טיול Airbnb בניו זילנד ואוסטרליה

טיול Airbnb בניו זילנד ואוסטרליה

כמו במדינות רבות אחרות בעולם, גם בניו זילנד ובאוסטרליה הלינה בדירות Airbnb נכנסה עמוק לתוך תרבות הטיולים והיא מהווה אופציה פופולארית הן למקומיים והן לתיירים. המאמר שלנו יסקור את אפשרויות ה-Airbnb בניו זילנד ובאוסטרליה מבחינת כדאיות, מחיר ופריטים שחשוב לדעת רגע לפני שמזמינים וסוגרים טיסות לאוסטרליה או טיסות לניו זילנד.

זמינות Airbnb בניו זילנד ואוסטרליה

הן בניו זילנד והן באוסטרליה שפע אופציות ללינת Airbnb מעצם היותן מדינות תיירותיות מובהקות. מקומיים רבים מהעיר הגדולה, מהעיירות התיירותיות ומהיישובים הקטנים החליטו לנצל את משאב השטח הזמין לרשותם ובכך השיגו מקור פרנסה נוסף בדמות דירות Airbnb. כיום תוכלו למצוא את כל סוגי הלינות עליהם חשבתם: מלינה בוילות ודירות יוקרה, דרך לינה בחוות ועד ללינה משותפת לצד המשכירים או לצד מטיילים נוספים.

עלויות ומחירים

לעומת עלות בתי מלון ומוטלים שנחשבת יחסית כאחידה באוסטרליה ובניו זילנד למעט יעדים מוחרגים, לא ניתן להצביע על עלות משוערת ללינת Airbnb בדיוק כפי שאין אחידות בין נכסי ה-Airbnb ביעדים אחרים בעולם. לינה במגדל יוקרתי בסידני, לינה בוילה מדהימה על אי מבודד בשונית המחסום הגדולה ולינה בחווה בניו זילנד לא יכולות לעלות אותו הדבר. ובכל זאת, במדד המחירים והעלויות, אנחנו יכולים להעיד על טווח מחירים מעט זול יותר בד"כ לטובת נכסי ה-Airbnb על פני לינה במוטל ומלון באותה הרמה ובאותו המקום.

התאמת מקום הלינה להרכב המטיילים

בית פרטי ודירת מגורים- למשפחות ולשומרי כשרות.

תמיד כיף ליהנות ממקום לינה עם שטח גדול: אין צורך להצטופף או להרגיש לא בנוח בחדר קטן. בנוסף, כל שירותי המחייה הבסיסיים זמינים באותו המקום בדגש על מטבח וכביסה.

אם בחרתם בבית פרטי, כמשפחה, הילדים יוכלו גם ליהנות ולפרוק אנרגיה לפני או בסוף יום טיול ארוך. אחת הבחירות הנפוצות ביותר כמשפחה לבית פרטי היא בסמוך לחוף ים, כך שתוכלו לרדת לצפות בשקיעה, או סתם לטבול ולשחק בחול, או בית פרטי בסמוך לשמורת טבע, כדי ליהנות מהמרחבים הגדולים והאווירה המבודדת.

דירת מגורים היא פתרון מעולה למשפחות שרוצות את השטח הגדול ואת שירותי המחייה גם בעיר הגדולה. אין צורך להתפשר על מיקום, מכיוון שהן נמצאות בכל מקום, גם במרכזי הערים הגדולות החשובות ביותר, כדוגמאת סידני ומלבורן.

זהו סוג לינה מצוין גם עבור מטיילים דתיים/שומרי כשרות בניו זילנד ובאוסטרליה: תוכלו לרכוש בחנויות המקומיות ובסופרים את המוצרים המתאימים לכם ולבשל בכלים נפרדים משלכם את האוכל.

מחירי הבתים הפרטיים ודירות המגורים מזכירים מאד מחירים של לינה במוטל או מלון, ללא הפרשים משמעותיים בין סוגי הלינה.

סנוקר

לבית פרטי ולדירת מגורים יש מספיק שטח כדי לכלול משחקים ואקסטרות למשפחות

וילה יוקרתית- לטיול זוגי או למספר מטיילים.

הזמנת וילה יוקרתית מתאימה לזוגות החוגגים ירח דבש, לזוגות שמעוניינים להתפנק באמצע הטיול או לזוגות שמחפשים את השקט שלהם ומתכוונים לבלות גם במקום הלינה, ולא רק בטיולים.

וילה יוקרתית גדולה יכולה גם לענות על הצורך של משפחה גדולה או של טיול של מספר זוגות, למקום לינה איכותי ומשתלם מבחינת מחיר, בכך שכולם חולקים את ההוצאות.

