טיול לאוסטרליה וניו זילנד עלויות

טיול לאוסטרליה וניו זילנד עלויות

עלויות וניהול תקציב בטיול לאוסטרליה וניו זילנד

כשמתחילים לחשוב על טיול לאוסטרליה ולניו זילנד, אחת השאלות הראשונות שצצות היא "כמה עולה התענוג?" מדובר בשאלה רגישה מאד, גם למטיילים וגם למתכנני המסלולים, שתמיד ישיבו לכם שעלות הטיול "משתנה מאדם לאדם"/"קשה לחזות אותה"/"תלויה בכם". הם לא טועים, כי כל טיול שונה מקודמו, ובכל זאת החלטנו לקחת צעד אחד קדימה ועשינו את המיטב כדי לעזור לכם לקבל תמונה של אומדן עלויות לטיול.

במאמר זה תמצאו מידע אודות:

א. כמה עולה טיול לאוסטרליה וניו זילנד.

ב. הבדלים בעלויות בין ילדים למבוגרים.

ג. הבדלים כספיים בין טיול קצר (חודש) לטיול ארוך (של כמה חודשים).

ד. טיפים להתנהלות נכונה עם התקציב שלכם.

ה. מעוניינים לטייל באוסטרליה וניו זילנד עם תקציב מוגבל? למה כדאי לכם לתכנן את הטיול איתנו.

אז כמה עולה טיול לאוסטרליה וניו זילנד?

כדי שלא למתוח יותר מדי את החבל, החלטנו להציג את השורה התחתונה כבר בתחילת הכתבה.

  • לנוחיותכם- העלויות שבטבלה הבאה הינן למבוגר בהרכב של 2-5 אנשים (למחירי ילדים המשיכו לקרוא מטה), לתקופה של כחודש טיול לניו זילנד/אוסטרליה או שתיהן וכוללות את כל ההוצאות בשטח. האומדנים אינם כוללים שדרוג טיסות למחלקת תיירים פלוס או למחלקת עסקים.
  • האומדנים מבוססים על נסיוננו האישי ונסיון עשרות המטיילים שלנו. עם זאת, עשויה להיות סטייה של כ-5,000 ₪ יותר או פחות מהאומדנים המופיעים בטבלה.
  • שימו לב- האומדנים מחושבים לפי נסיעה בעונת השיא- בין דצמבר-מרץ בהנחה שכל שירותי הקרקע הוזמנו מספר חודשים מראש. נסיעה בעונות אחרות עשויה להיות זולה יותר, ומאידך נסיעה בעונת השיא ללא תכנון מקדים והזמנת שירותי הקרקע מראש עלולה להיות יקרה יותר.

 

סוג הטיול מרכיבים עיקריים אומדן
קלאסי טיסות הלוך ושוב לניו זילנד/אוסטרליה, לינה במלונות 4 כוכבים או במוטלים ברמה טובה, או בקרוואן, 1-2 ארוחות ביום בחוץ, כל הפעילויות והאטרקציות.  20-30 אלף ₪
תרמילאי טיסות הלוך ושוב, לינה באכסניות/אתרי קמפינג/מוטלים בסיסיים, אוכל בעיקר מהסופר ובישול עצמי, פעילויות ואטרקציות חשובות. 15-20 אלף ₪
5 כוכבים טיסות הלוך ושוב, לינה במלונות 5 כוכבים, כל הארוחות בחוץ, כל הפעילויות והאטרקציות, הדרכות פרטיות ביעדים מרכזיים. החל מ-35 אלף ₪

שימו לב- האומדנים מחושבים לחודש הטיול הראשון וכוללים את עלות הטיסות. חודשי הטיול הבאים זולים יותר- המשיכו לקרוא את המאמר ותגלו בכמה ומדוע.

 

האם יש הבדל בין עלויות המבוגרים לעלויות הילדים?

