תיאום ציפיות לפני הטיול באוסטרליה

תיאום ציפיות לפני הטיול באוסטרליה

מאמר תיאום הציפיות הוא אחד המאמרים החשובים ביותר שקיימים באתר שלנו. טיול לאוסטרליה הוא טיול אל הלא נודע כמעט עבור כולם: כשמטיילים מגיעים לראשונה לאוסטרליה, הם מגיעים בדרך כלל כדי לראות ארץ (יבשת) חדשה, ואינם יודעים עד כמה אוסטרליה שונה באופן ניכר מכל מקום אחר שכבר היו בו- על כל המשתמע מכך. רבים וטובים ניסו להחיל את נסיון הטיולים, את ההיכרות שלהם ואת הציפיות שלהם ממדינות ומיבשות אחרות על הטיול שלהם באוסטרליה, ופשוט הלכו לאיבוד. וללא הכנה מוקדמת, הציפיות והדמיון ממש לא ייפגשו עם המציאות.

במאמר ננסה להפוך את הלא נודע לנודע: למקד אתכם בדברים הטובים ביותר שיש לאוסטרליה להציע למטיילים, בכללים חשובים לתכנון מסלול ובטיפים לקראת הטיול העתידי שלכם ביבשת האדומה. אחרי קריאת המאמר גבשו לעצמכם את רשימת הציפיות מחדש, והפעם כמו שצריך. אז הנה עשרת הדברות לטיול מוצלח באוסטרליה.

כלל ברזל- הזמינו את הטיסות רק אחרי שתקבלו ויזה

מטיילים חוששים להפסיד זמינות או לשלם יותר אם לא יזמינו את כרטיסי הטיסה לאוסטרליה מספיק זמן מראש. זו טעות, מחירי הטיסות לאוסטרליה אינם מתייקרים לקראת ההגעה שלכם (למעט השבועיים שבין הכריסמס לבין השנה החדשה) ויתכן שאפילו יוזלו בהמשך. אם חלילה קבלת הויזה שלכם תתעכב או לחלופין תסורב לכם הויזה, אתם מסתכנים באיבוד של אלפי שקלים. יש לנו גם מדריך להוצאת ויזה לאוסטרליה.

מפרץ סידני מלמעלה

הדרך לעיר היפה בעולם מתחילה בויזה מאושרת

קחו בעירבון מוגבל את המלצות אתרי הטיולים, הבלוגים וספרי הטיולים

אתרי הטיולים, הבלוגים וספרי הטיולים כלל לא עושים חסד עם אוסטרליה ומטעים מטיילים בכל פעם מחדש.

לגביי אתרי הטיולים והבלוגים: ניתן להניח שהם פשוט מתבססים על מידע שעובר בין אחד לשני, או שמסתמכים על חצאי אמיתות, מכיוון שהם לא באמת מכירים את מה שקורה כל כך רחוק מאיתנו: כמעט כל אתרי הטיולים ברשת ימליצו על אותם 3-4 יעדים באוסטרליה, ותו לא. יעדים אחרים מבחינתם נשכחו ונותרו "לוט בערפל", או שהוגדרו כ"לא מומלצים". אם רק הייתם יודעים כמה פעמים שמענו על מטיילים שהחליטו לוותר על ההרים הכחולים שליד סידני כי הם "כמו הר הכרמל". טעות נוראית! בלוגים אחרים יספרו על טרקים קשוחים, על עיירות היפים בהם מטיילים השתקעו, על חוסר עניין בעיר כזאת או אחרת בגלל שיקולי תקציב או על מסעות בלתי נשכחים במדבר, שאולי בכלל אינם רלוונטים לכם.

מבחינת ספרי הטיולים, נראה שהם פשוט לא הבינו איך לגשת נכון ליבשת כל כך שונה, או שנפלו בקסמי מכונת השיווק האוסטרלית המשומנת היטב. בספרי הטיולים אתם צפויים למצוא סופרלטיבים מוגזמים כמעט בכל עמוד. שמורות טבע פשוטות הופכות לשמורות שאסור לפספס, ועיירות שהולכות לישון ב16:00 אחה"צ מכונות "מקום תוסס".

כדי להמנע מלחוות טעויות כאלו על בשרכם, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ולהגיע לפגישת הכוונה או לתכנן איתנו את המסלול שלכם וליצור חוויה מושלמת באוסטרליה.

