טיול בניו זילנד VS טיול באיסלנד – דומה ושונה

טיול בניו זילנד VS טיול באיסלנד – דומה ושונה

חובבי טיולים חולמים לרוב על יעדים המציעים נופים מדהימים, תרבויות ייחודיות וחוויות בלתי נשכחות. הן ניו זילנד והן איסלנד מתאימות לקריטריונים הללו בצורה מושלמת, אם כי הן רחוקות זאת מזו מאד הן מבחינה גיאוגרפית ומבחינות נוספות, החל מהיופי הטבעי שלהן ועד לניואנסים תרבותיים, אקלים ובעלי חיים שתפגשו בהן.

הגיאוגרפיה של ניו זילנד ואיסלנד

ניו זילנד ממוקמת בדרום מערב האוקיינוס השקט, היא מורכבת משני איים עיקריים – האי הצפוני והאי הדרומי – יחד עם איים קטנים יותר. ניו זילנד מתהדרת בנוף מגוון הכולל שרשראות הרים עצומות, פיורדים, יערות גשם שופעים, תופעות גיאותרמיות ומפרצי מים טבעיים. לעומת זאת, הנוף של איסלנד מלא בהרי געש, היא ממוקמת בצפון האוקיינוס האטלנטי, קרוב לחוג הארקטי. הנוף שלה משובץ ברכסי הרים בזלתיים, אזורים גיאותרמיים ושדות לבה עצומים. הנוף הדרמטי של איסלנד כולל קרחוני ענק, חופי חול שחור ומפלים אדירים.

ניו זילנד משתרעת על פני שטח של כ-268,000 קמ"ר. שני האיים העיקריים של המדינה, האיים הצפוני והדרומי, מאופיינים בנופים ההרריים ובקווי החוף הארוכים שלהם, המציעים מגוון עצום של מאפיינים גיאוגרפיים בתוך אזור קומפקטי יחסית. איסלנד קטנה מניו זילנד ומשתרעת על פני כ-103,000 קמ"ר. למרות גודלה הקטן יותר, הנוף של המדינה עמוס בתצורות גיאולוגיות מגוונות, מקרחונים והרי געש ועד גייזרים ומעיינות חמים. שתי המדינות מציעות סביבות טבעיות עוצרות נשימה, אך הנופים שלהן שונים באופן משמעותי באופיים.

איסלנד 2

טופוגרפיה

היופי של איסלנד הוא קשוח ומחוספס יותר. המדינה מפורסמת בזכות הנופים הוולקניים שלה, כמו אלה שנמצאים בפארק הלאומי ואטנאיוקול, ובזכות תופעות כמו הזוהר הצפוני ושמש חצות – מראות שעדיף לצפות בהם מאיסלנד בשל קו הרוחב הגבוה שלה. אחד היתרונות של היותה ״נקודה חמה״ על פני כדור הארץ הוא הרחצה במעיינות חמים. אחד התענוגות המפורסמים של איסלנד הוא כמובן רחצה גיאותרמית במרחצאות הלגונה הכחולה.

בניו זילנד, מטיילים יכולים לחקור את הצמחייה השופעת והייחודית של המדינה במגוון יעדים כגון בחוף המערבי של ניו זילנד ובפארק הלאומי פיורדלנד. האקלים המגוון של המדינה מאפשר קיום של מספר מערכות אקולוגיות, מיערות גשם ועד מחוזות תת-אלפיניים. באיסלנד לעומת זאת, נדיר מאד לפגוש עצים ויערות, בגלל האקלים הקר במרבית השנה.

יערות בניו זילנד

אקלים והזמן הטוב ביותר לביקור

סוגי האקלים בניו זילנד ואיסלנד שונים כמו הנופים שלהן. האקלים של ניו זילנד ממוזג יחסית, עם טמפרטורות מתונות, כמות גשמים משתנה ללא קשר בהכרח לעונה, עננות בכל השנה ושמש שיכולה להפציע או להיעלם בכל העונות. הזמן הטוב ביותר לביקור למטייל הממוצע בניו זילנד הוא בדרך כלל מנובמבר ועד מרץ, שהם עונות האביב והקיץ במדינה. איסלנד חווה אקלים תת-ארקטי, אם כי הוא מושפע לטובה מהזרם הצפון-אטלנטי, שמחמם את האקלים יחסית לאזורים הארקטיים. החורף יכול להיות קשה עם שעות אור קצרות, בעוד שהקיץ קריר והימים ארוכים. הזמן האופטימלי לביקור הוא מיוני עד אוגוסט.

