טיול סולו בניו זילנד ובאוסטרליה- האם כדאי ואיך עושים את זה?

טיול סולו בניו זילנד ובאוסטרליה- האם כדאי ואיך עושים את זה?

לטוס לטיול בחו"ל עם חברים או משפחה שונה או להצטרף לטיול מאורגן בניו זילנד או אוסטרליה בתכלית מלטוס לבד לטיול בחו"ל- בטח כשמדובר בטיול ארוך וליעדים רחוקים. האם אפשר לטייל לבד בניו זילנד ובאוסטרליה? בהחלט! והטיול לא נפגם אפילו במקצת! אם אתם מתכננים להגיע לפסיפיק סולו- המאמר הזה בשבילכם.

 

רקע על רמת הבטחון לתייר בניו זילנד ובאוסטרליה

ניו זילנד ואוסטרליה ידועות כשתיים מתוך עשר המדינות הבטוחות בעולם, הן לתושביהן והן למליוני התיירים המגיעים אליהן מדי שנה. גניבות, פריצות לרכבים, אלימות וגזענות הן תופעות שקורות בכל מקום בעולם, אך ניכר שבניו זילנד ובאוסטרליה שכיחותן נמוכה בהרבה ממקומות אחרים, בוודאי ובוודאי מאירופה ומארצות הברית. המוניטין של ניו זילנד ואוסטרליה כיעדים הטובים בעולם למטיילים יחידניים הכה גלים ברחבי העולם כבר לפני שנים רבות, ולכן כשתגיעו לכאן, תראו שאתם ממש לא היחידים שמטיילים לבד. אפילו נשים שמטיילות ממש לבדן, הן לא מקרה חריג בנוף התיירותי של ניו זילנד ואוסטרליה.

אם היו לכם חששות לפני שהתחלתם לקרוא את הכתבה, אנחנו מקווים שהתחלנו להפיג אותם. המשיכו לקרוא, יש עוד הרבה דברים מעניינים.

 

יש חשיבות רבה לתכנון מקדים

אתם לא חייבים לדעת מה אתם הולכים לעשות בכל רגע, במיוחד כשאתם מטיילים לבדכם, אבל כן חשוב שתדעו לאן אתם מגיעים. חשוב להכיר את היעד/ים שלכם על קצה המזלג: בדקו את עונות השנה ביעד ואת מזג האוויר שילווה אתכם במהלך הטיול (לקריאה על מזג האוויר בניו זילנד / מזג האוויר באוסטרליה ), בדקו את היעדים המרכזיים במדינה (תוכלו לעשות זאת בעזרת מדריך היעדים הבלעדי שלנו), את הערים הגדולות שמהוות בסיס לנחיתה רכה ואת אמצעי התחבורה הטובים ביותר באיזור בו אתם מטיילים. היכרות עם הבסיס למדינה היא המפתח להצלחת הטיול שלכם. 

 

יתרונות של טיול יחידני בניו זילנד ובאוסטרליה

  • לא תהיו תלויים במציאת פרטנרים מהבית לטיול כה ארוך.
  • אתם הבוסים היחידים בטיול. רק אתם תחליטו איך הטיול שלכם יראה.
  • בניו זילנד ובאוסטרליה תוכלו להכיר עוד אלפי אנשים מכל העולם שמטיילים לבדם, בדיוק כמוכם. תוכלו לשלב כוחות ולטייל יחד למספר ימים, או להמשיך איתם לתקופה ממושכת.
  • כולם מדברים אנגלית בניו זילנד ובאוסטרליה- אין צורך להשתמש במילון ובתוכנות תרגום.
  • תשתיות התיירות בניו זילנד ואוסטרליה מסודרות, משוכללות ומתוחזקות היטב- בכל מקום תמצאו מרכזי מבקרים, שלטים מסודרים עם מידע נחוץ ותחנות שירות לדלק, אוכל ושירותים.
  • לעומת מדינות רבות אחרות- אם תעדיפו שלא לנהוג לבדכם את המרחקים הארוכים, תוכלו בקלות לחבור לטיול מאורגן חד יומי, או מתגלגל. שפע הטיולים המאורגנים היוצאים מדי יום הוא אין סופי.
  • תהיה לכם הזדמנות להכיר את המקומיים- אם עוד לא שמעתם על טוב לבם של הניו זילנדיים והאוסטרלים, זה הזמן! בכל מקום שבו תפנו לעזרה, תתקלו בסבר פנים יפות וברצון אמיתי לתת סיוע.
  • תחושת הבטחון תלווה אתכם לאורך כל הדרך.