בדרך כלל כן, יש הבדל אפילו משמעותי למשפחה הממוצעת עם ילדים בגילאים שונים. ככל שהילד צעיר יותר, תוכלו כנראה ליהנות מהוצאות נמוכות יותר עבורו. אם נסתכל על כניסות לאתרים ועל פעילויות ואטרקציות- כרטיס לילד לעיתים קרובות עשוי לעלות חצי (פחות או יותר) מעלות כרטיס מבוגר. תינוקות נכנסים חינם בדרך כלל. כך גם כשמזמינים מקום לינה המתאים למשפחות וכשאוכלים במסעדות המציעות תפריטי ילדים.

מבחינת כרטיסי הטיסה, לרוב ילדים ונערים ישלמו מחירים דומים לשל המבוגרים, אך עבור תינוקות הסיפור כבר הרבה יותר חסכוני.

זכרו שכמשפחה יש לכם גם פרמטרים שמייקרים את הטיול: למשל כמות האטרקציות שתזמינו במהלך הטיול וגודל הרכב/קרוואן שתצטרכו להזמין.

לסיכום, סביר להניח שעלות הילדים בטיול תהיה זולה יותר משל המבוגרים, אך המספרים צפויים להשתנות משמעותית בין משפחה למשפחה בהתאם לגילאי הילדים ואופי המשפחה. במשפחה עם ילדים שכולם מתבגרים בגילאי 14-17 אנו צופים הוזלה מינורית יותר, מאשר הוזלה משמעותית למשפחה עם ילדים קטנים בגילאי שנה עד 10- במקרה שכזה השמיים הם הגבול והילדים עשויים להיות הרבה פחות מורגשים (לפחות מבחינת העלויות).

 

האם יש הבדלים בעלויות של טיול ארוך לבין טיול קצר?

לגמריי כן! בטיול של חודש ככל הנראה נתמקד בחוויות ובאטרקציות רבות ומפורסמות ככל הניתן, כדי ליהנות מכל מה שיש למקום להציע. סביר להניח שנרצה גם לאכול לא מעט בחוץ כדי לחסוך את הזמן והמאמץ בטיול כה קצר. במילים אחרות, החודש הראשון כמעט תמיד יקר יותר מהחודשים הבאים. אם תצאו לטיול ארוך יותר, יתכן שבהמשך פחות תרצו לשים דגש על אטרקציות גדולות ואתרים יקרים, תרצו ליהנות גם מימי מנוחה וכמובן שגם לבשל מדי פעם, כדי שלא להוציא בכל יום הרבה כסף על ארוחות.

לכל אלו מתווספת עלות הטיסה שנכללה כבר בטבלה שבתחילת הכתבה, ואינה נכללת בטבלה זו: אם למשל "טיול קלאסי" של חודש אחד עולה כ-20-30 אלף ש"ח בממוצע (כולל טיסות הלוך ושוב), בשביל לקבל אומדן ל"טיול קלאסי" שאורך חודשיים, אין להכפיל את העלויות. בעת חישוב עלות החודש השני, הורידו כ-1500$ עבור הטיסות. אם אתם נוסעים לטיול של 3 חודשים ויותר, מלבד הורדת עלות הטיסות בכל חודש, בדקו גם האם אחרי שתראו את כל אתרי השיא במדינה, תרצו להמשיך לחפש אטרקציות או שמא תעדיפו להגיע למקומות מיוחדים מחוץ למסלול התיירותי וליהנות מהשקט שלהם, וגם האם אתם מתכוונים להמשיך ולאכול כל יום בחוץ, או דווקא לווסת את כמות המסעדות ובתי הקפה. בסופו של יום, ככל הנראה שהמשך הטיול שלכם יהיה זול הרבה יותר מההתחלה.

 

אומדנים לחודש טיול שני באוסטרליה וניו זילנד

סוג הטיול

מרכיבים עיקריים עלות משוערת למבוגר לחודש הטיול השני בעונת השיא דצמבר-מרץ

הטיול הקלאסי

לינה במלונות 4 כוכבים או במוטלים ברמה טובה, או בקרוואן, 1-2 ארוחות ביום בחוץ, כל הפעילויות והאטרקציות. כ-15-25 אלף ₪

 

טיול תרמילאי לינה באכסניות/אתרי קמפינג/מוטלים בסיסיים, אוכל בעיקר מהסופר ובישול עצמי, פעילויות ואטרקציות חשובות.