איסלנד 3

תרבות והיסטוריה

מבחינה תרבותית, שתי המדינות מציעות היסטוריות עשירות וסצנות עכשוויות תוססות, אבל כל אחת מתהדרת במורשת הייחודית שלה. לניו זילנד יש תרבות מאורית ילידית משמעותית, אשר ניכרת בשפה ובמסורת. גם ההשפעה האירופית חזקה, המשקפת את העבר הקולוניאלי שלה. ניו זילנדים, המכונים כקיוויים (Kiwis), ידועים באירוח, באדיבות וביחס הנינוח שלהם. התרבות האיסלנדית נטועה עמוק במסורות הנורדיות, שבאות לידי ביטוי בסאגות, בפולקלור ובשפתה, אשר השתנתה מעט מהנורדית העתיקה. בדומה לקיוויים, האיסלנדים ידועים בתחושת הקהילה החזקה שלהם, אך לעתים קרובות הם מפגינים התנהגות מופנמת ושקטה יותר.

 

הרפתקאות ופעילויות

עבור מחפשי הרפתקאות, שתי המדינות מציעות שפע של פעילויות, עם אופי שונה. ניו זילנד היא בית לאוהבי ריגושים ואקשן, וכן לאוהבי טרקים ואוהבי בעלי חיים באוויר וביבשה כגון ציפורים ייחודיות, דולפינים, כלבי ים ופינגווינים.

הרפתקאותיה של איסלנד לרוב מתמקדות בטבע, עם פעילויות כמו טיולי קרחונים, רחצה במעיינות חמים וצפייה בהתפרצויות געשיות. המדינה היא גם יעד מוביל עבור אלה המחפשים לחקור מערות קרח או לצפות בלוייתנים.

פארק אבל טזמן

עלות נסיעה ומחייה

עלויות הנסיעה והמחייה בשתי המדינות יכולות להיות גבוהות למדי, במיוחד בשל המיקומים המרוחקים שלהן ואיכות החיים הגבוהה.

ניו זילנד ידועה ביוקר המחיה שלה, במיוחד ביעדי המפתח של האי הדרומי, כגון הר קוק, וואנקה, קווינסטאון וטה אנאו. נוסעים בתקציב נמוך עשויים להוציא בסביבות $100-200$ דולר ליום לאדם, בעוד שמי שמחפש יותר נוחות יכול בקלות להוציא בקלות פי 2 ואף פי 3 כאשר מביאים בחשבון מקומות לינה, השכרת רכב ופעילויות.

איסלנד נחשבת לרוב לאחת המדינות היקרות. הוצאות יומיות לנוסעים בתקציב נמוך יכולות להתחיל מכ-100 דולר, אך הוצאות תיירים ממוצעים גבוהות בהרבה, ולעתים קרובות עולות על 250 דולר ליום. הדבר נובע ממחירי מזון גבוהים, לינה יקרה והוצאות פעילויות, הכרוכות לרוב בסיורים מודרכים באזורים מרוחקים.

 

טיסות מישראל

אין טיסות ישירות מישראל לניו זילנד, מה שהופך את המסע ארוך למדי ובדרך כלל דורש עצירה אחת לפחות, בדרך באיחוד האמירויות או במזרח הרחוק (כגון הונג קונג/סינגפור). אורך הטיסות המינימלי הוא 20-21 שעות, לפני עצירות לקונקשנים.

טיסה מישראל לאיסלנד כוללת בדרך כלל עצירת ביניים אחת לפחות בעיר אירופאית גדולה כמו לונדון, פרנקפורט או אמסטרדם. זמן הנסיעה הכולל נע בדרך כלל בין 10 ל-15 שעות. עונתית, חברות תעופה מסוימות עשויות להציע קווים ישירים יותר, מה שעלול להפחית את זמן הטיסה.

 

לסיכום 🙂

שני היעדים, למרות שהם מרוחקים ועשויים להיות יקרים, מציעים חוויות ייחודיות שיכולות להצדיק את הזמן וההוצאות עבור מטיילים רבים. הבחירה בין הנופים השופעים של ניו זילנד והנופים העזים של איסלנד תהיה תלויה בסופו של דבר בעונת הטיול שלכם, בהעדפות הטיול האישיות שלכם ובסוג ההרפתקה שאתם מחפשים.

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני כ- 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!