וילות יוקרה זמינות כמעט בכל פינה בניו זילנד ואוסטרליה וטווח המחירים נע בין כמה עשרות דולרים ועד אלפי דולרים ללילה אחד, לפי הפופולאריות של מיקום, המתקנים שבוילה והמוניטין שהמקום צבר. תופתעו לדעת שהמחירים לא בהכרח כאלו יקרים, וכל זוג יוכל להרשות לעצמו להזמין לינה בוילה כזאת- במידה והדבר רלוונטי לכם בטיול.

במידה ואתם מטיילים כמשפחה מורחבת או בטיול של יותר מזוג אחד, לפני שתזמינו את מקום הלינה, מומלץ לבדוק היטב כמה חדרי שירותים קיימים בוילה.

באוסטרליה וניו זילנד יש כל כך הרבה שטח פנוי- והמקומיים יודעים לנצל אותו היטב- וילה יוקרתית היא לינה מושלמת לאוהבי הפינוקים

לינת B&B– אהובה כמעט על כולם

אחד מסוגי הלינה עליהם התבססה פלטפורמת Airbnb הוא Bed & Breakfast- צימרים או בתים גדולים המחולקים לחדרים המציעים לינה כפרית עם ארוחת בוקר בסיסית. לינת B&B היא אחת האהובות על הישראלים בזכות החוויה הכפרית: השקט, הנופים הירוקים והשטחים של המקום. הצימר/הבית המארח יכול להיות ממוקם בתוך חווה גדולה או בתוך מגרש עצום. המקומיים אוהבים לטפח את השטחים שלהם, ולכן סביר להניח שכחלק מהלינה תיהנו ממרפסת או יציאה לחצר וגינה מטופחת. ליהנות גם מגינה מטופחת. אחד היתרונות הגדולים של לינת B&B הוא המחיר: לינה כפרית עשויה להיות משמעותית זולה יותר מלינה במלון/מוטל או וילה. את חדרי המלון הגדולים, חדר האוכל, הבר והבריכה, יחליפו חדרים בגודל קטן ובינוני בסגנון אותנטי השוכנים מחוץ למרכז העיירה, במיקום שקט ורגוע. באופן נקודתי בניו זילנד ואוסטרליה, פחות מומלץ ללון כמשפחה בצימרים וחדרים כפריים שכאלו, בעקבות גודלם: לרוב לא יותר מ-20 מ"ר, אלא אם הילדים גדולים וניתן להזמין 2-3 חדרים, שלא תמיד קיימים או זמינים במקום האירוח.

לינת Bed & Breakfast- קל מאד לאהוב אותה בזכות השקט והירוק שמסביב

האם לינת Airbnb מתאימה לי? יתרונות וחסרונות

יתרונות

תמורה ומחיר- בזכות ההיצע העשיר של מקומות הלינה הזמינים בניו זילנד ואוסטרליה בפלטפורמת ה-Airbnb, ובזכות העובדה שלינת Airbnb מפרנסת רק את בעלי המקום ולא עשרות עובדים בבית המלון, בד"כ תוכלו לקבל תמורה מאד טובה לכסף שלכם. לא פעם תוכלו להרוויח כפול וגם ליהנות ממחירים טובים יותר מאשר בבתי המלון.

מתאים למשפחות ולשומרי כשרות- משפחות ושומרי כשרות הם המרוויחים הגדולים ביותר מלינת ה-Airbnb. היא עונה בצורה ממש מושלמת על כל הצרכים שלכם בזכות גודל מקום הלינה, ואיחוד כל המתקנים והשירותים הבסיסיים למטיילים.

מיקום- לינת Airbnb זמינה כמעט בכל מקום. למי שרוצה להשאר עדיין במרכז העניינים- אין צורך להתפשר על מיקום! מצד שני, אלו שמעדיפים להתבודד ולהתרחק מכל ההמולה, יוכלו למצוא את מבוקשם בקלות רבה.

אותנטיות- לא מעט מטיילים בוחרים בלינת Airbnb בשביל לחוות אותנטיות ולטעום מחיי המקומיים בטיול: תוכלו להכיר את המארחים, ועם חלקם אפילו לשבת לשיחות ארוכות, וליהנות מחיי הסביבה הכפרית בה מתגוררים התושבים האמיתיים של ניו זילנד ואוסטרליה. כל אלו הרבה פחות זמינים במלונות בהם מתאכסנים תיירים בלבד.

לינה מותאמת קורונה- תוכלו להזמין מקום לינה פרטי עבורכם, או לשהות בצימר/לינה כפרית עם מספר מצומצם של חדרים נוספים- אין צפיפות, יש שטחים פתוחים ומרחבים והמגע החברתי מול זרים כמעט ולא קיים.