 

המומחים ממליצים על 3 חוויות מיוחדות שכדאי לשלב בטיול סולו בניו זילנד ובאוסטרליה

  • אירוח אצל מקומיים: בין אם מדובר בגלישת ספות ובין אם מדובר באירוח אצל משפחות השייכות לרשתות האירוח של הישראלים בפסיפיק, מדובר בחוויה שלא תשכחו לעולם: ארוחת ערב שמלווה עם המקומיים שמלווה בשיחה על חייהם לתוך הלילה, וכן יציאה עם המארחים לשווקים, לבילוי בפאב, לצפייה במשחק ספורט, או ליום טיול בטבע. כשמטיילים לבד קל הרבה יותר לפגוש את הצד המקורי והלא תיירותי של המדינה.
  • Free Walking Tours: הסיורים החינמיים שמתקיימים מדי יום בערים הגדולות הם דרך חדשה ומרעננת להכיר את העיר בה אתם נמצאים. כך תוכלו לקבל פרספקטיבה ראשונית על העיר אליה הגעתם: הסיור יאפשר לכם להגיע אל מקומות הבילוי הטובים ביותר, לגלות דברים שלא הייתם מגלים לבדכם ולפגוש עוד מטיילים יחידניים.
  • השתתפות בפעילויות רב יומיות מחוץ לקופסא: זו יכולה להיות פעילות התנדבותית עם קהילות מקומיות או עם בעלי חיים,  סדנאות אמנות מיוחדות כמו יצירת אבני ירקן, השתתפות בקורס גלישה/צלילה, טיול למקום נידח כמו החוף המערבי של אוסטרליה או אולי טרק קבוצתי בפארק הלאומי המרהיב פיורדלנד. הפעילויות האלו יעזרו לכם לשבור את שגרת הטיול היום יומית ויובילו אתכם להכיר צדדים חדשים באנשים מכל העולם, בכם ובטבע שמעולם לא הכרתם.

 

האם טיול סולו יקר יותר מטיול עם עוד שותפים?

ממש לא חייבים להיות הבדלים בעלויות של מטייל יחיד לעומת מטייל בזוג/משפחה/קבוצה (מלבד כמה סייגים- קראו עד הסוף).

התקציב שלכם תלוי בדרך בה תבחרו לטייל. כמעט כל מרכיבי העלות בטיול גם כך מתומחרים לפי כל מטייל בנפרד: אוכל במסעדה, אטרקציות, כניסות לאתרים, טיולים מודרכים וטיסות לניו זילנד / לאוסטרליה. אכן ישנם מספר משתנים ספציפיים, כגון חדר במקום לינה והשכרת רכב בניו זילנד או באוסטרליה/קניית רכב שמחירים אינם משתנה, גם אם אתם מטיילים יחידניים ובין אם אתם 2-3 מטיילים, אשר יכולים להשפיע על עלות הטיול שלכם, אך גם אותם ניתן לפתור: מבחינת רכב- ניתן למצוא שותפים למסלול המלא ולשכור/לקנות איתם יחד רכב לכל התקופה, או למצוא שותפים מדי פעם ולבקש השתתפות בדלק. מבחינת לינה- אם תחליטו להתארח אצל מקומיים מדי פעם, התקציב שלכם יתאזן בקלות, ואפילו יסתכם כזול יותר מאשר טיול בזוג או בקבוצה.