ההרים הכחולים אוסטרליה

עמודי 3 האחיות בהרים הכחולים- אחד מהאתרים הכי פחות מוערכים באוסטרליה ברחבי הרשת- טעות גדולה!!

במקום להשוות את אוסטרליה לאירופה- תכירו את אווירת ה-No Worries

זו הנקודה החשובה ביותר במאמר שלנו. את הנקודה הזו חשוב מאד להפנים מראש!

כשאתם נוחתים באוסטרליה, אתם חייבים להתחיל את המסע שלכם עם 0 מחשבות וציפיות מהטיולים הקודמים שלכם בעולם. הטיול באוסטרליה הוא לא רק נופים והגעה לאתרים X ו-Y. כשאתם מטיילים באוסטרליה אתם חייבים להתחבר לאווירת ה-No Worries המקומית, עליה נפרט ממש עוד רגע- אחרת יהיה לכם קשה מאד להבין מה קורה ביבשת המשונה הזו.

זה בהחלט טבעי שמטיילים מגיעים לאוסטרליה אחרי רזומה עשיר של טיולים במדינות אירופה ומפתחים "ציפיות אירופאיות" לקראת הטיול הקרב ובא. אך כשאתם מתכננים טיול ליבשת האדומה, בבקשה אל תנסו להשוות בין אוסטרליה למטייל לבין אירופה למטייל. המפרט הטכני של אוסטרליה פשוט שונה לחלוטין.

אירופה היא יבשת מאוכלסת מאד. כ-750 מליון אנשים. רוב מדינות אירופה מרוחקות מהים, ובתמורה לכך מפצות בהרים גבוהים, שדות ירוקים, אגמים תכולים, פארקי שעשועים ועיירות שוויצריות קסומות. וכשאתם מטיילים באירופה, אתם בוחרים מדינה, שתיים או שלוש מדינות לכל היותר. אתם לא מטיילים בכולה.

אוסטרליה היא קודם כל יבשת, היא מדברית ומישורית כמעט לחלוטין. המרחקים בין נקודות העניין שלה בלתי נתפסים. אוסטרליה היא יבשת שבקושי מאוכלסת ולכן בתכנון לקוי אתם עלולים לעבור ב"שטחים מתים" עצומים מבלי להבין מה אתם בכלל עושים. ומבחינה דמוגרפית, אנחנו מדברים על כ-25 מליון איש החיים ביבשת שלמה!!

ולכן, אל תצפו לנסוע באוסטרליה בין הרים בגובה אלפי מטרים מעל לפני הים, להתפנק בריזורט 7 כוכבים על גדותיו של אגם כחול, למצוא קרחונים או לאכול שטרודל בליבו של כפר ציורי מהאגדות. אוסטרליה לא תוכל להציע לכם את הפעילויות הללו.

אם אתם מחפשים ניחוחות אירופיים כדאי לשקול לבחור יעד נוסף באירופה, או לנסות לטוס לניו זילנד, שתענה על הדרישות האלו הרבה יותר טוב (מלבד השטרודל).

אך כיבשת מבודדת ולא מאוכלסת, אוסטרליה תשמח להפגיש אתכם עם טבע פראי שקשה לראות עוד כמותו בעידן המודרני במדינות מערביות: מחכים לכם כאן אלפי חופים ומפרצים טבעיים שנראים כמו גן עדן! בכל פינה מסתתרים בעלי חיים נדירים בים וביבשה- החל מחיות הכיס המפורסמות ועד ללוויתנים ופינגווינים קטנים. טבע עתיק הצליח להשתמר עד היום כגון יערות גשם בני מליוני שנים, ובהם אפשרות לרחצה במקווי מים ובמפלים יפהפיים. בסוואנות של אוסטרליה תוכלו גם לגלות תרבויות עתיקות שמנסות לשרוד את השפעותיהם של המודרניזציה והאדם הלבן. במדבר העצום מחכות לכם הרפתקאות מסתוריות הרחק מכל ציוויליזציה. ובדרום היבשת, האיזור המאוכלס של אוסטרליה, תוכלו לטייל בערי הענק התוססות והמטופחות.

