איך להוציא את המקסימום מהטיול בניו זילנד

איך להוציא את המקסימום מהטיול בניו זילנד

ניו זילנד ידועה כאחת ממדינות הטבע המיוחדות בעולם ולא בכדי, זוהי מדינה הבנויה מכל כך הרבה תצורות נוף שונות המרכיבות פסיפס גן עדן. לצידה של ניו זילנד ניתן למנות מדינות טבע נוספות מרהיבות הקרובות לישראל הרבה יותר. אם כך, נשאלת השאלה, למה לטוס לניו זילנד שנמצאת כל כך רחוק כשיש לנו מדינות טבע מרהיבות שנחשבות כקרובות יותר לישראל באופן משמעותי. כגון נורבגיה, איסלנד, שוויץ, אוסטריה, ארה"ב, קנדה ואחרות.. במאמר זה ננסה לענות על השאלה דרך הדגשת חוויות ייחודיות ולעיתים בלעדיות לניו זילנד. 

ודאו שלא משנה כמה זמן אתם מטיילים, הנוף והפעילויות משתנים

לא מדובר במשימה קשה במיוחד, כיוון שניו זילנד היא אחת המדינות המגוונות ביותר ברחבי הגלובוס. היא מחזיקה באמתחתה יערות גשם קדומים, הרי געש פעילים, פיורדים מרהיבים, פסגות עטורות בשלג, מצוקים המשקיפים אל האוקיינוס וגייזרים מתפרצים. לצד כל אלו תמצאו חופי גלישה, גבעות ירוקות אין סופיות וקרחונים גדולים. דוגמאות טובות לשילוב של נופים שונים בטיול הן:

  1. טיול באיזורים שונים בשני האיים- בעוד שבאי הדרומי שולטים הנופים ההרריים ונופי האגמים והיערות, באי הצפוני שולטת פעילות גיאותרמית וגעשית.
  2. טיול בפנים האיים לצד טיול על קווי החוף של האיים: בעוד שבחוף המערבי של האי הדרומי ובאיזורים הדרומיים של ניו זילנד כגון הפארק הלאומי פיורדלנד שולטים נופי היערות וחופי הפרא, ישנם מאות חופים ומפרצים נוצצים ושלווים, מקושטים בגבעות ירוקות וביערות פסטורלים באיזורים אחרים כגון במפרץ האיים שבאי הצפוני ובחצי האי קורומנדל שגם הוא באי הצפוני, ובפארק הלאומי אבל טזמן שנמצא בצפון האי הדרומי.

פארק לאומי מילפורד

התנסו יותר בחוויות מקומיות ולא רק בחוויות בינלאומיות/תיירותיות קלאסיות

  1. פעילויות ייחודיות שקיימות במעט יעדים בעולם: כדאי שלא להחמיץ את הנופים הגיאותרמיים והגעשיים שבאי הצפוני, לצאת להפלגות נוף, לשוט בפיורדים שבאי הדרומי, לרכב באפניים במרחבים העצומים, לעצור להתרשמות מתצורות אבן גיאולוגיות ולנסוע בדרכי חוף משגעות.
  2. מפגש עם התרבות המאורית: בטיולינו בעולם אנו פוגשים לא פעם את התרבויות השונות באמצעות ביקור בכנסיות ובמוזיאונים, מה שהפך בעשור האחרון לחוויה שחוזרת על עצמה ומשעממת את המטיילים שמבקשים להמנע מכך בטיולי הטבע שלהם בניו זילנד. החוויה התרבותית בניו זילנד שונה לחלוטין. האי הצפוני הוא ללא ספק המקום ללמוד על העבר השבטי של ניו זילנד דרך חוויות של פנים אל פנים, כגון: סיור בכפר מאורי ברוטורואה והתרשמות מסיפורי השבטים ומעבודות העץ, מסלולי הליכה לשרידי מבצרים מאורים, ביקור במתחם החשוב Waitangi Treaty Grounds שבמפרץ האיים ועוד..
  3. טעימה מהספורט הלאומי ומתרבות האקסטרים של ניו זילנד: במדינות רבות הספורט הלאומי הוא כדורגל או כדורסל. בניו זילנד הספורט המקומי הוא קודם כל הרוגבי, כשגאוות המקומית היא נבחרת הרוגבי המקומית המכונה גם All Blacks. אם יזדמן לכם לבקר בניו זילנד בזמן משחק של הנבחרת המקומית או במשך עונת הרוגבי המקומי, אל תפספסו זאת. בנוסף, העיירה קווינסטאון שבאי הדרומי היא אחד ממוקדי הספורט האתגרי של העולם. תוכלו למצוא בה כל אטרקציה שאיי פעם חובבי ספורט אתגרי חשקו בה: צניחה חופשית, באנג'י, טיולי ג'יפים, סירות ג'ט, מצנחי רחיפה, קניונינג ועוד ועוד. גם המטייל הממוצע יוכל ליהנות מחלק מהאטרקציות- ניתן להתייעץ איתנו לחוויות קלילות יותר.
  4. התנסו בטיול קרוואנים- ניו זילנד היא אחת המדינות הטובות ביותר בעולם מבחינת תשתית ובטחון לטיול קרוואנים. בכל עיירה, מגדולה ועד קטנה ישנם חניוני לילה מוסדרים ונקיים הכוללים שירותים ומקלחת, מטבח, חדר למפגש ולמשחקים, גינות ומשחקים לילדים ובונוס גדול: פעמים רבות גם חוף ים או אגם צמודים. בניו זילנד מספר חברות השכרת קרוואנים אמינות, רשתות סופרמרקטים וחנויות מטיילים גדולות, כך שציוד הקרוואן ייעשה בקלות. אם להתנסות בפעם הראשונה בחווית קרוואן, התנסו בניו זילנד! למידע נוסף על טיול קרוואנים בניו זילנד.
  5. הרגישו מקומיים עם לינת Farmstay– ניו זילנד היא מדינה כפרית, וככזאת, נמאות בה מאות אם לא אלפי חוות. במרוצת השנים, חוות אלו הפכו גם ללינה אותנטית למטיילים שרוצים להרגיש את ניו זילנד האמיתית. חווית הלינה מלווה באירוח אישי ולבבי. 