בכל מקרה, כל עוד אתם מטיילים עצמאית- גם אם תחליטו שלא מתאים לכם לישון אצל מארחים, אלא בחדרי מלון, וגם אם לא מתאים לכם לחלוק עם אנשים את הרכב, כי אתם רוצים לטייל לבד מהתחלה ועד הסוף, הטיול שלכם לא צפוי להיות יקר יותר או נמוך יותר בהרבה מהממוצע.

הפקטור היחיד שעלול לייקר משמעותית את עלות הטיול שלכם, הוא השתתפות בטיולים מאורגנים/מודרכים מדי יום. במקרה שכזה, אכן המחירים של הטיולים המודרכים יקרים בהרבה מאשר מחירי טיול עצמאי ברכב או בתחבורה ציבורית. ככה זה כשצריך לכסות מדריך פרטי, אוטובוס, דלק וכח אדם היושב במשרדים. טיול יום שכזה יכול לעלות בקלות 100$-200$ לאדם. כמובן שהתקציב לטיולים המודרכים הוא שיקול שיקבע את משך הטיול שלכם בניו זילנד ובאוסטרליה, אך לטעמנו זה לא צריך להיות שיקול שיקבע אם תטוסו לטייל לבד או שלא תטוסו בכלל. במקרה שאתם מחליטים שאין לכם דרך אחרת לטייל, כי נהיגה לבד בצד ההפוך של הכביש היא מחוץ לתחום עבורכם, ומחירי הטיולים המודרכים גבוהים לכם, הפתרון הנכון יהיה לצמצם כשליש או רבע מימי הטיול שתכננתם, ומחסכון הימים שעליהם ויתרתם, תוכלו לצאת לטיולים מודרכים מבלי לייקר את התקציב. לדוגמא: אם תכננתם לטייל חודש וחצי בניו זילנד ו/או אוסטרליה, ונראה לכם שהתקציב שלכם אינו מספיק לטיולים מאורגנים מדי יום, מוטב שתטיילו חודש, אך כך לא תחרגו מהתקציב עליו בניתם.

להתייעצות נוספת ולרכישת חבילת טיולים מודרכים/מאורגנים במחירים מוזלים לחצו כאן.

 