ממש לא משנה היכן אתם נמצאים באוסטרליה, אל תשכחו ליהנות מאווירת ה-No Worries: אווירת החופש האין סופי וחוסר הדאגות שאופפת אתכם מכל עבר. לא רק שהאנשים אינם לחוצים ומתנהלים בעצלתיים, כולם יקבלו אתכם באדיבות רבה ויעשו הכל כדי לעזור לכם. האוסטרלים העצלים (בקטע הטוב של המילה) דואגים מאד לרווחתם, ומאמינים שבילויים וחוויות הם חלק בלתי נפרד מהחיים- וגם אתם כמטיילים חייבים להוסיף את מימד האווירה והבילויים שלכם לטיול באוסטרליה, כדי להפיק מהטיול שלכם הרבה יותר. אז מה הייתם אומרים על צפייה בסרט בקולנוע פתוח מול בית האופרה של סידני? על הופעות מוזיקה מכל הסוגים כמעט בכל חודש בשנה, על שנרקולים בחופי איים מבודדים, על רחצה בנהרות, על טיולי ג'יפים מגניבים, על צפייה בשקיעות הכי יפות בכדור הארץ, על ניתוק מכל המחשבות הטורדניות של החיים לכמה שבועות ועל "לעשות לחיים" עם האוסטרלים בפאבים בכל אחה"צ? אלו הדברים שכדאי לצפות להם באוסטרליה!

ומה לגביי בטחון אישי? באוסטרליה ממש לא תצטרכו לחשוש מכייסים ופריצות, או ממלכודות תיירים שאנחנו מכירים ממדינות רבות באירופה. אוסטרליה ידועה בתחושת הבטחון האישי למקומיים לתיירים בכל חלקיה- וגם את זה חשוב מאד לקחת בחשבון.

לסיכום, מלבד טבע פראי ונופים, אוסטרליה היא המקום להרגיש את החופש פשוטו כמשמעו: לטייל, להתנסות, לנוח ולהרגע. במילים אחרות, לחיות לזמן מה את החיים הטובים על אמת. את המילה לחץ לא תשמעו כאן אפילו פעם אחת.   

להתחבר לאווירת ה-No Worries זו ממש לא מילה גיסה באוסטרליה

  

 האוסטרלים יודעים ליהנות מהחיים ומקפידים על שגרת בילויים- אל תשכחו להצטרף אליהם

חולמים על ביקור בגן חיות או שמורת בעלי חיים כדי לפגוש קנגורו וקואלה? אתם ממש לא צריכים כשאתם באוסטרליה

זהו אחד הפספוסים הגדולים ביותר של כל המטיילים שמגיעים ללא הכנה מוקדמת או מסלול איכותי, ורצים לגני החיות ושמורות בעלי החיים כדי לראות את הקנגורו וכדי להחזיק קואלות. אנחנו מציינים לא פעם שאוסטרליה היא שמורת טבע פתוחה וענקית בגודל של יבשת. קנגורו וקואלה ניתנים לצפייה בסביבת המגורים הטבעית שלהם בעשרות שמורות טבע ופארקים לאומיים במרכז ובדרום היבשת. האמינו לנו, המפגש איתם בטבע הרבה יותר מרגש ומרשים, ובטח שהרבה יותר אותנטי. הרי שבסופו של דבר בעלי החיים האוסטרלים, ובראשם חיות הכיס, מהווים סמל אוסטרלי מובהק- תנו לבעלי החיים את הכבוד המגיע להם ופגשו אותם במקום בו הם באמת יכולים להיות מי שהם.

תתחילו ללמוד אוסטרלית

באוסטרליה קודם כל מדברים אוסטרלית. טוב נו, אנגלית. אבל אנגלית משעשעת. המבטא הכבד והסלנג הייחודי התעצבו במשך השנים ביבשת המנותקת מיתר העולם. מצחיק לומר, יש הבדלים בניבים אפילו בין הסטייטס. תופתעו לגמריי לשמוע את ה"אוסטרלית" הכבדה והמהירה של אנשי המערב לעומת האנגלית של אנשי סידני ומלבורן, שפתאום לא נראית כל כך מאיימת לידם. רוצים להרשים את האוסטרלים? כדאי להכיר כמה ביטויים בסיסיים כמו No Worries, Mate ואחרים. תוכלו להכנס למילון הסלנג האוסטרלי שלנו ולהתרשם עוד.

