מסלול טיול בניו זילנד

מסלול טיול בניו זילנד

שאלות רבות מהדהדות בראשו של כל מי שמתכנן טיול בניו זילנד בפעם הראשונה במיוחד אם הוא לא מצטרף לטיול מאורגן בניו זילנד. לשם כך, הכנו לכם מספר דגשים בתכנון מסלול טיול למדינה. כל מה שצריך לדעת:

 

לתכנן מראש את מסלול הטיול בניו זילנד

במבט חטוף ראשוני במפה, לא תמיד קל לזהות את ניו זילנד, או שמזהים אותה כמדינה דיי קטנה. אולם לאמיתו של דבר היא גדולה פי 13 ממדינת ישראל, והיא אפילו קצת יותר מגדולה מבריטניה. למרות גודלה, ניו זילנד היא מדינה עם אוכלוסייה של כ-4.5 מליון תושבים בלבד, ורובם המכריע מתגורר בשטחי האי הצפוני. כשאין הרבה תושבים ועיירות, במיוחד באי הדרומי, אין ספק שהדבר החכם ביותר הוא להבטיח את מקומותיכם מראש, במיוחד אם כוונתכם היא לטייל בעונת הקיץ. לא נעים בכלל לטוס כל כך רחוק עד לקצה השני של העולם, ואז להתאכזב שלא יכלתם לחוות את כל האתרים החשובים ביותר, רק מפני שלא הזמנתם מקומות מראש.

 

התניידות בניו זילנד

אם אתם מטיילים באופן עצמאי, מומלץ מאד להתנייד עם רכב משלכם. נכון שיש תחבורה ציבורית, אך היא אינה יעילה כל כך מחוץ לערים ולעיירות המרכזיות. כדי להגיע בכוחות עצמכם לתצפיות הכי יפות, ליישובים קטנים מהם שטים לאיים ולמסלולי ההליכה הייחודיים של ניו זילנד, תצטרכו להשקיע מאמץ רב יותר אם אין לכם רכב צמוד. בעיירות קטנות אפילו כדי להגיע למסעדה יתכן שתזדקקו לרכב.

אפשרות חלופית למטיילים שאינם מעוניינים בנהיגה בכל מקרה, היא להתנייד בתחבורה ציבורית ולשלב עמה טיולים מאורגנים היוצאים באופן קבוע לפארקים הלאומיים ולשמורות הטבע. זוהי אפשרות פופולארית גם כן, אך יש לקחת בחשבון שהיא גם יקרה יותר, שכן טיולים מאורגנים יומיים יקרים יותר מאשר לטייל באופן עצמאי. אנו החברה היחידה בישראל שמספקת שירות תכנון מסלול טיול לניו זילנד ללא נהיגה. 

 

הליכות וטרקים

ניו זילנד היא מוקד עליה לרגל למטיילים אקטיבים ולאוהבי טרקים מכל העולם. מסלולי ההליכה בניו זילנד ידועים בסדר המופתי שקיים בהם, בתחזוקה השוטפת שלהם ובנופים המרהיבים שהם מספקים להולכים בהם. על כן, ניו זילנד קרויה גם "ארץ הטרקים". ישנם אלפי מסלולי הליכה בניו זילנד: חלקם קלים מאד ומתאימים למשפחות ולמתחילים, אחרים מתאימים למטיילים עם מעט נסיון, וחלקם מתאימים למטיילים מקצועיים בעלי נסיון רב. למטיילים שרוצים להתנסות בהליכות ובטרקים לראשונה, מומלץ לבחור בהליכות שנמשכות עד כ-3-4 שעות שרובן עובר במישור, ללא עליות קשות מדי. לא תאמינו אילו נופים תוכלו לחוות אפילו מהליכות כאלה. למטיילים מקצועיים המחפשים את ההליכות היפות ביותר, מומלץ להתנסות באחת מה- Great Walks של ניו זילנד – ההליכות המפורסמות ביותר שמספקות כמה מן הנופים היפים ביותר במדינה. חשוב מאד לעבור במרכז המבקרים הקרוב ביותר למקום בו אתם צועדים ולוודא שתנאי השטח ומזג האוויר מתאימים להליכה היום. בניו זילנד מתקיימות 4 עונות ביום אחד.

 

ויזה לניו זילנד

החל מאוקטובר 2019 תקנות חדשות בניו זילנד מחייבות מטיילים מ-60 מדינות שונות הפטורות מויזה, וביניהן ישראל, להנפיק ויזת תייר לניו זילנד, בטרם עזיבתם את הארץ. על אף שתהליך קבלת הויזה הוא יחסית קל מאד, יש להיות מודעים אליו, מכיוון שלא תתאפשר עלייה למטוס הממריא לניו זילנד ללא אשרת כניסה בתוקף שהונפקה עבורכם מראש. ניתן להנפיק את אשרת הכניסה באנטרנט בתהליך שאורך מספר דקות בלבד. לכל אדם נדרשת אשרה אישית משלו.

 

כמות הזמן המומלצת לטיול בניו זילנד

תכנון מסלול טיול בניו זילנד צריך לקחת בחשבון מגוון משתנים, וביניהם: הזמן המוקדש לטיול. כדאי לדעת כי טיול בן חודש ימים הוא טיול ממצה בהחלט במדינה. בחודש ניתן לראות בקצב סביר מאד את כל אתרי השיא של ניו זילנד וליהנות מעוד איזורים מחוץ למסלול השחוק. גם טיול של 3 שבועות הוא טיול טוב, אך צריך להיות יותר ממוקד, וכמובן שאם באפשרותכם לטייל יותר מחודש, הרווח הוא כולו שלכם.

 

קראו אודות ניו זילנד למטייל>>

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני כ- 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!