המלצות וטיפים לייעול טיול יחידני בניו זילנד ובאוסטרליה

  • עדכנו את בני המשפחה והחברים במסלול הכללי שאתם עומדים לעשות. רשמו את שמות היעדים באנגלית ועדכנו אותם ביעד הנחיתה שלכם ובמקום הלינה הראשון בו תשהו מספר ימים. כמו כן, אם ידוע לכם מראש שבאיזורים מסויימים בהם תטיילו אין קליטת טלפון ואנטרנט, ספרו להם על כך כדי שלא ידאגו.
  • העבירו לבני המשפחה עותק מצילום הדרכון, מאישור הויזה שלכם ורשימה של מספרי החירום במדינה, בדגש על טלפון של השגרירות/הקונסוליה הישראלית.
  • אם החלטתם לטייל עם סים מקומי, עדכנו את המשפחה והחברים במספר הטלפון הראשי שלכם.
  • אם אתם נוסעים לטיול ארוך בו תדרשו להשכיר או לקנות רכב, דאגו להתחיל את הטיול בעיר הגדולה, ואל תעזבו אותה לפני שתצטיידו ברכב שילווה אתכם. לשכור או לקנות רכב בעיירות קטנות זה סיפור יקר, מייגע ולא משתלם!
  • אם אתם מעדיפים שלא לנהוג, אלא להשתמש בתחבורה ציבורית או בטיולים מאורגנים, בדקו את האפשרויות הזמינות בשטח- אם תספיקו מראש, עוד יותר טוב. ניתן לעבור גם במרכזי המבקרים המקומיים כדי לשמוע ולהתייעץ עוד על כל אחת מהאפשרויות. מטיילים צעירים ישמחו לדעת שלטיולים המתפרשים על מספר איזורים במדינה, ניתן לרכוש כרטיסי פאס (Pass) שמאפשרים לכם לעלות על אוטובוסים בקווים ארוכים, והמטיילים המבוגרים יותר, או אלו שמעדיפים את הנוחות המירבית, ישמחו גם הם לדעת, כי מכל יעד מרכזי יוצאים טיולים מודרכים רבים שיאפשרו לכם לטייל בקלות ללא צורך לאחוז בהגה. לבדיקת התאמת טיולים מודרכים לפי היעד בו אתם מטיילים צרו איתנו קשר כאן.
  • בדקו האם מתקיימים פסטיבלים או אירועים שמעניינים אתכם לאורך מסלול הטיול שלכם- דאגו לשריין בתאריכים האלו מקומות לינה וכרטיסי כניסה מראש.
  • אחת הפעילויות המועדפות על מטיילים יחידניים היא ביקור בשווקים מקומיים. בדקו במקום הלינה שלכם או עם מרכז המבקרים היכן ומתי הם מתקיימים. אחת ההנאות הגדולות בשווקים המקומיים היא אוכל טעים וזול באווירה לא פורמאלית.
  • עברו בין אתרי רשתות האירוח החברתיות למטיילים בפסיפיק (כגון היט/חיבורים) ובדקו את רשימות המארחים. שמרו לכם מספרי טלפון ויעדים בהם אתם מעוניינים להתארח, כדי שתוכלו לשלוף וליצור קשר מעט לפני שתגיעו ליעד.
  • אם אתם מעוניינים להתאחד עם מטיילים נוספים בחלק מהטיול שלכם, תוכלו לעשות זאת במרכזי הבילוי המרכזיים בעיר ובמקומות הלינה שלכם, אך עוד יותר בקלות באמצעות פרסום מודעת חיפוש שותפים באחד הפורומים הייעודיים ("למטייל"/"טריפ אדוויסור") או באחת מקבוצות הפייסבוק.
  • התעדכנו באתרי החדשות או בערוצי הטלוויזיה לגביי המתרחש ביעד הטיול שלכם. בדקו את מזג האוויר על בסיס יומי.
  • רצוי שלא לטייל לבדכם ביעדים נידחים, ויש לא מעט כאלה בניו זילנד ובאוסטרליה. כמו כן, לא לצאת לבד להליכות מרוחקות, ארוכות ושוממות. אם בכל זאת עשיתם זאת, על אף שאנו ממליצים בתוקף שלא לעשות זאת, דאגו לבדוק קודם כל את מזג האוויר באוסטרליה ובניו זילנד, לעדכן על כך במרכז המבקרים המקומי, לרשום את עצמכם בכניסה למסלול ההליכה אם האפשרות קיימת וכמובן לספר לבני המשפחה והחברים. כדי להגיע בכל זאת ליעדים נידחים, כפי שהמלצנו, מומלץ למצוא שותפים או לצאת בטיול קבוצתי.
  • השתדלו ללון תמיד במרכז העיר ולא בפרברים שאינם מוכרים (למעט אם אתם מתארחים אצל מקומיים מהימנים), כדי להמנע מחוויות מפוקפקות.
  • בדקו תמיד מתי אתם צפויים להגיע ליעד הבא שלכם. בין אם אתם נוהגים ובין אם אתם משתמשים בתחבורה ציבורית, דאגו להגיע למקום הלינה לפחות שעה-שעה וחצי לפני השקיעה, כדי להספיק להתארגן בנחת. אלו שנוהגים, צריכים להקפיד על הכלל הזה בצורה אדוקה ביותר, שכן חיות בר נוהגות לקפוץ לכביש ולסכן את הנוסעים ברכב.

 

רוצים לתכנן טיול או לקבל את הרקע המקדים על טיול בניו זילנד ובאוסטרליה? צרו איתנו קשר ונשמח לסייע לכם להוציא לפועל טיול מושלם!

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!