האוסטרלים סופר חברותיים, אבל ממש לא פראיירים

האוסטרלים אנשים קלילים, נעימים ואדיבים במיוחד. כיף להכיר אותם לעומק ולפתח איתם קשרים- כך אתם צפויים להרגיש במפגשי היום יום שלכם עם נותני שירות שונים, עם מטיילים נוספים שתפגשו בדרכים, ובכלל עם האוסטרלי הממוצע. הם יסכימו לעשות עבורכם כמעט הכל, רק שתהיו מרוצים ותשארו עם חיוך על הפנים. לא תאמינו עד כמה קל להכיר בטיול שלכם אוסטרלים ולשמור איתם על קשר לכל החיים (אם תרצו לדעת עוד על מפגשים חברתיים, בקשו מאיתנו ונשמח לסייע).

כשקורה ההפך, האוסטרלים יוצאים משלוותם מהר מאד. האוסטרלים קנאים אדוקים לחוקים ולנורמות החברתיות שלהם, ואל תנסו לבחון אותם. במקרה הטוב יסתכלו עליכם בעין מאד לא יפה, ובמקרה הרע החוק עלול להעניש אתכם בחומרה.

הרמתם את הקול על מישהו או ניסיתם להתמקח ולהתווכח כמקובל בישראל? הצד השני ייאטם אליכם מהר מאד. זרקתם זבל ברחוב לא בתוך הפח או שחתכתם בכביש? האוסטרלים שונאים את זה. חרגתם ב-2-3 קמ"ש מהמהירות המותרת? תצפו לדו"ח תנועה כבד מהר. הצהרתם בכניסה לאוסטרליה הצהרת שקר או ששכחתם להכניס פרט או שניים להצהרת הכניסה שלכם? תתכוננו לספוג בגדול.

ממש בימים אלו (ינואר 22), אנו עדים למלחמה של נובאק דג'וקוביץ' בקשיחות האוסטרלית כדי להשתתף בתחרות הטניס היוקרתית Australian Open מבלי שהוא מצליח לקבל הנחות. אין כאן ויתורים לאף אחד.

אוסטרליה היא יעד לטיולים בכל עונות השנה

ההנחה הרווחת בקרב המטיילים היא שהעונה הטובה ביותר לטייל באוסטרליה היא תקופת החורף הישראלי- בין נובמבר לפברואר, מכיוון שעונות השנה הפוכות. אם להיות מדוייקים, ניתן לטייל באוסטרליה בכל יום בשנה. כבר הזכרנו שאוסטרליה היא יבשת לפני שהיא כל דבר אחר, וכיבשת היא כוללת בתוכה מספר איזורי אקלים. לכל תקופה בשנה איזור גיאוגרפי אחר בו ניתן לטייל. למשל, תקופת הקיץ האוסטרלי מעולה לדרום היבשת, אך ממש אינה מומלצת לטיולים בצפון אוסטרליה. אגב, אם אתם רוצים לטייל גם בצפון וגם בדרום אוסטרליה באותו הטיול, תוכלו לעשות זאת בין החודשים ספטמבר-אוקטובר ובין אפריל-מאי. למידע מורחב על מזג האוויר באוסטרליה לחצו כאן. שוקלים תאריכים נוספים? אל תפספסו את המדריך שלנו לטיול באוסטרליה ביולי-אוגוסט.

שייט לוויתנים באוסטרליה

בין יוני לאוקטובר אוסטרליה היא בית למאות לוויתני Humpback השוחים בקרבת החוף- אטרקציה מדהימה שמטיילי הקיץ אינם זוכים לה.

אוסטרליה היא ממש לא רק החוף המזרחי

כן, זה נכון ש-99% מהמטיילים מגיעים רק לחופה המזרחי של אוסטרליה, אך אין זה אומר שאין מה לעשות באיזורים אחרים של היבשת: במרכז היבשת תוכלו לחקור את האייקונים המפורסמים של האאוטבק האוסטרלי. בחוף הדרומי פרושים חבלי יין משובחים במיוחד, כולל עמק היין Barossa Valley הנחשב כטוב ביותר ביבשת, וחופים בתוליים לא מהעולם הזה! אליהם מצטרף גם האי Kangaroo Island– בו ניתן לפגוש בעלי חיים אנדמיים ובעלי חיים ימיים בשפע. במערב אוסטרליה תוכלו לטייל בחוף המערבי השומם שכל כך שונה מהחוף המזרחי התיירותי של אוסטרליה. בצפון מערב היבשת תוכלו לבקר בפארק קקדו, ששטחו גדול משל שטחת מדינת ישראל המהווה גן עדן לצפרים ולמתעניינים בתרבויות עתיקות- בקקדו תוכלו לחקור לעומק את התרבות האבוריג'ינית בצורה מיטבית על ידי גילויי גילופי אבן וביקור בטיול מאורגן בארץ ארנהם הסגורה לקהל הרחב. לא שכחנו את האי טזמניה, אחת הפנינים הסודיות של יבשת אוסטרליה, ומהיעדים היפים ביותר שיש לאוסטרליה. למרות זאת המטיילים פוסחים עליה.

