טעימה של יום אחד מטרק המילפורד

טעימה של יום אחד מטרק המילפורד

מי לא שמע על ה-Milford Track? צליחת הטרק שנחשב מהיפים בעולם היא חוויה מדהימה, ונחשבת כ-Must עבור מטיילים רבים המגיעים לניו זילנד מכל קצוות תבל רק כדי לסמן עליו וי. ומה אם אין לכם מספיק זמן לארבעת ימי הטרק, או שאינכם רוצים לצאת לטרק כה ארוך? יש לנו חלופה בשבילכם! 

 

מידע כללי על טרק המילפורד

טרק המילפורד הוא אחד מסמליו הגדולים ביותר של הפארק הלאומי Fiordland National Park- אתר מורשת עולמי של אונסק"ו. הפארק ניחן במסלולי הליכה ונופים מהיפים ביותר בגלובוס. רבים טוענים כי מעל כולם, נמצא טרק המילפורד, שאורך כ-53.5 ק"מ (ב-4 ימים לרוב). הטרק מתאפיין בעמקים גדולים שכוסו בקרחונים במהלך 2 מליון שנים, וכן בנהרות נרחבים, אגמים צלולים, יערות קדומים, קניונים תלולים וטבע פראי. בטרק נמצאות גם מספר ציפורים נדירות המתגוררות בפארק הלאומי פיורדלנד כגון הקיה היפה והחצופה. הטרק פתוח בין החודשים אוקטובר-אפריל וכניסת מטיילים אליו מוגבלת לכ-40 מטיילים מדי יום. מטיילים נדרשים להזמין מקום לטרק חודשים רבים מראש!

 

טעימה ביום אחד

היום מתחיל בנסיעה מרגשת באחד הכבישים היפים בעולם, Milford Highway, כל הדרך מטה אנאו ועד לטרמינל של מילפורד סאונד, נסיעה שאורכת כמעט כשעתיים, אך היא אטרקציה בפני עצמה, שכן היא מכילה עצירות רבות לתצפיות והליכות. 

מהטרמינל נצא במונית ים אל נקודת הפתיחה- Sandfly Point, שנחשבת עבור המטיילים המשלימים את הטרק המלא כנקודת הסיום. נצעד כ-11 ק"מ בטרק היומי הקסום: דרך נהר ארתור אל אגם Ada, ולאחר מכן אל Giant Gate- מפל שוצף הנראה במיטבו מאמצע גשר הנדנדה שמעל הנהר. הדרך חזרה תעשה בתוך יער גשם עתיק בו תהיו מוקפים בשרכים, טחב וגוונים של ירוק.  

 

ציוד שכדאי להביא אתכם לטרק היומי

נעלי/מגפי הליכה חדשות ועמידות במים, ביגוד ארוך ומתחתיו קצר, ג'קט/מעיל גשם, כובע, כפפות, בקבוק מים גדול של ליטר וחצי לכל אדם (ניתן להוסיף עוד 1-2 קטנים), נשנושים לדרך, תכשיר דוחה חרקים, ציוד עמיד בגשם כגון כיסוי לטלפון ולמצלמה. 

 

חשוב לדעת

  • הטרק נמצא באחד האיזורים הגשומים ביותר בניו זילנד. אין חסינות מרטיבות גם בעונת הקיץ, ולכן כדאי לקחת אתכם גם סט בגדים ונעליים להחלפה.
  • מומלץ בתום ההליכה להוסיף שייט במילפורד סאונד כדי לקבל סיום מרגש בשילוב עם אתנחתא, או לצאת למחרת לשייט בפיורד הדאוטפול סאונד (אם מעוניינים לגוון).
אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני כ- 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!