כ-10-15 אלף ₪

טיול 5 כוכבים לינה במלונות 5 כוכבים, כל הארוחות בחוץ, כל הפעילויות והאטרקציות, הדרכות פרטיות ביעדים מרכזיים.

החל מ-30 אלף ₪

 

ירידת עלויות הטיול בשל התחזקות מטבע השקל בשנת 2021 אל מול הדולר

עדכון משמח מאד במאמר העלויות שלנו מגיע לאחר שבשנה האחרונה מטבע השקל התחזק באופן משמעותי אל מול המטבעות הזרים המרכזיים: הדולר, היורו, הדולר האוסטרלי והדולר הניו זילנדי. בעקבות צניחת שערי המטבעות הזרים, טיול בניו זילנד וטיול באוסטרליה בשנה הקרובה (ואולי גם מעבר לכך, אך את זה עדיין לא ניתן לחזות) צפויים להיות זולים באלפי שקלים מאשר אותם הטיולים בדיוק לפני תקופת הקורונה.

לשם ההשוואה, בראשון בינואר 2019 שער הדולר האוסטרלי עמד על 2.62 ש"ח, לעומת 2.24 ש"ח כיום. כלומר טיול באוסטרליה שעולה 10,000 דולר אוסטרלי לדוגמא, עלה למטייל בשנת 2019 כ-26,200 ש"ח, וכיום אותו הטיול יעלה 22,400 ש"ח. חסכון של 3,800 ש"ח לאדם על כל 10,000 דולר אוסטרלי. זוג יחסוך כ-7600 ש"ח לכל 10,000 דולר אוסטרלי. ואם אתם משפחה, אתם ודאי מבינים את ההוזלה האדירה.

בראשון בינואר 2019 שער הדולר הניו זילנדי עמד על 2.5 ש"ח, לעומת 2.12 ש"ח כיום. כלומר טיול בניו זילנד שעולה 10,000 דולר ניו זילנדי לדוגמא, עלה למטייל בשנת 2019 כ-25,000 ש"ח, וכיום אותו הטיול יעלה 21,200 ש"ח. גם כאן חסכון של 3,800 ש"ח לאדם על כל 10,000 דולר ניו זילנדי.

ויתכן שטרם נאמרה המילה האחרונה בכל הנוגע לצניחת שערי המטבעות הזרים..

 

6 הטיפים של נו ווריז טורס להשפיע לטובה על תקציב הטיול שלכם

1. הכינו שיעורי בית מראש

טיול לאוסטרליה ולניו זילנד הוא טיול ארוך שעולה לא מעט כסף. אתם רק תרוויחו אם תגבשו את מסלול הטיול שלכם בהתאם לתקציב העומד לרשותכם. לא נעים לגלות בשטח ששכחתם להכניס לתקציב שלכם כמה אטרקציות, כשכל אטרקציה עולה בין כמה עשרות דולרים ועד ל-250 דולר לאדם. למשל, טיול בחוף המזרחי של אוסטרליה, שבו תדלגו על פרייזר איילנד רק כי לא הייתם ערוכים לעלויות היקרות שלו (אך שוות כל שקל)- הוא פספוס.

כך גם לא נעים לגלות שלא לקחתם בחשבון את ההתייקרות של מקומות הלינה ביעדים הפופולארים ביותר במסלול שלכם. באוסטרליה ניתן למנות למשל את סידני כיעד יקר יותר מיעדים אחרים, וכדאי לקחת אותה בחשבון, במיוחד אם אתם מאוהבי העיר הגדולה. סידני שווה לא פחות מ-3-4 לילות ומחיר התחלתי ללילה במלון טוב במרכז העיר (עם ארוחת בוקר) עומד על כ-150$-200$ אמריקאי לזוג. בניו זילנד כדאי לשים לב לעיירה המפורסמת והתוססת קווינסטאון, והעיירה הקטנה טה אנאו המשמשת כנקודת המוצא לכל המטיילים המגיעים למילפורד סאונד ויתר האתרים בפארק הלאומי פיורדלנד. גם בשתי העיירות הללו המחירים גבוהים הרבה יותר מהממוצע, בטח ובטח בעונת הקיץ ובתאריכי פסטיבלים.