חסרונות

מדיניות ביטולים- בעוד שברוב מקומות הלינה המסודרים כגון מוטלים ומלונות תוכלו ליהנות ממדיניות ביטולים נוחה וגמישה, ב-Airbnb תנאי הביטול אינם מטיבים עם המטיילים תמיד (כך לפחות קורה בניו זילנד ואוסטרליה), ולכן חשוב תמיד לוודא היטב מהם תנאי הביטול שלכם: תופתעו לגלות שלא מעט מקומות לינה מאפשרים ביטול חינם בתוך 48 שעות בלבד מרגע ההזמנה, או לכל המאוחר בתוך שבוע מרגע ההזמנה. לאחר מכן תוכלו לקבל רק החזר חלקי, תוך ניכוי משמעותי מסכום ההזמנה.

מיזוג אוויר- טיול בעונות השיא של היעד שלכם מחייב מיזוג אוויר במקום הלינה. זהו אחד החסרונות הבולטים בלינת Airbnb בניו זילנד ואוסטרליה- לפני כל הזמנת מקום לינה בפלטפורמת Airbnb בניו זילנד ואוסטרליה, אתם פשוט חייבים לוודא שלמארחים שלכם יש מיזוג אוויר. מאד לא נעים להגיע בקיץ ולסבול מחמסין ולחות מציקה. למרבה הצער, כבר יצא לנו לשמוע על לא מעט מטיילים שלא היו מודעים לכך ונפלו בגדול.

טעויות בהזמנהטעויות יכולות לקרות לכל אחד, בכל הזמנה ובכל מקום, אולם בהזמנת לינת Airbnb הפוטנציאל גדול יותר. 3 הטעויות הנפוצות ביותר בקרב מטיילים המגיעים לניו זילנד ואוסטרליה אשר אינם רגילים לסוגי הלינה הפופולאריים בניו זילנד ואוסטרליה:

  • הזמנת חדר כחלק מבית (לינה משותפת)- בניו זילנד ואוסטרליה קיימים לא מעט מקומות לינה בהם מטיילים חולקים חדר מתוך בית המארחים. זהו סוג לינה שכמובן אינו פופולארי כלל בקרב המטייל הישראלי. בהזמנת מקום לינה מסוג זה, אל תצפו לתחושת פרטיות, וכמובן שתאלצו לחלוק את שירותי המחייה יחד עם זרים, ותהיו נתונים לחוקי הבית שלהם.
  • הזמנת מקום לינה פרטי ללא שירותים ומקלחת- האמנם? מסתבר שכן. גם כאן אתם עלולים ליפול- והנפילה כואבת. בחלק ממקומות הלינה, במיוחד מסוג B&B, מתגלה שאין חדר שירותים פרטי לאורחים, ובמקום זאת, עליכם לחלוק את המקלחת ואת השירותים עם אורחים מחדרים אחרים. כדאי להיות ערניים לכך ולוודא מראש בהתכתבות מול המארח, שמחכה לכם חדר שירותים פרטי עבורכם בלבד, או לעבור בצורה מדוקדקת על כל מה שמקום הלינה שלכם כולל.
  • הזמנת מקום לינה במיקום לא רלוונטי- מגרעה שאינה שייכת באופן פרטני לניו זילנד ולאוסטרליה, אלא לפלטפורמה כולה. המיקום המדויק של מקום הלינה אינו בולט בעין, ולא קל למצוא את הכתובת המדוייקת שלו או לראות עד כמה הוא רחוק מהמרכז. חסרי ניסיון וגם ותיקים עלולים ליפול במיקום ולהגיע למקומות שלא התכוונו אליהם- במיוחד אם אינם מכירים את המיקומים הנכונים ללינה ביעדי ניו זילנד ואוסטרליה.

טיול עם נו ווריז טורס המבוסס על לינת Airbnb

לא משנה מה השיקול שלכם: תחושת האותנטיות, הנוחות המשפחתית, התאמה לצרכים אישיים או חסכון כספי, אין שום בעיה לטייל בניו זילנד ובאוסטרליה כשאתם מתבססים על מקומות לינה שיוזמנו בפלטפורמת ה-Airbnb- רק דאגו להזמין בצורה נכונה וחכמה כדי להימנע מאכזבות בהמשך.

לאחר שנבנה את מסלול הטיול האישי שלכם, נסייע לכם להזמין ללא דמי טיפול את כל לינות ה- Airbnb בכל אחד מהיעדים שתגיעו אליהם לאורך המסלול, תוך כדי שקלול הנתונים החשובים ביותר: מהו סוג הלינה המתאים לכם ביותר, ההיכרות האישית שלנו ושל מטיילי העבר שלנו עם המקום, המחיר ללילה ומיקומו הפיזי.

רוצים לתכנן את הטיול הטוב ביותר לניו זילנד ואוסטרליה ללא שום מאמץ? צרו קשר עכשיו- ואנחנו נדאג לכל השאר!

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!