ROTORUA GEOTHERMAL PARKS

שלבו מפגשים עם בעלי חיים מיוחדים

ביעדי הטבע המפורסמים חסרים פעמים רבות מפגשים אותנטיים עם חיות בר. מלבד תצורות הטבע השכיחות ברחבי העולם כגון אגמים והרים מושלגים, צפייה בחיות בר בטבע במהלך הטיול היא ללא ספק אחד משדרוגי החוויות הטבעיים ביותר שקיימים בניו זילנד. בניו זילנד תוכלו לפגוש בלא מעט בעלי חיים, בעיקר באוויר ובמים: החל מציפורים אנדמיות ונדירות, חלקן חסרות יכולת תעופה ואחרות צבעוניות, יפות וקשוחות, לצד מושבות כלבי ים, להקות דולפינים, לוויתנים, פינגווינים מזנים שונים, סולות ואלבטרוסים. 

התמזגו עם התרבות המקומית השלווה

הניו זילנדים הם אנשים חמים, כנים וטובי לב. מטיילים שמבקרים בניו זילנד לראשונה תמיד מציינים לטובה את האופי הניו זילנדי יוצא הדופן. לעיתים זו נשמעת חוויה שולית, אך בטיול ארוך כגון טיול בניו זילנד יש חשיבות רבה לאינטרקציה עם נותני שירות שונים במקומות הלינה, במסעדות, בסופרים, באתרי הטבע השונים ובפעילויות ובאטרקציות. בנוסף, בניו זילנד תרבות הכייסים והפריצה למכוניות היא ברמה אפסית. ואולי הכי חשוב, המקומיים בשונה מיעדים רבים אחרים בעולם אינם מתייחסים לישראלים לרעה או מסתכלים על הישראלים בפרצוף עקום. יש שיגידו שלהפך, אפילו אוהבים את הישראלים יותר מלאומים רבים אחרים. במציאות כמעט דמיונית כמו זו, הטיול הופך למשוחרר, נעים ושליו במיוחד. 

התמסרו לטבע דרך מסלולי ההליכה

ראשית, נדגיש כי ממש אין חובה ללכת בניו זילנד כדי ליהנות ממנה, אך מדובר בחוויה כל כך מקומית השגורה בקרב הניו זילנדיים והתיירים המבקרים בה. הליכה בשטח היא ממש חלק מהתרבות התיירותית המקומית. בכל העולם ישנם מסלולי הליכה, אך ניו זילנד ידועה כארץ המסלולים האולטימטיבית. המסלולים משולטים ומתוחזקים ברמה הגבוהה ביותר. מזג האוויר הנוח, מיעוט ההולכים במסלולים, אפשרות לרמות קושי שונות והנופים בהם המסלולים עוברים, מצליחים לפתות גם את אלו שפחות נוהגים ללכת ביעדים אחרים בעולם ומאפשרים לכם לחוות את הטבע בדרך אותנטית יותר.

לסיכום

מלבד הנופים המגוונים כל כך, ישנו ערך מוסף לטיול בניו זילנד כשמתכננים אותו נכון ומוסיפים לו תבלינים ייחודיים כמו אלו שהומלצו במאמר זה. כשאתם מגיעים לניו זילנד, תנו למרחבים ולחוויות המקומיות לסחוף אתכם אלה לצד אלה. אנו בטוחים שבעזרת המדריך הזה, הטיול בניו זילנד יהפוך לאחד הטיולים המשמעותיים בחייכם. 

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני כ- 7.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!