 

2. כרטיסי חבר, מנויים והטבות

בין אם מדובר בתחנות הדלק, בין אם מדובר בסופרמרקטים ובין אם מדובר ברשת של בתי מלון או חניוני קרוואנים, באוסטרליה ובניו זילנד מתים לתת לכם הטבות, רק שתבואו שוב. חלק מכרטיסי החבר וההטבות תקפים רק ברשת המקומית אליה הצטרפתם, וחלק ניתנים למימוש גם ברשתות אחרות כחלק משיתופי פעולה בין מפעילי תיירות. למשל: כרטיס חבר ברשת חניוני הלילה Top 10 יעניק לכם הנחות למגוון אטרקציות ברחבי ניו זילנד, וכן למעבורת המקשרת את האי הצפוני עם האי הדרומי.

 

3. הזמנות מראש בשיא העונה

לא תאמינו עד כמה ההשפעה של המרכיב הזה היא קריטית. מחירים של שירותי קרקע, כגון מקומות לינה ביעדים מבוקשים או של רכב שכור עשויים לקפוץ משמעותית, לרוב עד פי 1.5 ממחירם המקורי. לדוגמא: רכב Full Size או SUV לזוג/למשפחה יכול להתייקר בכמה אלפי שקלים אם תזמינו אותו חצי שנה מראש לפני הגעתכם או על המקום. ההמלצה שלנו למי שלא אוהב להזמין הכל מראש, היא לקבוע לפחות עוגנים לטיול ואותם להזמין בכל מקרה.

 

4. למטיילים עם ילדים- הזמינו חדרי משפחה ולא שני חדרים

אם בארץ ובאירופה לא תמיד קל למצוא חדרי משפחה מרווחים ומתאימים, באוסטרליה ובניו זילנד החדרים המשפחתיים החדרים האלה נפוצים ביותר! לא רק שהם מועדפים על המשפחות שמגיעות לטיולים בפסיפיק, החדרים האלו לרוב זולים משמעותית מלינה בשני חדרים נפרדים. חדרי המשפחה יכולים להיות בסגנון דירה עם מספר חדרי שינה ומטבח, או כחדר אחד גדול עם סלון ומספר מיטות. חדרי המשפחה זמינים גם במלונות, גם במוטלים ואפילו בבקתות של חניוני הלילה.

 

5. אוכל- הוצאה גדולה לטווח הארוך

אוכל הוא תמיד תענוג, אולם בטיול הוא לרובנו רק הפסקה קצרה כדי להשביע את הקיבה, לפני שנמשיך אל האתר הבא. לפעמים אנו לא שמים לב, או בוחרים לשכוח, שבכל ארוחה אנחנו נפרדים מעשרות דולרים. מחירי המנות במסעדות ובבתי הקפה באוסטרליה ובניו זילנד דיי תואמים את מחירי המנות בארץ, כלומר כדאי לקחת בחשבון מחירים שדומים לרמת המחירים שאתם נוהגים לשלם כשאתם אוכלים בחוץ עם חברים ומשפחה.

דרך מעולה לחסוך בסוף הטיול כמה מאות דולרים, היא לוותר על ארוחה אחת ביום בחוץ, למשל ארוחת הבוקר, או ארוחת הצהריים, ולהשלים אותה על ידי מצרכים שקניתם מהסופר. אם זוג יחסוך $40-$30 מקומי מדי יום (מחיר ארוחה זוגית במסעדה פחות עלות המצרכים מהסופר) כשוויתר על ארוחה אחת ביום בחוץ, המשמעות הכוללת היא חסכון שנע בין $1200-$900 מקומיים, ואם אתם משפחה, החסכון הוא עוד יותר גדול.