 פארק קקדו אוסטרליה

טיול בסוואנות: הפארק הלאומי קקדו בצפון מערב אוסטרליה

ציפורים בקקדו אוסטרליה

קקדו ידוע כגן עדן לצפרים

תנינים באוסטרליה

מראות נדירים של תניני המים המלוחים בקקדו

האוסטרלים מתים על ספורט

אומרים ש"הדת היחידה שקיימת באוסטרליה היא הגלישה".

האוסטרלים מתים על כל סוגי הספורט. גלישה, פוטבול, קריקט, כדורסל, כדורגל, טניס, שחייה, ריצה וכמובן שגם נינג'ה. הם משקיעים זמן יקר משגרת היום שלהם כדי להתאמן בספורט באופן חובבני ומקצועי ולכן אם גם אתם מגיעים מרקע ספורטיבי או שרוצים לשמור על כושר בזמן שאתם מטיילים לתקופה ארוכה, לא תתקשו לעשות זאת. מסלולי הליכה בכל מקום ובלי סוף, מגרשי ספורט חדישים, וגם אירועי ומוזיאוני ספורט קיימים בשורה של יעדים ברחבי אוסטרליה. אגב, אם אתם באמת מעוניינים להכיר את תרבות הספורט האוסטרלית יותר לעומק, הגיעו לאחד ממשחקי ה-Footy או הקריקט שהאוסטרלים פשוט משוגעים עליהם! לרכישת כרטיסים תוכלו ליצור איתנו קשר.

הכנה בטיחותית לטיול באוסטרליה

כמו לכל מדינה בעולם, גם לאוסטרליה יש את הסכנות שלה. באוסטרליה מדובר בעיקר בסכנות שאורבות למטיילים בטבע: מזג אוויר רותח ושטפונות בצפון ובמדבר, רוחות חזקות, חופים עם גלים גבוהים וסחף חזק, בעלי חיים מסוכנים בים וביבשה וסכנת נהיגה בלילה- כל אלו עלולים להפתיע בכל מקום ובכל זמן. מכיוון שהיריעה קצרה מאד בכדי לפרט על כל אלו, נפנה אתכם למאמרים נוספים העוסקים באופן ישיר ועקיף בשמירה על כללי הבטיחות באוסטרליה.

קראו את מדריך הבטיחות למים שהכנו כדי לקבל מידע על גלים, זרמים ובעלי חיים בעייתיים.

קראו את מדריך מזג האוויר באוסטרליה כדי לגלות מהי התקופה המתאימה לביקור בכל יעד.

כל המטיילים שלנו עוברים הכנה בטיחותית מלאה ומקיפה לפני יציאתם לאוסטרליה. זהו עוד אחד מהפלוסים לתכנן איתנו טיול באוסטרליה!

שחייה בין הדגלים באוסטרליה

 שחייה בין הדגלים היא מכללי הבטיחות החשובים ביותר באוסטרליה.

אביתר תמיר
אביתר תמיר

יועץ תיירות וסוכן נסיעות מורשה מטעם משרד התיירות הישראלי, ומומחה לאוסטרליה וניו זילנד בדרגת זהב- הדרגה הגבוהה ביותר מטעם משרדי התיירות המקומיים.

לאחר שהייה ארוכה באוסטרליה וניו זילנד, החלטתי לפני 6.5 שנים לפתוח את נו ווריז טורס, ולעסוק בתכנון טיולים מותאמים אישית, כדי לחלוק אתכם את כל הטוב והשפע שהמדינות המיוחדות האלו מציעות למטיילים.

מוזמנים ליצור קשר עוד היום ויחד נבנה טיול של פעם בחיים!

שתף:
צרו איתנו קשר:
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך
השאירו לנו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!