תשובה אחת נכונה, וננסה להגיע אל עמק השווה בין מה שרוצים לבין מה שיש.

מרחק בין שני קצוות

טיסה לאוסטרליה ולניו זילנד היא אכן טיסה בין שני קצוות. זו לא עוד טיסה לאירופה כפי שאנו רגילים, ואפילו לא טיסה לארה"ב. כדי להגיע ליעדים מסויימים בפאסיפיק, נוסעים יזדקקו לפעמים לעבור שתי טיסות שכמעט זהות מבחינת מרחק לטיסה מתל אביב לניו יורק. אז איך בכל זאת ניתן להקל על המרחק?

טיפ הזהב- נצלו את עצירת הביניים: נכון להיום אין טיסות ישירות לניו זילנד ולאוסטרליה, למעט הקו הנסיוני המתוכנן בין תל אביב למלבורן ולכן כל טיסה לפאסיפיק מחייבת עצירת ביניים, לרוב באחד מיעדי המזרח (אך גם ביעדים נוספים עליהם נרחיב בהזדמנות אחרת). הפיכת עצירת ביניים ל-Stop Over (עצירה ליותר מ-24 שעות בדרככם ליעד הסופי) באחד מיעדי המזרח, היא בדיוק אמצע הדרך בין ישראל ליעד שלכם, ולכן זהו זמן מצוין לעצור ולנוח, ולעיתים גם להרוויח יעד נוסף בדרך. אנו ממליצים על 2-3 לילות בכל כיוון, לפני ההגעה ליעד הסופי, ולפני שובכם לארץ. לא תאמינו איך עצירה שכזו באמצע הדרך תשנה את הרגשתכם כשתנחתו באוסטרליה או בניו זילנד: העייפות תהיה, אך תפחת משמעותית וגופכם יתחיל לפתח עמידות לשעון המקומי, שכן כבר ביעד הביניים הזמנים משתנים משמעותית, לרוב לפחות ב-4 שעות קדימה.  למי שאין מספיק זמן להקדיש את כמות הלילות הזו, תמיד יכול לקחת רק לילה אחד להתאוששות באחד מהמלונות הסמוכים לשדה התעופה בו תנחתו.

אם אתם מסוג האנשים שמעדיפים להגיע ליעד כמה שיותר מהר- בחרו בהונג קונג (ואולי גם בקיירנס): לא חסרים יעדי ביניים בדרך לאוסטרליה ולניו זילנד, אך הקו המהיר ביותר מישראל עובר דרך הונג קונג. בונוס: אם אתם טסים לאוסטרליה, דעו לכם שתוכלו לקצר באופן משמעותי את זמני הטיסות שלכם אם תבחרו לנחות ב-Cairns- טיסת המשך מהונג קונג לקיירנס אורכת כ-7 שעות לעומת טיסה ליעדים כגון סידני ומלבורן שאורכת כ-9:15 שעות ואף יותר (לעיתים אף 10-12 שעות מיעדים אחרים).

 

כמה זמן צריך להקדיש לטיול באוסטרליה ו/או בניו זילנד?

קשה למנות את מספר הפעמים שנשאלנו לגביי כמות הזמן הדרוש לטיול באוסטרליה ולטיול בניו זילנד. מטיילים רבים חוששים שמא כמות הזמן שיש להם לא תספיק כדי למצות את היעד- לטעמנו שאלת הזמן הרבה פחות רלוונטית ממה שתיארתם לעצמכם, אם יודעים לתכנן את הזמן נכון. הנה מספר כיוונים למחשבה:

 

כמות הזמן האידיאלית למדינה אחת או מדינה אחת+טעימה מהמדינה השנייה- 3-5 שבועות: מנקודת מבט רציונאלית, טיול של חודש באוסטרליה ו/או טיול של חודש בניו זילנד הוא טיול בהחלט מספק וממצה ואף יכול להחשב כטיול עומק! המטייל הממוצע נוסע לטיול של כחודש (עם סטייה של שבוע פחות או יותר). בטיול של 3-5 תספיקו לעבור בין כל אתרי השיא במדינה שבה בחרתם לטייל. גם אם יש לכם 3 שבועות לטיול באוסטרליה או בניו זילנד, לא קרה שום דבר- אתם בהחלט בטווח התקין ותחזרו שבעים ומרוצים (ועם טעם של עוד!). 

אלו הבוחרים לטייל לפחות חודש בפאסיפיק, בהחלט יוכלו בתכנון נכון לשלב ביקור הן באוסטרליה והן בניו זילנד באותו הטיול. במקרה שכזה יש לדאוג ללוח זמנים מוקפד ולבחור את המדינה העיקרית בה תרצו לטייל, ואת המדינה אותה תרצו רק לטעום.

 

בטיול של 14-18 ימים- לא מתפזרים, מתמקדים: נכון- לרובנו יש אילוצים שאינם מאפשרים לנו לצאת לטיול ללא הגבלת זמן. בשבועיים, או בשבועיים וחצי של טיול באוסטרליה או בניו זילנד לא תספיקו לראות את הכל, אך בהחלט תוכלו לחוות את השטח. לרובנו יש אילוצים שלא מאפשרים לנו לעזוב הכל ולצאת לטיול של מספר חודשים, אך זו לא סיבה לוותר על החלום. חשוב לזכור כי המטייל הממוצע יוצא לטיול של עד חודש! בטיול של פחות מ-3 שבועות, נעדיף לבחור מדינה אחת ולא לשלב את שתיהן. לאחר מכן נבחר איזורים ממוקדים לטיול, ולא נתפרש על פני כל השטח כדי לסמן וי. כמובן שאיזורי הטיול הנבחרים אמורים להתאים לאופי המטיילים. כל זאת כדי לאפשר טיול מהנה וחוויתי. יש לקחת בחשבון כי אוסטרליה וניו זילנד הן מדינות גדולות מאד ואלה המסרבים לצמצם את איזורי הטיול שלהם בטיול של פחות מ-3 שבועות יצטרכו להתמודד בשטח עם לחץ ומרדף על בסיס יום יומי (זכרו ש"תפסת מרובה לא תפסת").

 

פחות משבועיים או יותר מחודש וחצי: אין אמת אחת באשר לכמות הזמן המינימאלית שיש להקדיש לטיול באוסטרליה ובניו זילנד. אך לטעמנו 12-14 ימי טיול בפאסיפיק הם כמות הזמן המינימאלית שהופכים את הנסיעה ל"שווה את זה". לנוסעים לכמות זמן מינימאלית שכזו, יש לבחור איזור אחד או שני איזורים לכל היותר בתוך המדינה ואף מומלץ להזמין מראש את כל שירותי הקרקע (לינה, אטרקציות ורכב) כדי להמנע מאכזבות מיותרות. זכרו בטיול כה קצר מאד, לא תוכלו לתקן את מה שפספסתם.

 

לא נוסיף הרבה לאלו שזמנם בידם ומטיילים חודש וחצי או יותר מלבד שאנחנו בהחלט מקנאים בכם! 

 

ראו גם: אטרקציות באוסטרליה | אטרקציות בניו זילנד

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!