 

6. טיול מחוץ לעונת השיא

מחירי שירותי הקרקע באוסטרליה וניו זילנד מרקיעים שחקים כשמדובר בטיול בעונת השיא בין דצמבר למרץ. עונת הקיץ המביאה איתה תיירים מכל רחבי העולם שבורחים מהחורף כדי לזכות בטמפרטורות חמות ונעימות לטיולים באוסטרליה וניו זילנד. אך בתקופה הזו חלים גם חגים, פסטיבלים ואירועים רבים הקשורים בקיץ המקומי ובשנה החדשה. הגורמים האלו הם הסיבה שבקיץ נרשמת כמות השיא של מטיילים באוסטרליה וניו זילנד, תפוסה מלאה בכל מקום לינה ובכל פעילות, והמחירים מאמירים לשמיים. אם תנסו לטייל באוסטרליה בכל חודש אחר, בדגש על מאי-נובמבר, ובניו זילנד בספטמבר-אוקטובר למשל, תקופה שאנחנו מאד אוהבים, תהנו מנופים מרשימים כשמעט מאד תיירים סובבים אתכם, ובעיקר ממחירים נמוכים משמעותית ממחירי הקיץ. בשורה התחתונה, תתכן הוזלה של בין מאות ועד לאלפי דולרים- בהתאם לסוג הטיול שלכם, הרכב המטיילים ואורך הטיול שלכם. מומלץ מאד לקרוא כאן על טיול באוסטרליה ביולי-אוגוסט ועל טיול בניו זילנד בספטמבר-אוקטובר.

רוצים לטייל באוסטרליה וניו זילנד, אבל התקציב שלכם מוגבל? אנחנו פה בשבילכם!

משפחות, זוגות בירח דבש ומטיילים צעירים שרוצים לטייל באוסטרליה וניו זילנד, אך חוששים להתפזר וללכת לאיבוד עם העלויות- אנו מציעים לכם לתכנן את מסלול הטיול שלכם איתנו בהתאמה אישית: מלבד תפירת המסלול לפי העדפותיכם ותחומי העניין שלכם, נדאג להתאים את המסלול מבחינה תקציבית: נמליץ לכם על העונה המתאימה בשבילכם לטיול (טיול בתקציב מוגבל לא חייב להתקיים מחוץ לעונת השיא!), נחליט יחד על המועד הנכון להזמנת שירותי הקרקע ונשיג לכם אותם במחירים הטובים ביותר, נברור עבורכם את האטרקציות המומלצות יותר ואת האטרקציות המומלצות פחות לפי התקציב העומד לרשותכם, ונכין אתכם לכל הפתעה כספית שעלולה להתעורר בשטח, כך שתצאו לטיול עם בטחון ושקט נפשי.

רוצים לצאת לדרך? לחצו כאן כדי ליצור איתנו קשר וליצור מסלול מותאם אישית.

 

אחרי שקראתם על עלויות הטיול באוסטרליה ובניו זילנד, יתכן שגם תרצו לקרוא על:

למה אוסטרליה וניו זילנד חייבות להיות הטיול הבא שלכם מהרגע שהקורונה פרצה לחיינו? לחצו כאן לקריאה

תעודת הזהות של אוסטרליה ומאמרים רבים נוספים בעמוד אוסטרליה למטייל .

תעודת הזהות של ניו זילנד ומאמרים רבים נוספים בעמוד ניו זילנד למטייל .

תכנון טיול לאוסטרליה – איך מתכננים טיול לאוסטרליה.

תכנון טיול לניו זילנד – מה חשוב לדעת על תכנון המסלול שלכם בניו זילנד.

אם אינכם מעוניינים לטייל עצמאית, אלא בליווי מדריך פרטי או מדריך כחלק מקבוצה בדקו את עמוד טיול מאורגן לאוסטרליה וניו זילנד .

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!